Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 paź 2017, o 14:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 kwi 2014, o 21:39 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 17:35
Posty: 1463
Lokalizacja: kraków
brovar napisał(a):
scyzor663 napisał(a):
Był to dzień powszedni (chyba środa) i też mnie to dziwiło ale pisze jak było bo po co miałbym kłamać ? Na większości kursów na tym przystanku miałem " - " , dwie pozostałe osoby które liczyły z resztą też bo czasem nie otworzyły się żadne drzwi i nikt nie wsiadał ani nie wysiadał.

Z tego przystanku wsiadło:
Linia "13" - 148 osób w ciągu całego dnia -> Bieżanowa.
Linia "23" - 62 osoby -> Bieżanowa.

To już jest bardziej wiarygodne niż te 4 osoby scyzora663. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2014, o 21:53 
Online
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 22:15
Posty: 2433
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Tyle że moje 4 osoby to jedna brygada i tylko dwie pary drzwi, wiec pisanie o tym, że niby nie umiem liczyć możecie sobie darować.

Na "13" jest 13 brygad tak więc do każdej brygady wsiadło tam przez cały dzień jakieś 11 osób (wg tego co wrzucił brovar) - nie widzę więc tu sprzeczności z tym co napisałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2014, o 22:50 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20366
scyzor663 napisał(a):
Tyle że moje 4 osoby to jedna brygada i tylko dwie pary drzwi, wiec pisanie o tym, że niby nie umiem liczyć możecie sobie darować.

Na "13" jest 13 brygad tak więc do każdej brygady wsiadło tam przez cały dzień jakieś 11 osób (wg tego co wrzucił brovar) - nie widzę więc tu sprzeczności z tym co napisałem.

Nawet więcej - te dane się ładnie zgadzają. 11 osób na brygadę, 5-6 par drzwi w wozie (zależnie od typu) daje ok. 2 osoby na drzwi, czyli 4 osoby na dwójkę. Dokładnie tyle, ile Ci wyszło.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2014, o 22:55 
Online
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 22:15
Posty: 2433
Lokalizacja: Krowodrza Górka
No właśnie dlatego też nie rozumiem tego bulwersowania się niektórych. Polecam dokładniej i ze zrozumieniem czytać to co inni piszą.

Kaszmir napisał(a):
5-6 par drzwi w wozie (zależnie od typu)


Można powiedzieć 5 i pół pary drzwi ;) (podczas pomiarów na '13' jeździły jeszcze same NGT8).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2014, o 23:18 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2011, o 13:54
Posty: 1527
Lokalizacja: Kraków
scyzor663 napisał(a):
No właśnie dlatego też nie rozumiem tego bulwersowania się niektórych. Polecam dokładniej i ze zrozumieniem czytać to co inni piszą.

Raczej dokładnie staram się czytać. Napisałeś, że 4 osoby przez ok 10 godzin /czyli większej części czasu kursowania 13/...a często żadne drzwi w tramwaju się nie otwierały. Ja to porównałam z ilością kursów i stąd moje wątpliwości ale jak napisałam, dajmy już spokój. Nie zamierzałam Ci zarzucać kłamstwa bo niby dlaczego, tym bardziej, że jest mi całkiem obojętne ile osób korzysta z pojedynczych przystanków /i tak tego przystanku nie można zlikwidować/. Ważniejsze jest całkowite obłożenie linii a na takie "13" narzekać niestety nie może.
W ogóle piszemy nie na temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2014, o 23:23 
Online
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 22:15
Posty: 2433
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Oczywistą oczywistością jest, że jak jeździłem na pomiarach to jeździłem jedną brygadą a nie wszystkimi na raz i tak też napisałem. A napisałem to dlatego, żeby porównać czy ma sens tworzenie tam przystanku dla nocnego jeśli w dzień z przystanku nie korzysta dużo osób.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 18:57 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 9188
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
A może by przekształcić tramwajowy Cmentarz Podgórski w przystanek "na żądanie"?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 19:16 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2011, o 13:54
Posty: 1527
Lokalizacja: Kraków
Wielu przystankom krakowskim by się to przydało.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 07:47 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 11:03
Posty: 1298
Lokalizacja: WDZ
Na tym akurat przystanku ruch raczej będzie rósł w miarę zasiedlania budowanych w okolicy bloków. Na Wielickiej dobrym kandydatem na przystanek na żądanie byłby Kabel, ale też nie na długo - po oddaniu etskady przejmie przesiadkowe funkcje Dworcowej.

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 maja 2014, o 11:13 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3229
Lokalizacja: Kraków
Obecna wersja projektu pozostaje wersją oficjalną. Jednak pozwoliłem sobie na odrobinę szaleństwa i zrobić taką wersję nieoficjalną (przynajmniej na razie ;) ).

Jak wszyscy wiemy, stawka 7,72 zł za wozokilometr dotyczy zarówno ceny za autobus midi, standardowy i wielkopojemny.
I jak wszyscy wiedzą, od sierpnia br., przy podpisywaniu nowej umowy ZIKiT-MPK, ma dojść do zmiany tej sytuacji – będzie różna cena wozokilometra, w zależności od typu taboru.

Zrobiłem więc małą symulację, jak będzie się kształtować koszt nocnej siatki połączeń po wprowadzeniu nowych cen wzkm. Jako cenę wyjściową przyjąłem cenę, jaką MPK zaproponowało w przetargu na IV prywatnego przewoźnika w naszym mieście (6,17 zł za midi, 6,98 zł za solo i 8,70 zł za przeguba).

Otóż, obecny system (bez uwzględniania linii "643", "903", "915" oraz podstawowych kursów "605") w tych stawkach będzie o ok. 500 zł tygodniowo droższy od mojej propozycji :]

Założenia:
1) Noce powszednie:
a) "604" oraz podstawowe kursy "608" – przeguby,
b) "637" – midi,
c) pozostałe – solo.
2) Noce weekendowe:
a) te pozostałe – przeguby,
b) "612", "637", "915" – midi,
c) wariantowe kursy "608", "610" – solo.

Coś mnie podkusiło i pomyślałem sobie co by było, gdyby "608" miało wzmocnienia nie na trasie Piastów-Dworzec, tylko Piastów-Pod Fortem, ale za to w autobusach standardowych?

Na tej linii dosyć duży potok występuje do ulicy Kobierzyńskiej. Tylko na tej ulicy wysiada 22-32% pasażerów na każdym kursie z średnią 24-30% w weekendy i 12-32% na każdym kursie z średnią 28% w dni powszednie wszystkich pasażerów tej linii. Jeśli chodzi natomiast o odcinek od mostu Grunwaldzkiego do końca ulicy Kobierzyńskiej, jest to 42-65% pasażerów na każdym kursie ze średnią 51-61% w weekendy i 33-57% ze średnią 53% w dni powszednie. Samo napełnienie "608" wyjątkowo szałowe też nie jest. W maksymalnym momencie, napełnienie tej linii wynosiło 137 osób (w soboty, napełnienie powyżej 125 osób utrzymywało się na dwóch kursach na ciągu Dworzec-Mogilskie-Narzymskiego), ale obecnie linia ta kursuje 1 raz na godzinę, a nie 3. Taki zabieg wydaje się zatem uzasadniony.

W związku z tym, że wydłużeniu uległyby wszystkie kursy obecnie kończące w Łagiewnikach oraz pod Dworcem, koszta nie byłyby jakieś wyjątkowo duże. Ile by wynosiły dokładnie? Okazało się, że taki zabieg spowoduje, że z zysku ~+500 zł, zrobi się strata ~-150 zł. Tygodniowo. Praktycznie mieści się to w granicach błędu obliczeń.

Dzięki temu tylko trzy linie w weekendy ("902", "904", "605") oraz cztery linie w dni powszednie (te co poprzednio plus "610", choć i tutaj tylko częściowo) na lwich częściach swojej trasy byłyby liniami częstymi.

Oczywiście, wszystko to są rozważania teoretyczne. Dopóki nie poznamy nowych cen wzkm, rozważania te traktuję jako "gdybania" i nie będą uwzględnione w oficjalnym projekcie. MPK raczej nie będzie miało takiej stawki, jaką zaproponowała w tamtym przetargu. Gdyby te stawki podnieść o wskaźnik inflacji, to z straty rzędu -150 zł, zrobiłaby się strata rzędu -720 zł, co absolutnie nie mieści się w granicach błędu obliczeń.

Zatem, poczekajmy, aż nowe stawki wozokilometrów ujrzą światło dzienne. Wtedy zobaczymy, co da się z tym zrobić ;)

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL