Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 13 gru 2017, o 12:09

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 sie 2015, o 19:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20569
Swoich sił w korygowaniu siatki linii spróbowałem i ja. Przedstawiam "Projekt za milion" - serię zmian w układzie linii autobusowych. Zmian zwykle mniejszych, nie jakichś rewolucyjnych, lecz mających szansę dać odczuwalne efekty.

Generalnie przyświecały mi dwie idee: likwidacja mało popularnych przebiegów (np. "504") czy skrócenia tras, a w zamian poprawa częstotliwości na innych liniach, a także poprawienie (a nieraz w ogóle umożliwienie) synchronizacji autobusów na wspólnych ciągach (np. "106" i "178" na Kobierzyńskiej, czy "169" i "503" na al. 29 Listopada). Zdaję sobie sprawę, że dokonałem pewnych skróceń tras, lecz tak jak pisałem - głównie tam, gdzie linie nie były bardzo popularne, a w zamian udało się wygospodarować mnóstwo środków na wzmocnienia innych linii. Koszt projektu to niecały milion złotych rocznie. Wydaje mi się to nie aż tak dużo, w porównaniu do całego budżetu na komunikację (ponad 450 mln zł). Choć oczywiście, trzeba by było znaleźć ten milion.

Projekt jest dość długi, lecz podzieliłem go na rejony, dzięki czemu każdy może poczytać tę część, która go interesuje. Dodałem też uzasadnienia, czemu proponuję dane rozwiązania. Zapraszam do czytania, i oceniania.
https://krabok.wordpress.com/2015/08/23 ... za-milion/

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2015, o 20:26 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 20:53
Posty: 879
Lokalizacja: Kraków Azory
Przeglądam i na razie odnośnie moich okolic, to sprawa ze "130" wydaje się być bardzo dyskusyjna. Gwoli ścisłości skierowano ją okrężnie jeszcze w latach 90-tych (wtedy tylko w kierunku na Azory), a dopiero kilka lat temu skierowano ją okrężnie również w kierunku centrum. Co do utykania w dodatkowych korkach... w porannym szczycie Stachiewicza często stoi w korku niemal na całej długości. Fakt, dzięki tej zmianie można zyskać dodatkowe wzkm, ale kij ma dwa końce - robi się małe zamieszanie z przystankami na Makowskiego. Obecnie "130" ma wspólny przystanek ze "168", "118", 138, "144" i "194", a po przywróceniu dawnej trasy "130" ponownie staje na przystanku przed skrzyżowaniem ze Stachiewicza. Dzięki temu fundujemy mieszkańcom przechadzki pomiędzy przystankami ("130" przed skrzyżowaniem, "138", "168" za skrzyżowaniem).

_________________
Moja fotogaleria :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2015, o 20:35 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 353
Ach, to że w Krakowie urzędnicy nie uchwalają zmian budżetu, kiedy mieszkańcy niemal nalegają, jest zbrodnią. Choć uważam, że to tylko pretekst. Podobnie mnie utwierdzają w przekonaniu kolejne zmiany - urzędnicy chcą chyba zrównania oferty komunikacyjnej tam, gdzie się da. Małe kiedyś osiedle nagle dostaje po zmianach dodatkowe linie czy kursy, ale obrywa się osiedlom, które już wcześniej "były większe", a też w jakiś sposób "obrosły"...

Ja bym dał małe "optymalizacje" do Twojego bardzo dobrego pomysłu :) :
  • 107 i 214 co 40 minut.
  • 138 i 168 co pół godziny, łączna częstotliwość 15 minut, która nie jest tak zła, a te linie i tak są wspomagane przez inne, więc takie "przerzedzenie" nie byłoby glupie
Byłyby to "nie tak złe" zmiany, które pozwoliłyby na dołożenie dodatkowych kursów na słabszych liniach, a przynajmniej na dołożenie na takie, które kursują co 48 czy 24 minuty, które jednocześnie "zasługują" na zwiększenie częstotliwości.

_________________
Gazeta Wrocławska 17.09.2015
Rano: Powstaje pas rowerowy na Legnickiej. Jezdnia zwężona do dwóch pasów.
Dyskusja wyważona, więc wieczorem zmieniono tytuł:
Rowery ważniejsze na Legnickiej, kierowcy stracili pas.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2015, o 20:37 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6551
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
Projekt jest dość długi, lecz podzieliłem go na rejony, dzięki czemu każdy może poczytać tę część, która go interesuje. Dodałem też uzasadnienia, czemu proponuję dane rozwiązania. Zapraszam do czytania, i oceniania.
https://krabok.wordpress.com/2015/08/23 ... za-milion/


Postanowiłem skomentować projekt przygotowany przez Kaszmira. Nie wszystkie rejony skomentuję, bo nie znam częściowo problemów, ale tam gdzie mogę skomentuję. Zacznę od zmian na liniach w swoim rejonie i będę szedł dalej:

-poprawienie f na "122" oraz "422" podoba mi się. W wyniku zmiany mieszkańcy Zesławic uzyskują autobus co f-20 w weekendy i rozkład łatwy do zapamiętania

-wzmocnienie "182" oraz "482" podoba mi się bo zainteresowanie linią jest i trzeba wzmacniać odpowiednio połączenie z Dworcem

-zabranie "142" z Prądnika Czerwonego podoba mi się i nie będę powtarzał, że wtedy można wzmocnić weekendowo "142" do f-24 nawet

-zmiana f- na "184" w weekendy podoba mi się, bo linia w weekendy ma spore zainteresowanie. Miałem na tej linii niedzielny pomiar i powiem, że na linii jest dramat jak chodzi o zapełnienie. Linia na swojej trasie ma wiele atrakcyjnych punktów takich jak Hala Targowa czy Cmentarze

-zostawienie f-20 na "174" bezapelacyjne bo linia ma zainteresowanie w weekendy spore z racji na Tandetę

-zmiana na linii "163" podoba mi się bo dostaje mocny rozkład, a dodatkowo pojedzie przez Wańkowicza. Trzeba jedynie zastanowić się czy nie zwiększyć ilości kursów przez Wańkowicza, aby mieszkańcy Krzesławic mieli autobus

-jestem za przywróceniem "172" do Kombinatu, bo mieszkańcy tego potrzebują

-w kwestii "109" oraz "409" skierowanie w rejon Osiedla Podwawelskiego podoba mi się, bo w wyniku zmiany mieszkańcy Bielan otrzymują mocne połączenie z rejonem Grunwaldzkiego. Dodam, że mam znajomego, który mieszka w rejonie Bielan i jemu marzy się o "109" oraz "409" do Podwawelskiego. Co do "124" oraz "424" jestem za skróceniem do Cracovii Stadion bo do Ronda Grunwaldzkiego nie ma tak dużego zainteresowania

-wzmocnienie "168" podoba mi się. W wyniku tego byłaby odpowiednia synchronizacja z "138" cały tydzień i mieszkańcy Azor otrzymują dowozówkę co 10 minut w rejon Krowodrzy

-w kwestii linii "115", "169" oraz "503" pomysł mi się podoba. Zacznę od linii "115", na której miałem pomiar i powiem wprost zainteresowanie linią jest spore więc wzmocnienie się przyda bezapelacyjnie. Co do "169" jestem za jej skróceniem do Osiedla Podwawelskiego sporo tam miejsca i każdy autobus się zmieści tam.
Zaś zmiany proponowane na linii "503" podobają mi się bardzo bo wtedy potencjał linii zostanie wykorzystany i znajdzie dodatkowych pasażerów. W wyniku zmian dodatkowo odciąży m.in "173" w rejonie Bieżanowa, a na dalszych odcinkach pozostałe linie.

Na sam koniec dodam, że część zmian proponowałbym zaprezentować w ZIKiC-ie a może uda się wprowadzić w życie.

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2015, o 20:49 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2011, o 17:15
Posty: 1937
Lokalizacja: Kraków Prądnik Biały
"154" oczywiście w weekend wieczór też co 20 minut? :) bo czasem przy f=60 ciężko wejść do Rampini już na Dworcu.

_________________
https://www.facebook.com/KrakowLinia154/?fref=ts - zapraszam i polecam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2015, o 21:23 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 maja 2015, o 16:08
Posty: 2084
Lokalizacja: Kraków
Wg mnie to "169" powinna nadal jeździć do Woli, zapewnia bezpośrednie połączenie z Matecznym i z Bonarką. "504" to likwidacja, dlatego że wozi po 2-5 osób przeważnie. A co do "174", "178" i "184" jestem za.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2015, o 21:34 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 15 wrz 2014, o 18:46
Posty: 44
Lokalizacja: NOWA HUTA
Ja zabiorę głos w sprawie okolic w których mieszkam.
Ciekawy pomysł odnośnie zwiększenia częstotliwości 122/422. Warto jeszcze zwrócić uwagę na zsynchronizowanie 122/422 z pętlą na Wzgórzach Krzesławickich, gdzie często pasażerowie mają dosłownie minutę/dwie na przesiadkę z autobusu na tramwaj, często zdarza się tak, że niestety jak się nie zdąży to najbliższym tramwajem dojeżdża się pod Teatr Ludowy/ Rondo Kocmyrzowskie w tym samym czasie co 122/422. A przecież komunikacja ma służyć ludziom :)

Będę się powtarzał, ale ciekawą opcję byłoby skierowanie 422 w drugą stronę Zesławic do ul. Okulickiego i dalej do Dworca w Czyżynach, co znacząco ułatwiło by komunikację z tą częścią miasta i możliwością przesiadki na Wiślickiej na autobusy w stronę centrum.

Wielka szkoda, że ta część miasta jest niestety traktowana po macoszemu przez ZIKiT.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2015, o 21:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20569
pawelenator napisał(a):
Przeglądam i na razie odnośnie moich okolic, to sprawa ze "130" wydaje się być bardzo dyskusyjna.

Wiadomo, ktoś straci, lecz na trasie przez Łokietka marnuje się naprawdę sporo wzkm i czasu, a z przystanku mało kto korzysta - potwierdzają to też pomiary. Generalnie, oszczędności z wyprostowania "130" wystarczyłyby same w sobie do pokrycia planowanych wzmocnień i na "154", i "168" (!) To trochę mówi o tym, ile wzkm marnujemy.
Mam też znajomego na Azorach i mówił, że mieszkańcy strasznie narzekają na tę trasę okrężną. Ja się im nie dziwię.

Jednak tak jak pisałem, w zamian z Łokietka byłoby częstsze "154", no i ogólnie rejon dostałby wzmocnienia również na "168".

PanA napisał(a):
107 i 214 co 40 minut.

Nie takie proste, bo np. "145" też jest co 35 minut i w (częściowej) synchronizacji z "214". Poza tym te linie w wielu rejonach to jedyne autobusy jakie ludzie mają, jestem przeciwny cięciom czegoś co i tak jeździ za rzadko nawet obecnie.

PanA napisał(a):
138 i 168 co pół godziny

Tylko, że "138" jest zsynchronizowane jeszcze ze "132" i "172" (i pośrednio "572"). Wszystkie te linie kursują co 20 minut.

Krakowiak2013 napisał(a):
-poprawienie f na "122" oraz "422" podoba mi się. W wyniku zmiany mieszkańcy Zesławic uzyskują autobus co f-20 w weekendy i rozkład łatwy do zapamiętania

~f=20 byłoby w dni powszednie (obecnie ~f=22). W weekendy łączne ~f=40 (obecnie 44).

DAMIAN napisał(a):
"154" oczywiście w weekend wieczór też co 20 minut? :) bo czasem przy f=60 ciężko wejść do Rampini już na Dworcu.

Przy "154" założyłem ilość kursów w weekendy jak w roku szkolnym na "144", aby można je było idealni zsynchronizować. Teraz sprawdzam rozkład i na "144" od godz. 19 wchodzi ~f=30. Jednak pewnie zawsze można pokombinować z kursami, np. przesunąć odrobinę godziny częstszego kursowania czy coś.

lukaszpdg napisał(a):
Wg mnie to "169" powinna nadal jeździć do Woli, zapewnia bezpośrednie połączenie z Matecznym i z Bonarką.

Większość przystanków ma takie połączenie zapewnione również przez "503". Do tego ci, którzy przesiadają się ze "169" pod Bonarką / na R. Matecznego, mogą to zrobić równie dobrze wcześniej. Jeśli odjąć te dwa czynniki, zostaje niewiele pasażerów którzy akurat muszą pojechać "169" z Górki Narodowej Wschód do Bonarki. Jasne, oni by stracili, lecz w zamian dostajemy:
- więcej kursów na "169" we wszystkie dni tygodnia = lepsza oferta i mniejszy tłok,
- więcej kursów na "503" w weekendy plus synchronizacja ze "169",
- całotygodniowe "115" plus więcej kursów we wszystkie dni tygodnia plus synchronizacja ze "137" :)

Mały_Miś napisał(a):
Ciekawy pomysł odnośnie zwiększenia częstotliwości 122/422.

Przy czym nie mój ;) One już tak kiedyś jeździły, lecz ZIKiT je pociął przy okazji skierowania "422" przez Kantorowice.

Mały_Miś napisał(a):
Będę się powtarzał, ale ciekawą opcję byłoby skierowanie 422 w drugą stronę Zesławic do ul. Okulickiego i dalej do Dworca w Czyżynach, co znacząco ułatwiło by komunikację z tą częścią miasta i możliwością przesiadki na Wiślickiej na autobusy w stronę centrum.

W pełni popieram :-)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2015, o 22:01 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 353
Kaszmir napisał(a):
PanA napisał(a):
107 i 214 co 40 minut.

Nie takie proste, bo np. "145" też jest co 35 minut i w (częściowej) synchronizacji z "214". Poza tym te linie w wielu rejonach to jedyne autobusy jakie ludzie mają, jestem przeciwny cięciom czegoś co i tak jeździ za rzadko nawet obecnie.

Inne linie są jednak "niezwiązane" z nimi. Poza tym należałoby dążyć powoli do standardu "10/12/15/20/30/60" na wszystkich liniach. A takie zmiany są dobrym punktem wyjścia, tymczasowo do "40" a w przyszłości odpowiednio do "30" i "60" (oczywiście ze zmianą układu), chyba że takie linie by się uzupełniały z innymi (z liniami o podobnym przebiegu) do pary "20". W przypadku 107 i 214 taki takt jest wystarczający. 107 i 214 to "outsiderzy", zmiana taktu nie wpłynie na obsługę komunikacyjną w miejscach, w których one współdzielą trasy z innymi liniami. A najlepiej wyciąć 135 i niech 145 kursuje częściej, przez Myślenicką i Judyma. Pozwoliłoby to nadać tej linii tak minimalny takt godny linii miejskiej przy okazji ograniczając różne koszta od rozkładów jazdy po planowanie brygad czy inne materiały ;) I 107 koniecznie na Golkowice, przy okazji masz synchronizację między 135/145 a 107 :P

Cytuj:
PanA napisał(a):
138 i 168 co pół godziny

Tylko, że "138" jest zsynchronizowane jeszcze ze "132" i "172" (i pośrednio "572"). Wszystkie te linie kursują co 20 minut.

W przypadku 138 może nie być to dobry pomysł, nie dam sobie głowy uciąć, ale w przypadku większego wzmocnienia 138 (czy innej linii na jej krótkiej trasie) nie ma ona sensu, chyba że jako jakaś szczytówka, ale bardziej bym obstawał za wzmocnieniem linii "skądś dokądś" ;)

_________________
Gazeta Wrocławska 17.09.2015
Rano: Powstaje pas rowerowy na Legnickiej. Jezdnia zwężona do dwóch pasów.
Dyskusja wyważona, więc wieczorem zmieniono tytuł:
Rowery ważniejsze na Legnickiej, kierowcy stracili pas.


Ostatnio edytowano 23 sie 2015, o 22:13 przez PanA, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2015, o 22:05 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 1620
Lokalizacja: Kraków
Przyznam szczerze, że nie przeglądałem całości, a jedynie rejony, które znam. Mnóstwo stosunkowo drobnych zmian, które sumarycznie nie kosztują majątku, a _znacząco_ poprawiają funkcjonowanie KZ. Bardzo fajne pomysły i całościowo bardzo fajnie przygotowane :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2015, o 22:22 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 353
Nie zauważyłem wcześniej:

Cytuj:
"145" też jest co 35 minut

Że co?

_________________
Gazeta Wrocławska 17.09.2015
Rano: Powstaje pas rowerowy na Legnickiej. Jezdnia zwężona do dwóch pasów.
Dyskusja wyważona, więc wieczorem zmieniono tytuł:
Rowery ważniejsze na Legnickiej, kierowcy stracili pas.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2015, o 22:34 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20569
PanA napisał(a):
Że co?

Hm? No jest co 35 (średnio, bo też zdarzają się przesunięcia o 5 minut w obie strony), do tego zsynchronizowana z "214" (też co 35). "107" miałoby tę samą ~f.

PanA napisał(a):
A takie zmiany są dobrym punktem wyjścia, tymczasowo do "40" a w przyszłości odpowiednio do "30" i "60" (oczywiście ze zmianą układu), chyba że takie linie by się uzupełniały z innymi (z liniami o podobnym przebiegu) do pary "20".

~f=30 odpada, bo zarówno na "214" jak i "107" trzeba by dołożyć dodatkową brygadę. Tyle, że w efekcie autobusy spędzałyby połowę czasu na pętlach (albo inaczej: przy ~f=30 linie mogą na styk zrobić kółko, lecz nie ma wtedy żadnej przerwy dla kierowcy). Generalnie głowiłem się nad tym długo, jednak ~f=30 może być ciężkie do wprowadzenia. A ~f=20 na tych liniach nie spodziewałbym się, biorąc pod uwagę jakie rejony obsługują.

PanA napisał(a):
W przypadku 107 i 214 taki takt jest wystarczający.

Ok, lecz obie linie się potem rozdzielają. W Kosocicach "107" jest jedyną, a wsiada tam sporo ludzi. ~f=40 byłoby wg mnie nie fair.

PanA napisał(a):
A najlepiej wyciąć 135 i niech 145 kursuje częściej, przez Myślenicką i Judyma.

Tylko i tak coś musisz mieć wzdłuż trasy "135", co będzie łączyć Swoszowice z Kurdwanowem. "135" jest idealnym kandydatem, lepszym niż "155" które kończy w połowie trasy (w Swoszowicach), zamiast jeszcze obsłużyć dalsze rejony. Naprawdę, uważam, że te linie powinno się scalić i wzmocnić "135", dzięki czemu służyłoby wszystkim :-)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2015, o 23:13 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 353
Ja tam widzę co godzinę dziesięć + 5 kursów w skali całego dnia i to tylko roboczego. Na 135 to w ogóle jakaś kaszana bez żadnego taktu "niesynchronizowalna" z niczym, z kursami rzadziej niż co godzinę. Inne patrzenie na to jest chyba jakąś propagandą. W takim układzie żadna z tych linii nie jest alternatywą dla drugiej. W sytuacji kiedy ktoś ma zadecydować czy będzie jechać 135 czy 145 mając odjazd jednej z nich za 5 minut nie będzie się zastanawiał długo, tylko wsiądzie w pierwszy autobus i się przesiądzie. O alternatywach można pomyśleć gdy dana linia jeździ co najmniej co 30 minut, a to i wtedy jest prowizorka.

Cytuj:
~f=30 odpada, bo zarówno na "214" jak i "107" trzeba by dołożyć dodatkową brygadę. Tyle, że w efekcie autobusy spędzałyby połowę czasu na pętlach (albo inaczej: przy ~f=30 linie mogą na styk zrobić kółko, lecz nie ma wtedy żadnej przerwy dla kierowcy). Generalnie głowiłem się nad tym długo, jednak ~f=30 może być ciężkie do wprowadzenia. A ~f=20 na tych liniach nie spodziewałbym się, biorąc pod uwagę jakie rejony obsługują.

Przypominam, że wspomniałem o zmianie układu :P
Poza tym kierowcy nie muszą mieć przerwy na każdym kółku i z każdej strony. Jakoś okropnie długie czasy przejazdu nie są, a to kierowcy są dla pasażerów, a nie pasażerowie dla kierowców ;)

_________________
Gazeta Wrocławska 17.09.2015
Rano: Powstaje pas rowerowy na Legnickiej. Jezdnia zwężona do dwóch pasów.
Dyskusja wyważona, więc wieczorem zmieniono tytuł:
Rowery ważniejsze na Legnickiej, kierowcy stracili pas.


Ostatnio edytowano 23 sie 2015, o 23:25 przez PanA, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2015, o 23:20 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 6 lut 2015, o 16:46
Posty: 1656
Kaszmir napisał(a):
~f=30 odpada, bo zarówno na "214" jak i "107" trzeba by dołożyć dodatkową brygadę. Tyle, że w efekcie autobusy spędzałyby połowę czasu na pętlach (albo inaczej: przy ~f=30 linie mogą na styk zrobić kółko, lecz nie ma wtedy żadnej przerwy dla kierowcy). Generalnie głowiłem się nad tym długo, jednak ~f=30 może być ciężkie do wprowadzenia. A ~f=20 na tych liniach nie spodziewałbym się, biorąc pod uwagę jakie rejony obsługują.


Na 107 f=30 by umożliwiało sprawne przesiadki z/na 133 na Piaskach Wielkich gdzie jest miejsce na postój dwóch autobusów. Przy okazji na 133 taki postój w środku trasy zmniejszyłby opóźnienia powodowane przez przejazd na Fredry i praktyczny brak przerwy na Potrzasku. A rozkładowe kółko trwa prawie 1:30h.

Czy powrót do koncepcji wydłużenia 107 do Grabówek i połączenie tego z 214 znów zostałoby oprotestowane ? Bo pamiętam taki powód podany przy rozdzieleniu 101 z relacji Dworcowa-Borek na obecny układ 107/214.

_________________
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2015, o 01:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20569
PanA napisał(a):
W sytuacji kiedy ktoś ma zadecydować czy będzie jechać 135 czy 145 mając odjazd jednej z nich za 5 minut nie będzie się zastanawiał długo, tylko wsiądzie w pierwszy autobus i się przesiądzie. O alternatywach można pomyśleć gdy dana linia jeździ co najmniej co 30 minut, a to i wtedy jest prowizorka.

I właśnie dlatego zaproponowałem "135" z ~f=20/30 w dni powszednie :) Dzięki temu ta linia stałaby się podstawową komunikacji w tym rejonie, do tego zapewniającą możliwość przesiadki na Kurdwanowie czy Łagiewnikach. "145" zostałoby z obecnym, słabszym rozkładem, głównie dla osób które potrzebują dostać się konkretnie w rejony Borku Fałęckiego.

PanA napisał(a):
Poza tym kierowcy nie muszą mieć przerwy na każdym kółku i z każdej strony. Jakoś okropnie długie czasy przejazdu nie są, a to kierowcy są dla pasażerów, a nie pasażerowie dla kierowców ;)

Dwie rzeczy do uwzględnienia:
- Wypoczęty kierowca to kierowca, który jeździ bezpiecznie, popełnia mniej błędów. Nawet te 5-10 minut na pętli może wiele zmienić i ja, jako pasażer, wolę by kierowca miał możliwość krótkiego odpoczynku.
- Na każdej trasie mogą i zdarzają się korki. Jeśli nie uwzględnisz przerw na końcówkach, te opóźnienia nie dość, że nie znikną, to jeszcze będą kumulowały się co kurs.

smerf napisał(a):
Na 107 f=30 by umożliwiało sprawne przesiadki z/na 133 na Piaskach Wielkich gdzie jest miejsce na postój dwóch autobusów. Przy okazji na 133 taki postój w środku trasy zmniejszyłby opóźnienia powodowane przez przejazd na Fredry i praktyczny brak przerwy na Potrzasku. A rozkładowe kółko trwa prawie 1:30h.

Tylko co z pasażerami, którzy chcieliby jechać dalej? Musieliby czekać w środku trasy.

Marzyło mi się ~f=30 na "107", "214" i "145", długo liczyłem, lecz wyszło mi, że rozkłady na tych dwóch pierwszych są obecnie mocno napięte i nie da rady zwiększyć częstotliwości bez dokładania brygad. "145" nie sprawdzałem.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL