Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 gru 2017, o 04:18

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 44, 45, 46, 47, 48  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lut 2014, o 13:49 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2463
Lokalizacja: Krowodrza Górka
A co da likwidacja '72' ? Nie zmieni to ilość pociągów na skrzyżowaniu AP x Nowohucka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lut 2014, o 15:52 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 cze 2013, o 22:00
Posty: 1098
Ludzie, błagam Was przestańcie tworzyć te chore linie zastępcze! Ja się dziwie skąd ZIKiT bierze pomysły, ale Wasze powoli stają się jeszcze "lepsze". Wzgórza nie potrzebują linii, ani na Mistrzejowice/Piastów, ani tym bardziej na Płaszów. Dajcie już sobie spokój z tymi pomysłami, bo naprawdę robi się z tego kabaret. Może "77" będzie robić wjazdy kieszeniowe na myjnie na zajezdni?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lut 2014, o 17:48 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 9437
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Krakowiak2013 napisał(a):
Czemu akurat ,,1" ciąć? Można przecież skasować ,,72", które powietrze wozi i spokojnie wtedy skierować ,,71" na aleje Pokoju i bez problemów na Mały Płaszów, Rogow zaproponował w swoim pomyśle, jak załatwić sprawę pętli na Małym Płaszowie.

Bo rondo D308 więcej nie przepuści. Obecnie kursuje przez niego przeszło 27 kursów/h (tyle liniowo + liczne wyjazdy/zjazdy brygad PH jeżdżących poza Hutą) a wg danych ZIKiTu przepustowość tego skrzyżowania to 25 wozów/h.

Także to rondo funkcjonuje o bożej łasce. Raz jak jechałem to moja "4" była trzecia w kolejce do przystanku przed rondem..

Może to nie jest do końca z tematem, ale w ostatnich dniach naszło mnie pewne spostrzeżenie - ruch al. Pokoju mógłby być znacznie szybszy, bo ta ulica ma potencjał. Występuje tu bardzo mało typowych skrzyżowań, w większości są przełączki. Jedyne co hamuje tramwaj to debilne światła w relacji pieszy-tramwaj, których możemy naliczyć co najmniej kilka: Centralna, Kraków Plaza, Dąbie, Francesco Nullo, Kordylewskiego. Nie jestem pewien co do Fabrycznej.

W normalnym sytuacji nie byłoby żadnych świateł pieszy-tramwaj tylko piesi mogą iść kiedy nie ma tramwaju, kiedy zaś dojeżdża na przystanek / rusza z przystanku (zależnie od położenia przejścia) muszą stanąć i go przepuścić. Zamyślonych motorniczy rozganiałby dzwonkiem. Z powodzeniem takie coś funkcjonuje pod Bagatelą i każdy jest z tego zadowolony. Ale nie, tu niedasię..

kucyk napisał(a):
Jak przyjadą nowe PESY (lub coś innego) to wtedy Huta otrzyma na swój stan najstarsze NGT6 i Podgórze wyśle kilka swoich NGT8 na 1 linię do huty i nie będzie żadnego problemu. PESY mogą być przypisane zajezdni na Brożka i prawdopodobnie kursować będą na "4" i "50" (wg. najnowszych planów).

Brzmi to co najmniej irracjonalnie. Pierwsze pytanie: po co Hucie najstarsze NGT6, jak podobno ten tabor jest dla Huty za mały. Znając życie pewnie po to żeby Huta je wysyłała na "20" zamiast EU8N :hihi:

Obecnie tabor 40m jest rozdzielony 19 Huta i 13 Podgórze. Jakim więc ciulem Podgórze ma zgarnąć wszystkie 36 wagonów i ma wystawiać 14 brygad "4" i robić wyjazdy na Wzgórza, skoro dawniej z wielkim bólem wysyłało kilka brygad NGT6 na "5" i przestało narzekając że za daleko a teraz jojczycie że NGT8 się na "1" nie da posłać bo za daleko od zajezdni.

Zresztą jeśli Podgórze przejmie całą "4" to w myśl równowagi brygad między zajezdniami Huta będzie musiała przejąć coś z zachodu miasta. I co, będziemy mieć huckie brygady na "6" albo "23"? A więc to po to mają przechodzić najstarsze NGT6 do Huty? :hihi:

I MPK oczywiście charytatywnie będzie wyjeżdżać z Brożka na Wzgórza i z Ujastku na Kurdwanów / Czerwone Maki.

Już prędzej wszystkie PESY trafią do PH i stąd będą wysyłane na "4" i załóżmy że nawet na "50". W zamian z powodzeniem Huta może oddać Podgórzu obsługę "20", "3", "1", "24", "52" czy czegokolwiek. Choć najlepszym wyjściem byłoby podzielenie PES między zajezdnie, lecz z racji unifikacji taboru MPK zapewne będzie chciało tego uniknąć.


Ostatnio edytowano 22 lut 2014, o 17:49 przez Cukier, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lut 2014, o 19:00 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1573
Lokalizacja: Grzegórzki Wschód
Cukier napisał(a):
Może to nie jest do końca z tematem, ale w ostatnich dniach naszło mnie pewne spostrzeżenie - ruch al. Pokoju mógłby być znacznie szybszy, bo ta ulica ma potencjał. Występuje tu bardzo mało typowych skrzyżowań, w większości są przełączki.


Los co niektórych przełączek jest przesądzony, np. tej między Kordylewskiego a Nullo: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/47e ... 1422b.html , na której widziałem już z okna niejeden wypadek, i która najbardziej przyczynia się do blokowania lewego pasa AP w kierunku Huty. Skrzyżowania z Rogozińskiego/Kordylewskiego, oraz z Nullo mają zostać w najbliższym czasie przebudowane pod kątem lewoskrętów. :)

_________________
TAK dla porządnej marszrutyzacji. NIE dla śmieciowych szmatrutyzacji!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lut 2014, o 17:30 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 02:47
Posty: 5044
Lokalizacja: - KrK
Krakowiak2013 napisał(a):
Info od Brovara 52-14 niezabieralny dwie minuty stał na Bieńczyckiej

Dokładnie to było 52-16. Bardzo przyjemnie się jechało na AP przed nami pustka a za nami peletonik przynajmniej przeskoczyć nie można tramwaju i każdy po równo obrywa. :twisted:
ObrazekObrazek
Po przyjeździe na Maki wóz ładnie ustawił się za "18" ką i wyjechał na opóźnieniu do Huty.
Oby w 24 dobrze tlen przemieszczał się. =P


Ostatnio edytowano 24 lut 2014, o 17:59 przez brovar, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lut 2014, o 19:50 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 23 gru 2013, o 23:10
Posty: 35
Lokalizacja: Kraków
Nie wiem czy też to zauważyliście, ale '11' od remontu Mogilskiej i zakończenia ferii notuje bardzo przyzwoite zapełnienie. Nie tylko na odcinku od MP do Grzegórzeckiego, ale dalej w kierunku CM. Ludzie chyba jednak nie chcą krążyć po mieście i wybierają krótszą trasę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lut 2014, o 20:19 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 9437
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
brovar napisał(a):
Oby w 24 dobrze tlen przemieszczał się. =P

A skoro już wspominamy o tej linii - dziś parę minut po 17:00 odjechał spod Bagateli do Kurdwanowa rezerwowy GT8S na tejże linii z wypełnionymi po brzeg.. miejscami siedzącymi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lut 2014, o 20:26 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2463
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Ja dzisiaj w '4' słyszałem rozmowę dwóch pań:
- jadę '4' i się przesiądę do czegoś pod dworcem, tak wyjątkowo.
- a normalnie czym jeździsz ?
- '24', bo mam bezpośrednio i jeździ puste do samego końca.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lut 2014, o 22:01 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 9437
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Od soboty ma ulec zmianie organizacja ruchu m.in. na Placu Centralnym i wg ZIKiTu ma wyglądać tak:
http://zikit.krakow.pl/images/stories/w ... /etap4.png

Jak nietrudno się domyślić będzie to rozwiązanie bardzo kolizyjne i nie obejdzie się bez sterowania ruchem (sygnalizacja świetlna bądź policjant), a to może wygenerować korki. Dlatego przygotowałem propozycję przerobienia na czas tego etapu Placu Centralnego na pełnoprawne rondo, co powinno upłynnić ruch:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/204 ... 0rondo.png

Propozycję zamierzam wysłać do ZIKiTu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lut 2014, o 19:36 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 9437
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Dostałem dziś odpowiedź od ZIKiTu, lecz taką na odczep się:
ZIKiT napisał(a):
Jest i odpowiedź od inspektora zajmującego się zatwierdzaniem tymczasowej organizacji ruchu:

Rzeczywiście Pana rozwiązanie jest uzasadnione i spełnia warunki bezpieczeństwa.Natomiast ze względu na etapowość prac nie możliwa do wprowadzenia, ze względu na późniejszą zmianę organizacji ruchu tj. zamknięcie północnej części Pl. Centralnego i koniecznością zachowania ruchu dwukierunkowego w południowej części Pl. Centralnym.

Pozdrawiamy,

Krótko mówiąc: pomysł dobry, ale nie wprowadzimy bo za dwa tygodnie będziemy musieli zmienić. To może w ogóle nie zmieniajmy nic od soboty tylko hurtem od 15 marca..

Może się nie znam, ale tak w zasadzie to po ciula chcą zamykać północną część Placu Centralnego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lut 2014, o 19:55 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9952
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Cytuj:
Może się nie znam, ale tak w zasadzie to po ciula chcą zamykać północną część Placu Centralnego?


Przecież cały plac Centralny jest do przebudowy tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lut 2014, o 20:26 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 9437
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mseifer napisał(a):
Przecież cały plac Centralny jest do przebudowy tak?

Ale co im da to że teraz wyłączą króciutki odcinek w północnej części? Torowiska i tak nie ruszą bo wciąż kursują i będą kursować przez niego tramwaje.


Ostatnio edytowano 27 lut 2014, o 20:26 przez Cukier, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lut 2014, o 20:36 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9952
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Cukier napisał(a):
Mseifer napisał(a):
Przecież cały plac Centralny jest do przebudowy tak?

Ale co im da to że teraz wyłączą króciutki odcinek w północnej części? Torowiska i tak nie ruszą bo wciąż kursują i będą kursować przez niego tramwaje.


Przekładki mediów pewnie, tak jak na Mogilskiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 mar 2014, o 09:54 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2014, o 14:16
Posty: 645
Lokalizacja: Krakow
Jak propozycje to propozycje :)
Ciekaw jestem Waszych opinii na małą korektę przebiegu trasy zastępczej linii 70. Dokładnie chodzi o skierowanie jej od przystanku DG nie tak jak dotychczas przez Pawią do Dworca Towarowego , tylko przez Lubicz i Rakowicką do Rakowic.
Zalety - wygodna przesiadka na autobusy 724, 744, 152, 502 na przystanku Lubicz w kierunku NH i z tych linii w kierunku Czerwonych Maków na przystanku DG ( z tych samych przystanków , odpada bieganie z przystanku na przystanek).
Tak samo na przystanku Uniwersytet Ekonomiczny byłaby możliwość łatwej przesiadki na i z linii 182, 482, 501.
Ilość przystanków stałych nie uległaby zmianie ( dotychczas od DG : DGZ , Politechnika, Dworzec Tow. , a po korekcie : Lubicz, Uniwersytet Ekonomiczny, Rakowice ). Doszedłby jeden przystanek na żądanie na ul. Rakowickiej, ale nie powinien mieć dużego wpływu na czas przejazdu.
Wady - poza utratą bezpośredniego dojazdu z Czerwonych Maków do przystanków DGZ i Politechnika ( czego i tak nie było przed remontem Mogilskiej ) w zasadzie nie widzę. Dla obawiających się , czy Lubicz i Rakowicka są w stanie przyjąć te kilka składów na godzinę przypominam , że są one zabrane z linii 52 , więc i tak jeździły przez Lubicz , a Rakowicką jeszcze parę lat temu jeździły dwie linie : 2 i 11, nie mówiąc już o liniach specjalnych na Wszystkich Świętych , bo wtedy jest inna organizacja ruchu.

_________________
Pozdrawiam - Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 mar 2014, o 10:09 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 1932
Lokalizacja: KRK
Pytanie tylko, czy na Rakowicach naprawdę potrzeba linii f~10. Owszem tak wiem - pod Galerią też linia bywa pustakiem, ale jednak większe prawdopodobieństwo jest, że z Ruczaju ktoś pojedzie na zakupy do GK czy na zajęcia na Politechnikę, niż położyć kwiatki i zapalić znicza na Rakowickim =P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 44, 45, 46, 47, 48  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL