Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 gru 2017, o 04:25

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 226 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 mar 2015, o 17:21 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 26 mar 2015, o 16:23
Posty: 47
Lokalizacja: Czyżyny/Przemyśl
A ja mam trochę inny pomysł na małe usprawnienie w komunikacji miejskiej ;)

Trochę mnie dziwi czemu do tej pory nie postawiono dodatkowego przystanku Okulickiego dla autobusów odjeżdżających w stronę Bora-Komorowskiego. Wydaje mi się, że to dobry pomysł, zwłaszcza, że linia 159 dodatkowo odciążyłaby przeładowane 139/439. Wiele studentów Politechniki Krakowskiej aktualnie przemieszcza się na Podchorążych korzystając z i tak niezbyt dogodnej przesiadki na Placu Inwalidów. Linia na Cichy Kącik pokonuje ten odcinek znacznie szybciej, dzięki czemu kursy tej linii na bank cieszyłyby się większą popularnością. Dodatkowo też wybudowanie takiej wiaty nie kosztowałoby zbyt wiele.

W sumie nie widzę jakiś rażących minusów, ale mogę się mylić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2015, o 19:20 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 3 wrz 2012, o 07:11
Posty: 321
Lokalizacja: Kraków
Jeśli chodzi o projekt Krakowiaka2013 ze strony 58 to jestem zgodny co do linii z mojego "podwórka"
110/125/128/139/152/163/172/182/502.
Tym liniom przydałyby się właśnie takie zmiany. ^_^

Nie byłem za bardzo w temacie i dlatego taki zapłon :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2015, o 19:22 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6553
Lokalizacja: Kraków
Matthew napisał(a):
110/125/128/139/152/163/172/182/502.
Tym liniom przydałyby się właśnie takie zmiany. ^_^


Bardzo dziękuje, że projekt się podoba, ale z racji na ograniczenia finansowe miasta nie ma szans na wprowadzenie w życie.

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2015, o 20:59 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 26 mar 2015, o 16:23
Posty: 47
Lokalizacja: Czyżyny/Przemyśl
Pozwolisz, że ja teraz zgłoszę uwagi do twojego poprawionego projektu komunikacyjnego :D
A raczej zadam pytanie odnośnie linii 128.

Myślałeś nad przywróceniem jej dawnej świetności? Teraz o ile się orientuję, trasa po której aktualnie przebiega autobus nie jest korzystna, a z tego co wiem, to za czasów gdy 128 kursowała do Powstańców Wielkopolskich cieszyła się popularnością (mniejszą wprawdzie niż przed otworzeniem pętli tramwajowej Czerwone Maki, ale jednak).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2015, o 23:10 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2276
Lokalizacja: Kraków
dwaeuro napisał(a):
1. Nie ma dojazdu z Al. JP2 do Życzkowskiego, jest tylko w przeciwnym kierunku, co mocno ograniczy popyt, zwłaszcza rano.
Tzn? Co masz na myśli?

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2015, o 09:39 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6553
Lokalizacja: Kraków
JZet napisał(a):
A raczej zadam pytanie odnośnie linii 128.
Myślałeś nad przywróceniem jej dawnej świetności? Teraz o ile się orientuję, trasa po której aktualnie przebiega autobus nie jest korzystna, a z tego co wiem, to za czasów gdy 128 kursowała do Powstańców Wielkopolskich cieszyła się popularnością


Nawet o tym nie pomyślałem, aby przywrócić "128" do Powstańców Wielkopolskich. Szans na to, aby "128" powróciło do Powstańców Wielkopolskich raczej nie ma, ponieważ autobus został skierowany do Zajezdni Płaszów w zamian za zlikwidowaną "185", która wcześniej tam kursowała. Nawet gdyby przywrócić "128" do wcześniejszej pętli, to trzeba zapewnić odpowiednie połączenie rejonu Płaszowa po obecnej trasie "128" w rejon Alei Pokoju, a to wiąże się z kolejnymi kosztami w kwestii częstotliwości oraz długości trasy autobusu.

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2015, o 10:58 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 17:56
Posty: 732
Lokalizacja: Nowa Huta Wolne Miasto!
DaroKRK napisał(a):
Tzn? Co masz na myśli?
Tzn. linia zaproponowana w pomyśle nie da możliwości dojazdu z JP2. Jeśli będzie tylko jednokierunkowa nie będzie spełniać swoją funkcji, co przełoży na niskie napełnienie.

_________________
Nowa Huta Wolne Miasto!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2015, o 11:47 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2276
Lokalizacja: Kraków
dwaeuro napisał(a):
Tzn. linia zaproponowana w pomyśle nie da możliwości dojazdu z JP2. Jeśli będzie tylko jednokierunkowa nie będzie spełniać swoją funkcji, co przełoży na niskie napełnienie.
Mogliby się dogadać z zarządem jakiegoś biurowca, np Avia (niedawno powstałym) i oni tam mają zatokę, może by mogli udostępniać ją dla autobusu.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2015, o 15:50 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2014, o 13:54
Posty: 504
Lokalizacja: Kraków-Bronowice
DaroKRK napisał(a):
dwaeuro napisał(a):
Tzn. linia zaproponowana w pomyśle nie da możliwości dojazdu z JP2. Jeśli będzie tylko jednokierunkowa nie będzie spełniać swoją funkcji, co przełoży na niskie napełnienie.
Mogliby się dogadać z zarządem jakiegoś biurowca, np Avia (niedawno powstałym) i oni tam mają zatokę, może by mogli udostępniać ją dla autobusu.


I tak "142" musiałoby nadkładać drogi przez przełączkę, jakieś 0,5 km. To już lepszy pomysł ze "124", tyle że:

1.) Tabor standardowy może mieć problem z wjechaniem na Życzkowskiego.
2.) Zła punktualność.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2015, o 18:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2011, o 19:53
Posty: 187
Lokalizacja: Huta
Na początek, kosztem kursów do Batowic, można po prostu wydłużyć "142" do Życzkowskiego i tam gdzieś zorganizować nawrotkę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2015, o 18:18 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6553
Lokalizacja: Kraków
edek3253 napisał(a):
Na początek, kosztem kursów do Batowic, można po prostu wydłużyć "142" do Życzkowskiego i tam gdzieś zorganizować nawrotkę.


Weekendowe kursy "142" do Batowic należy zostawić w świętym spokoju, przynajmniej w weekendy mieszkańcy mogą spokojnie bez żadnych przesiadek dojechać na Batowice. Jedyne co bym zmienił to czas kursowania do Batowic, czyli od 7 do 19, a w pozostałych godzinach w weekendy linia kursowałaby do Czyżyn.

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2015, o 18:44 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2014, o 13:54
Posty: 504
Lokalizacja: Kraków-Bronowice
edek3253 napisał(a):
Na początek, kosztem kursów do Batowic, można po prostu wydłużyć "142" do Życzkowskiego i tam gdzieś zorganizować nawrotkę.


Cóż, jedno nie wyklucza drugiego, kursy weekendowe zlikwidować, lub przynajmniej bardzo obciąć, a wydłużyć inną linię. Taką, której zmiana trasy nie spowoduje wielu dodatkowych kosztów.

Poza tym, nie da się tego zrobić "kosztem kursów do Batowic", bo na Życzkowskiego autobus powinien być przynajmniej co 30 minut, przez cały tydzień roboczy. W soboty też przydałoby się kilkanaście kursów od ok. 8 do 14.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2015, o 20:54 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3287
Lokalizacja: Kraków
Krakowiak2013 napisał(a):
Weekendowe kursy "142" do Batowic należy zostawić w świętym spokoju, przynajmniej w weekendy mieszkańcy mogą spokojnie bez żadnych przesiadek dojechać na Batowice.
Szczególnie że jeździ na tym odcinku puste.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2015, o 21:04 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2463
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Bo Ci niby "potencjalni" pasażerowie '142' do Batowic to emeryci którzy na cmentarz jadą raz na pół roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2015, o 21:23 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 9437
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Przepraszam najmocniej, że "odkopuję" temat fantazji Krakowiaka2013, ale nie było mnie przez weekend w Krakowie, mogłem więc jedynie biernie brzebrnąć przez ten temat korzystając z Tapatalka. Chciałbym jednak dodać swój komentarz. Oprę się na "swoim podwórku", które posłuży mi za świetny przykład do uzasadnienia bezsensu tego "projektu".

Krakowiak2013 napisał(a):
111-co 30 minut cały tydzień [obecnie co 60-80min]
131-co 30 minut cały tydzień [obecnie co 40-60min]
141-co 30 minut cały tydzień [obecnie co 60-80min]
161-co 30 minut cały tydzień [obecnie co 60-80min]
171-co 30 minut cały tydzień [obecnie co 40-60min licząc RAZEM z "252"]
181-co 30 minut cały tydzień [obecnie co 60-80min]
252-co 30 minut cały tydzień


I to jest kwintesencja całego projektu Krakowiaka2013. "Aaaa wezmę je*nę drugie tyle kursów, niech się ludzie cieszo". Motyw z autobusem do Wróżenic co 15 minut czy do Kujaw co 30min w niedzielne wieczory mnie po prostu rozwalił na łopatki :rotfl: Taaak, rzeczywiście nie ma w tym mieście pilniejszych potrzeb niż wożenie much po Igołomskiej.

Ale najbardziej mnie fascynuje fenomen polegający na tym, że znaleźli się wśród forumowiczów tacy, którzy powiedzieli, że ten "projekt" "w zasadzie im się podoba". O czym to świadczy? O tym jakiego dna sięgnął poziom naszego forum. Wystarczy nabazgrać na kolanie pomysł z d*py zakładający z grubsza podwojenie kursów gdzie się da, a znajdzie się tępy lud który przyzna, że jest to genialny pomysł. Prymitywne, podręcznikowe zagranie populistyczne - mówisz ludziom to, co chcą usłyszeć. Ludzie chcą więcej kursów, powiesz więc, że dasz im więcej kursów, a oni cię będą wychwalać pod niebiosa "Hurrra, genialny projekt, moja linia pojedzie częściej, jestem na tak! :clap: ".

Dobrze, że jednak większość użytkowników zachowała odpowiedni poziom i nie pozostawili na "projekcie" suchej nitki. Oczywiście to nie jest tak, że jestem przeciwnikiem zwiększania nakładów miasta na komunikację. Wręcz przeciwnie, uważam że obecnie trwamy w stanie wieczystej prowizorki i brakuje kilkunastu-kilkudziesięciu milionów rocznie, by układ komunikacyjny mógł mieć ręce i nogi. Dlatego powinno się zwiększyć nakłady na KM, ale o ~5% a nie do cholery o 60%!

Z racji tego, że jak słusznie zauważył dwaeuro przez takie "projekty" tworzy się spory bajzel w temacie dotyczącym propozycji zmian, przez co giną w tłumie drobne acz znaczące propozycje zmian, które w przeciwieństwie do projektu Krakowiaka2013 mają przynajmniej pozory wykonalności, myślę że administracja coś z tym powinna zrobić. Najprostszą propozycją byłoby stworzenie tematu "Projekty-utopie" gdzie przenoszono by posty dotyczące tego typu pomysłów.

Choć na dobrą sprawę patrząc na część kolejową forum, gdzie czasem w jednym dziale są 2-3 tematy, myślę że warto by stworzyć również dział na projekty komunikacyjne. Wówczas każdy projekt byłby osobnym tematem, co miałoby wiele plusów. Posty dotyczące jednego projektu nie mieszałyby się z postami dotyczącymi innego. Ale przede wszystkim projekty stare, ale wciąż nie pogrzebane a jedynie czasowo zawieszone (bo np. autor nie miał czasu / pomysłu by wątek kontynuować, a warto bo projekt zapowiada się ciekawie) nie zostałyby zawalone na wieki wieków amen kilkunastoma stronami dotyczącymi innych projektów. No i znalezienie konkretnego projektu byłoby o niebo prostsze, można by dojść nawet po tytule tematu, a obecnie trzeba męczyć się z wyszukiwarką wbudowaną bądź google.

Może i nie wypada mówić o sobie, ale przy okazji pomysłów Krakowiaka padło kilka razy, że jak do tej pory jedynym sensownym projektem zmian całej siatki który padł na forum był W1C (osobiście do tego bym dopisał jeszcze projekt dwaeuro oparty na f~7,5/15). No właśnie, a gdzie obecnie ów projekt na forum się znajduje. Cóż, nawet jako autor, muszę przyznać że nie wiem. Musiałbym przekopać forum, pewnie gdzieś w tym temacie tyle że 20-30 stron wcześniej, ale może też w temacie o Wielkiej Remarszrutyzacji. Nie wiem. Tak właśnie przepadają projekty na naszym forum. Zapewne większość nowych użytkowników nawet nie ma pojęcia, że taki projekt kiedykolwiek powstał, a gdyby chciała go poszukać to pewnie nawet nie znajdą.

Natomiast projekt wydzielony, jakim jest wizja pętli tramwajowej pod Kombinatem właśnie dzięki swojemu wydzieleniu był już chyba 2-3 razy odgrzebywany przez nowych użytkowników, którzy wertując subfora znaleźli temat o interesującej ich nazwie, a wewnątrz stosunkowo niedużo konkretnej treści. Mogli się więc z projektem zapoznać i zostawić komentarz.

Dobrze by było, gdyby inni użytkownicy również zabrali głos w tym temacie. Ja przede wszystkim chcę pokazać, że obecnie w temacie projektów komunikacyjnych panuje chaos, co dobitnie wykazał pomysł Krakowiaka (do czegoś się przydał :hihi: ) i coś należy w tym temacie zrobić. Decyzja należy oczywiście do administracji.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 226 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL