Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 21 paź 2017, o 05:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 773 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 48, 49, 50, 51, 52
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 sty 2017, o 11:38 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 8 maja 2010, o 14:00
Posty: 208
Lokalizacja: Kraków-Łobzów
Problem bezpośredniego połączenia z MS do Dworca Gł. jest raczej wyolbrzymiony. Jakby nie patrzeć wystarczy jedna wygodna przesiadka na Nowym Kleparzu, która przy sumarycznych wysokich częstotliwościach autobusów na odcinku MS-Nowy Kleparz i Nowy Kleparz-MS jest dość szybka. Jeśli ktoś chce koniecznie jechać bezpośrednio to ma jeszcze 208. Jeśli nie to proszę bardzo - bierzemy 139, 159 lub 501 do NK i potem albo 130, 132, 154, 179 do DGZ albo 192 do DGW. Można też dojechać 501 do Politechniki i podjechać ten jeden przystanek tramwajem przez Tunel albo w ogóle przejść przejściem podziemnym przez Politechnikę, dalej koło Hotelu Ibis i już jesteśmy w tunelu na końcu peronów. Przesiadka na Placu Inwalidów jest faktycznie mniej dogodna, bo jakby nie patrzeć trzeba zwykle zatrzymać się na trzech światłach na przejściach dla pieszych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2017, o 12:15 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 14:21
Posty: 1591
Lokalizacja: Kreuzberg
Ale po co się gdziekolwiek przesiadać jak jest bezpośrednie 501 i 511? Z przystanku Uniwersytet Ekonomiczny jest 210 metrów na MDA i 250 metrów do drzwi dworca...

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2017, o 12:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20372
Cukier napisał(a):
Znając życie Kaszmir czy Loki znajdą w tym jeszcze kilka istotnych minusów,

Wręcz przeciwnie - wg mnie bardzo dobrze opisałeś temat ;)

Sgriffin napisał(a):
Ale po co się gdziekolwiek przesiadać jak jest bezpośrednie 501 i 511? Z przystanku Uniwersytet Ekonomiczny jest 210 metrów na MDA i 250 metrów do drzwi dworca...

"UE" nie ma słowa "Dworzec" w nazwie więc musi być daleko od dworca, prawda? :D Tu właśnie wychodzi problem z nazewnictwem. Czy ktokolwiek proponowałby zmianę trasy "5x1" przez Basztową gdyby przystanek na skrzyżowaniu nazywał się np. "Teatr Słowackiego"?

Swoją drogą - 250 m? Nieraz więcej trzeba przejść na Mogilskim przy przesiadkach. W takim razie, wzorem Logicznej Alternatywy, żądam linii autobusowej na trasie Rondo Mogilskie (Północ) - Rondo Mogilskie (Południe) :D

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2017, o 13:03 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 8 maja 2010, o 14:00
Posty: 208
Lokalizacja: Kraków-Łobzów
Sgriffin napisał(a):
Ale po co się gdziekolwiek przesiadać jak jest bezpośrednie 501 i 511? Z przystanku Uniwersytet Ekonomiczny jest 210 metrów na MDA i 250 metrów do drzwi dworca...


Jasne, ale jeśli ktoś upiera się, aby wysiadać na którymkolwiek przystanku z zespołu Dworca Głównego to niech korzysta z tych przesiadek ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2017, o 13:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20372
Przy okazji policzyłem ile kosztowałoby skierowanie "501/511" przez Dw. Gł. Wschód. Rocznie wychodzi... ok. 120 tys. zł, plus straty czasowe dla pasażerów jadących tranzytem.

Dla porównania, uruchomienie "612" do Tyńca kosztowało ok. 40 tys. zł rocznie :D

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2017, o 13:56 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 14:21
Posty: 1591
Lokalizacja: Kreuzberg
A ile tracimy przez takie wjazdy na linii 192?

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2017, o 14:26 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 13:58
Posty: 1394
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Rozkładowo minutę, w rzeczywistości może być niewiele więcej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2017, o 20:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 5802
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Sgriffin napisał(a):
Przecież obecne 501 jedzie o wiele bliżej dworca.


Raczej chodziło mi o dojazd do Pierwszej Obwodnicy... Choć nie powiedziałbym, że przystanek Dworzec Główny Zachód jest dalej od dworca niż Uniwersytet Ekonomiczny.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 773 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 48, 49, 50, 51, 52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL