Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 paź 2017, o 14:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 710 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 sty 2013, o 23:52 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 9188
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Parę dni temu otrzymałem nieoficjalną informację o organizacji komunikacji w czasie pierwszego etapu budowy "KST Rondo Mogilskie - Plac Centralny", którym będzie przebudowa ciągu ulic Mogilskiej i Jana Pawła II. Dane pochodzą od informatora z RD17 obecnego na spotkaniach Dzielnic z ZIKiTem właśnie w sprawie organizacji komunikacji w tym okresie.

Nie będę się rozwodził nad samym opisem układu linii - przygotowałem mapkę, bo każdy się zgodzi że grafika "wyraża więcej niż 1000 słów".

Obrazek

Pozwolę sobie zamieścić mój własny komentarz do tego układu - zwłaszcza co mnie w nim boli:
1. os. Piastów dostało dodatkowe 6 poc/h "52" w zamian za likwidację "17". Teraz gdy szczytowe wzmocnienia zostają zawieszone na czas nieokreślony, mało tego zostaje odcięty dojazd do Dworca Głównego (bo "72" pojedzie prosto Grzegórzecką) nie ma żadnych rekompensat. Podobnie obrywają Wzgórza - zostaje zawieszona "5" a "1" zostaje pocięta do f~10/20 co w praktyce oznacza zostawienie odcinka Wiadukty - Rondo Kocmyrzowskie z 3 poc/h w międzyszczycie, co moim zdaniem jest stanowczo za mało.

Uważam więc że obie te pętle powinny dostać wzmocnienie w postaci dodatkowej linii "77" OS. PIASTÓW - Broniewskiego - Andersa - Rondo Kocmyrzowskie - Kocmyrzowska - WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE z f~20 kursującą w dni powszednie. Obowiązkowo takt 10+10 z "21" i w miarę możliwości przyzwoity takt z "1" zwłaszcza w międzyszczycie.

2. Absurdalna trasa "75". Nie rozumiem po co ona ma tam kluczyć po tym Podgórzu :?: Przecież na odcinku Nowy Bieżanów - Rondo Grzegórzeckie "9" będzie kursować bez zmian, tyle że do Dąbia. Huta też niech znowu nie robi jaj że potrzebuje bezpośredni dojazd do PBG (bo słyszałem taką teorię) bo od przesiadki na "50" czy inną linię w tamtą stronę nikomu korona z głowy nie spadnie. Jak dla mnie marnowanie wzkm. Linię "75" bym puścił przez Starowiślną - jest tam miejsce (21/15 poc/h).


Zapraszam do dyskusji na temat układu oraz do komentowania :)


Ostatnio edytowano 4 sie 2013, o 11:23 przez Cukier, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2013, o 00:09 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 18:56
Posty: 727
Lokalizacja: Nowa Huta Wolne Miasto!
Boli również '22' co 20 minut, załóżmy, że N-H jakoś to przeżyje, choć łatwo nie będzie to Borek powinien protestować ile ma sił...

Ja bym tak:
-'72' zrobił z Dąbia na Borek po trasie 22
-'79' wydłużył na Mistrzejowice
-'75' wyrzucił bo jest kompletnie niepotrzebna
-'720' (skąd taki numer?) przekierował na Plac Centralny, bo przy Al. Przyjaźni może być bardzo ciężko - najlepiej przyst. dla wysiadających jak dla '502' a dla wsiadających jak dla byłej '121', albo w ogóle puścił ją JP2.

_________________
Nowa Huta Wolne Miasto!


Ostatnio edytowano 11 sty 2013, o 00:50 przez dwaeuro, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2013, o 00:13 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 21:02
Posty: 425
Lokalizacja: Nowa Huta
a dlaczego 4 i 10 nie dostały zmienionego numeru na 74 i 70?

_________________
Polska Kibolska


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2013, o 00:51 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20366
Cukier napisał(a):
Podobnie obrywają Wzgórza - zostaje zawieszona "5" a "1" zostaje pocięta do f~10/20 co w praktyce oznacza zostawienie odcinka Wiadukty - Rondo Kocmyrzowskie z 3 poc/h w międzyszczycie, co moim zdaniem jest stanowczo za mało.

Dokładnie. Z 9/9 zostanie... 6/3. BTW - Cukier, wielkie dzięki za info! :)

Cukier napisał(a):
Uważam więc że obie te pętle powinny dostać wzmocnienie w postaci dodatkowej linii "77" OS. PIASTÓW - Broniewskiego - Andersa - Rondo Kocmyrzowskie - Kocmyrzowska - WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE z f~20 kursującą w dni powszednie. Obowiązkowo takt 10+10 z "21" i w miarę możliwości przyzwoity takt z "1" zwłaszcza w międzyszczycie.

Popieram. Wprawdzie część kursów jeździłaby pusta, jednak też uważam, że podobne połączenie jest potrzebne w zamian. Trasa którą zaproponowałeś wydaje się być niezła.

Cukier napisał(a):
2. Absurdalna trasa "75". Nie rozumiem po co ona ma tam kluczyć po tym Podgórzu :?: Przecież na odcinku Nowy Bieżanów - Rondo Grzegórzeckie "9" będzie kursować bez zmian, tyle że do Dąbia. Huta też niech znowu nie robi jaj że potrzebuje bezpośredni dojazd do PBG (bo słyszałem taką teorię) bo od przesiadki na "50" czy inną linię w tamtą stronę nikomu korona z głowy nie spadnie. Jak dla mnie marnowanie wzkm. Linię "75" bym puścił przez Starowiślną - jest tam miejsce (21/15 poc/h).

Ja się w ogóle zastanawiam, czemu nie pojechałaby przez Tunel, skoro ma zastępować "5"? A jeśli chodzi o dojazd do Pl. Boh. Getta, znów - czemu zatem nie zostawiono "9" ("79") do Mistrzejowic, a "5" ("75") ew. do os. Dąbie?

dwaeuro napisał(a):
Boli również '22' co 20 minut, załóżmy, że N-H jakoś to przeżyje, choć łatwo nie będzie to Borek powinien protestować ile ma sił...

Dokładnie, w Borku zostanie 12 poc./h w szczycie... mogliby przynajmniej wydłużyć "10" (albo część kursów) w zamian właśnie do Borku.

dwaeuro napisał(a):
-'72' zrobił z Dąbia na Borek po trasie 22

Tylko co wtedy z Czerwonymi Makami?

dwaeuro napisał(a):
-'79' wydłużył na Mistrzejowice
-'75' wyrzucił bo jest kompletnie niepotrzebna

Też tak uważam. Skoro jedna linia i tak ma kończyć na os. Dąbie, to szkoda wzkm. A gdyby Krowodrza protestowała, zawsze można w zamian wydłużyć "19".

NowaHutaWschód napisał(a):
a dlaczego 4 i 10 nie dostały zmienionego numeru na 74 i 70?

Pewnie chodzi o to, że w przypadku "4" i "10" zmiana jest najmniejsza jaka jest możliwa - tzn. tylko Al. Pokoju zamiast Mogilskiej, reszta trasy bez zmian. W pozostałych przypadkach ingerencje są większe.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 11 sty 2013, o 00:52 przez Kaszmir, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2013, o 01:03 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 19:18
Posty: 4357
Lokalizacja: Kraków
To 75 ma rzeczywiście absurdalną trasę. A tymczasem w tunelu zostaje sama 50. Zamiast kluczenia po mieście 75 powinna jechać przez Tunel - RG - Aleję Pokoju. Linia 79 zamiast do Dąbia mogłaby trafić na trasę RG - Tunel - DT.


Ostatnio edytowano 11 sty 2013, o 01:07 przez pablo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2013, o 01:09 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 9188
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
NowaHutaWschód napisał(a):
-'79' wydłużył na Mistrzejowice
-'75' wyrzucił bo jest kompletnie nie potrzebna

W sumie można się nad tym zastanowić. Pewne jest jedno - nie mogą pojechać obie bo al. Pokoju nie wytrzyma (wg planu z mapki będzie 33/30 poc/h między Dąbiem a Grzegórzeckim)

dwaeuro napisał(a):
-'720' (skąd taki numer?) przekierował na Plac Centalny, bo przy Al. Przyjaźni może być bardzo ciężko - najlepiej przyst. dla wysiadających jak dla '502' a dla wsiadających jak dla byłej '121', albo w ogóle puścił ją JP2.

Sądzę że "720" (też nie wiem skąd taki numer) pojedzie przez Rondo Kocmyrzowskie w ramach rekompensaty za to, że "52" ("72") nie zahaczy o Dworzec Główny tylko pojedzie prosto Grzegórzecką. A na alei Przyjaźni jakoś się pomieszczą - w końcu wyleciało "501". Myślę że gorzej będzie niestety na DGW.

NowaHutaWschód napisał(a):
a dlaczego 4 i 10 nie dostały zmienionego numeru na 74 i 70?

Pewnie dlatego że ich trasa się tylko zmienia w ten sposób że zamiast Mogilską jadą aleją Pokoju i APW. Linie 7x mają takie nazwy bo ich trasa zmienia się w znacznie większym stopniu :)

pablo napisał(a):
To 75 ma rzeczywiście absurdalną trasę. A tymczasem w tunelu zostaje sama 50. Zamiast kluczenia po mieście 75 powinna jechać przez Tunel - RG - Aleję Pokoju. Linia 79 zamiast do Dąbia mogłaby trafić na trasę RG - Tunel - DT.

Sęk w tym że aleja Powstania Warszawskiego nie jest z gumy, a przy wariancie z mapki będzie tam 30 poc/h (dlatego zapewne brakło miejsca dla "52").


Ostatnio edytowano 11 sty 2013, o 01:17 przez Cukier, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2013, o 01:13 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20366
Kolejna rzecz która mnie niepokoi - z CM do I obw. zostanie tylko "18" - 6 kursów/h, w tym braku dojazdu do Dworca. Obecnie jest w szczycie 18 poc./h - "18" może nie wyrobić, a przecież nawet obecnie pusta nie jeździ.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2013, o 01:16 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 19:18
Posty: 4357
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
Kolejna rzecz która mnie niepokoi - z CM do I obw. zostanie tylko "18" - 6 kursów/h, w tym braku dojazdu do Dworca. Obecnie jest w szczycie 18 poc./h - "18" może nie wyrobić, a przecież nawet obecnie pusta nie jeździ.


Może wreszcie trafi na nią większy tabor? Bo ten obecny jest zbyt mały.


Ostatnio edytowano 11 sty 2013, o 01:33 przez pablo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2013, o 01:49 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20366
Wrzucam artykuł na podstawie postu Cukra.

Komunikacja w czasie remontu Mogilskiej
http://krabok.wordpress.com/2013/01/10/ ... ogilskiej/
Cytuj:
Użytkownik o pseudonimie Cukier wrzucił na łamy forum Platformy Komunikacyjnej Krakowa schemat planowanej organizacji komunikacji miejskiej w czasie zamknięcia Mogilskiej. Dane pochodzą od informatora z RDXVII obecnego na spotkaniach Rad Dzielnic z ZIKiT, dotyczących właśnie powyższej sprawy. Mapkę wraz z podanymi trasami oraz częstotliwościami linii można znaleźć w linku.

Lista zmian byłaby następująca:

Linia “1″ – zmiana częstotliwości. W godzinach międzyszczytu zamiast co 10, kursowałaby co 20 minut.

Linie “4″ oraz “10″ – zmiana trasy. Zamiast Mogilską – al. Jana Pawła II, pojechałyby przez al. Powstania Warszawskiego – al. Pokoju. Częstotliwości bez zmian.

Linie “5″, “9″ oraz “52″ – zawieszone. W zamian uruchomione zostałyby tramwaje zastępcze: “72″, “75″ i “79″.

Linia “22″ – zmiana częstotliwości. W godzinach szczytu zamiast co 10, kursowałaby co 20 minut.

Linia “72″ – tramwaj zastępczy na trasie: Czerwone Maki – Kapelanka – Dietla – Grzegórzecka – al. Pokoju – Bieńczycka – al. Andersa – Os. Piastów. Częstotliwość co 10 minut.

Linia “75″ – tramwaj zastępczy na trasie: Krowodrza Górka – Pawia – Westerplatte – św. Gertrudy – Krakowska – Limanowskiego – Starowiślna – Grzegórzecka – al. Pokoju – Bieńczycka – al. Andersa – Mistrzejowice. Częstotliwość co 20 minut.

Linia “79″ – tramwaj zastępczy na trasie: Nowy Bieżanów – Wielicka – Starowiślna – Grzegórzecka – al. Pokoju – Dąbie. Częstotliwość co 20 minut.

Linia “720″ – autobus zastępczy na trasie: Dw. Gł. Wschód – Lubomirskiego – Mogilska – al. Jana Pawła II – Bieńczycka – al. Andersa – Al. Przyjaźni. Częstotliwość co 5 minut w godzinach szczytu i co 10 w pozostałych porach.

lkaszmirski

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 11 sty 2013, o 02:01 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2013, o 01:55 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 00:00
Posty: 1506
Lokalizacja: kraków
Kaszmir napisał(a):
Częstotliwość co 10 minut zarówno w szczycie jak i poza nim. Częstotliwość co 20 minut.


Zdecyduj sie ;)


Poprawione, dzięki :) - mod. K


Ostatnio edytowano 11 sty 2013, o 02:01 przez sylwek2k, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2013, o 02:11 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 18:56
Posty: 727
Lokalizacja: Nowa Huta Wolne Miasto!
Kaszmir napisał(a):
dwaeuro napisał(a):
-'72' zrobił z Dąbia na Borek po trasie 22

Tylko co wtedy z Czerwonymi Makami?
.


Chodziło mi kolejną linię, tzn. 72 zostawiamy, a dodajemy linię z Dąbia - niech ma '78' i nawiązuje do '8' ;).

_________________
Nowa Huta Wolne Miasto!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2013, o 02:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 15:59
Posty: 5840
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
I ja coś dorzucę: A co, jakby zamienić "75" z "79" końcówkami?
Bieżanów nic by nie tracił, a "75" nie musiałaby krążyć wokół Kazimierza.
Druga sprawa: Nadal mi się wydaje, że jest za dużo (29poc/h) na Al. Pokoju, która utknie.
Zawiesiłbym "10" na ten czas i uruchomił "70" na trasie Łagiewniki -> Cmentarz Rakowicki (ewentualnie Dąbie), oraz "71" na trasie Piastów -> Kocmyrzowska -> Kombinat -> Pleszów.
A i przebieg "720" bym skorygował, by nie jechała Lubomirskiego, a Rakowicką i Lubicz z możliwością wjazdu na Mogilskie na dół zwłaszcza, że odcinek do wysepki (przejścia dla pieszych) nie będzie ruszany.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Ostatnio edytowano 11 sty 2013, o 13:30 przez Coffee, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2013, o 09:00 
Online
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 19:09
Posty: 1170
Lokalizacja: Kraków
Dla mnie zaskoczeniem jest, że od razu zamykają cały odcinek od Ronda M do Ronda C. Myślałem, że podzielą tą inwestycję na trzy etapy. Mamy tramwaje dwukierunkowe i zrobienie końcówki w rejonie Wieczystej czy Ułanów nie stanowiłoby większego problemu. A tak to zamkną cały 4 kilometrowy odcinek i będą dłubać przy nim cały rok. Nie tylko we wszystkich końcówkach w Hucie (Kocmyrzowska 3 poc/h :twisted: ) ale w wielu innych regionach pogorszy się częstotliwość np.Borek F i brak ważnych połączeń.


Ostatnio edytowano 11 sty 2013, o 13:30 przez Impuls, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2013, o 10:01 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 1 lis 2010, o 12:29
Posty: 570
Lokalizacja: Wieliczka
Impuls może chodzi o oszczędności? Z tego co przedstawili Kaszmir i Cukier wynika, że bardzo mocno spadnie ilość brygad.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2013, o 10:05 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 18:05
Posty: 806
Lokalizacja: Kraków
Czyli Ruczaj zostanie odcięty od Dworca Głównego i na odcinku do centrum na dać radę 18? Przecież to nie wyrobi, tak samo jak 50. Ludzie z 52 będą na Starowiślnej przesiadać się na 50. Przecież nikt nie będzie biegał na inny przystanek by się przesiąść na 75. W drugą stronę też - Piastów też odcinają od bardzo ważnych relacji. Remont powinien być podzielony na Etapy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 710 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL