Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 15 gru 2017, o 18:47

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 21:23 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 7 mar 2015, o 10:22
Posty: 17
Wrzucam swój projekt marszrutyzacji uwzględniający estakadę. Ogólnie chciałem zachować obecne główne linie i jednocześnie wzorowałem się na wariancie rekomendowanym, który ostatecznie nie wszedł w życie (częstotliwość 6/12). Ogólnie zakładam wzmocnienie linii tramwajowych (podobno ma być parę milionów więcej na komunikację), zobaczcie sami:
http://ifotos.pl/zobacz/Grib-mars_weapheq.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 21:32 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 26 mar 2015, o 16:23
Posty: 47
Lokalizacja: Czyżyny/Przemyśl
Mam 2 pytania:
1. Czemu usuwasz aktualną linię 14? :O
2. Czemu aktualna 24 to projektowa linia 14? :O


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 21:35 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3278
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Grib napisał(a):
http://ifotos.pl/zobacz/Grib-mars_weapheq.jpg

I czym ja maiałbym niby przy tym twoim projekcie wydostać się w stronę centrum? :/

Ciąg Mistrzejowicko-Piastowski jest wspaniale potraktowany. Czternastkę na Kurdwanów, w końcu tam jest "ważniejsza trasa" :wall: . Poza tym zamieszania od czorta. Im mniej się zmienia w numerkach i układach linii tym lepiej, spokojniej i przede wszystkim - nie mąci się w głowie (np. 17 listopada 2012 ktoś z Bieżanowa chce dojechać pod Dworzec, wsiada z przyzwyczajenia w trzynastkę i go wywozi na manowce.) Tego unikajmy.

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 22:04 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 26 mar 2015, o 16:23
Posty: 47
Lokalizacja: Czyżyny/Przemyśl
Poza tym R. Mogilskie traci bezpośrednie połączenie z Borkiem. Swego czasu często jeździłem "dziesiątką", gdyż jako jedyna linia z tamtych rejonów zapewniała bezpośrednie połączenie zarówno z rondem, jak i z Dworcem Głównym. Rozumiem jednak skierowanie jej wg Twojego projektu przez Brożka, Kapelanka, Centrum Kongresowe.

Rondo Mogilskie za to zyskałoby połączenie z Salwatorem, tyle, że trasa proponowanej przez ciebie 2 jest dość mocno "zakrzywiona". Nie jestem przekonany czy to się sprawdzi.

Trasa proponowanej 6 też mnie nie przekonywuje, za to "nowa" 7 byłaby wg mnie dobrym pomysłem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2015, o 11:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 17:45
Posty: 1973
Lokalizacja: Kraków
Borek (duży węzeł przesiadkowy!), część Alei Pokoju - brak połączenia z dworcem,
"2" - swego czasu "14" jeździła takim objazdem i jakoś frekwencją nie powalała,
"6" - Cmentarz Rakowicki nie jest to szczęśliwa końcówka, lepiej przez Tunel i do Dworca Towarowego a obecną "2" zostawić,
"7" - hmm, dubluje "1", a dla Alei Pokoju pożyteczniejsza byłaby po prostu obecna "14".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2015, o 17:39 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 7 mar 2015, o 10:22
Posty: 17
Przeanalizowałem Wasze uwagi i wykombinowałem coś takiego:
http://ifotos.pl/zobacz/GribMarsz_weareaa.jpg
Złamałem swoją zasadę, przy której tworzyłem pierwszy układ, że na I obwodnicy nie przekraczam 35 pojazdów/h, lecz mając na względzie, że odcinek na ul. Basztowej również będzie w przyszłym roku jednokierunkowy to może dałby radę ;) Z grubsza ten układ potrzebuje około 235 - 240 tramwajów. Dlatego częstotliwość 6/12 minut powinna być stosowana w godzinach szczytu a w międzyczasie częstotliwość odpowiednio 7,5/15 minut dla wszystkich linii.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2015, o 17:52 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 14 maja 2012, o 22:31
Posty: 39
Lokalizacja: Stare Miasto
Po co aż dwie linie na CK dałeś? Nie lepiej by dać "20" do Bronowic? Bardziej by się tam przydała.
Poza tym "6" pokrywać się będzie w bardzo dużej mierze z trasą "19", która ma po otwarciu estakady jechać przez Halę Targową i tunel. Nie kombinuj z numerkami i nie zmieniaj byle tylko była jakaś zmiana :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2015, o 00:52 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 17:56
Posty: 732
Lokalizacja: Nowa Huta Wolne Miasto!
Ujastek z tramwajem co 4,5 minuty :D Dalej nie ma sensu tego komentować...

_________________
Nowa Huta Wolne Miasto!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL