Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 paź 2017, o 11:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 paź 2015, o 22:02 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 9189
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
edek3253 napisał(a):
Mimo to tłok był. Mało tego, teraz na czas remontu Dunajewskiego przybyły linie 152, 124, 424, a nadal jest tłok. Ilość pasażerów się zwiększa?

W zasadzie: tak. Raz, że działa zasada, że nadpodaż się długo nie uchowa i zaraz rośnie popyt, a dwa że właśnie przez wspomniany remont Dunajewskiego sporo ludzi wybrało objazd nie przez Franciszkańską ale właśnie przez al. Słowackiego.

Kaszmir napisał(a):
Wzkm zawsze można przenieść z innych rejonów

Właśnie to zaproponowałem to zacząłeś się stawiać za Obrońców Krzyża, która byłaby stratna i pewnie gdybym zaproponował przeniesienie wzkm z innego rejonu, choćby Kurdwanowa, Prądnika Czerwonego czy jakiegokolwiek rejonu, to też stanąłbyś w jego obronie. Tak więc nie mów mi, że można przenieść wzkm z innego rejonu, albo zaproponuj wprost jaki rejon masz na myśli.

Kaszmir napisał(a):
Ja popieram tutaj tomtę1 - zacznijmy od udrożnienia trasy "139" przez buspasy. Myślę, że wszyscy bylibyśmy w szoku, jak bardzo zmieniłaby się sytuacja na tej linii, gdyby autobusy jeździły punktualniej.

Ano bylibyśmy. Bo gdyby zwiększyła się punktualność czy zmniejszyłby się czas przelotu, to generalnie efekt byłby taki, że linia ta stałaby się sensowną alternatywą dla samochodu (krótszy czas przelotu, omija korki) więc wybrałoby ją jeszcze więcej pasażerów niż obecnie. Oczywiście mówię hipotetycznie, bo praktycznie więcej niż obecnie osób do "139" fizycznie nie wejdzie.

Kaszmir napisał(a):
Nie dziwota, że dziś nie można się nieraz zmieścić do autobus w szczycie, skoro "139" potrafi przyjechać o czasie "439", zresztą z tym drugim jadącym tuż za nim.

To niewiele zmienia, bo to "439" jest równie załadowane jak "139". Gdybyśmy mieli miks pustych autobusów z pełnymi na trasie to faktycznie można się bawić w optymalizację w tych samych kosztach, ale w momencie gdy wszystko jeździ pełne to nie bardzo się tak da.

Kaszmir napisał(a):
Lecz nie popieram dalszych cięć w Hucie - rejonie, który i tak został już za bardzo pocięty.

Dlatego też poddaję cały projekt pod dyskusję żeby zrobić coś w rodzaju burzy mózgów która pozwoli wypracować układ który zadowoli jak najwięcej osób.

Kaszmir napisał(a):
Tak sądzisz? Hm, nie jestem przekonany - wg mnie działa to tutaj na podobnej zasadzie.

Generalnie w przypadku autobusów w skali miasta jest przyjętych kilka bazowych schematów częstotliwości (f~15, f~12, f~20 itd.) więc można płynniej wszystko przestawiać. Do tego autobusy częściej grzęzną w korkach, więc teoretyczny rozkład nie jest taż tak ważny, można więc robić dogęszczenia kursów w konkretnych godzinach jak ma to miejsce na "x39" czy "304" o poranku. Jest też wreszcie w autobusach parę linii których nie trzeba synchronizować z niczym bo tworzą unikalne relacje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 paź 2015, o 22:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20371
Cukier napisał(a):
Właśnie to zaproponowałem to zacząłeś się stawiać za Obrońców Krzyża, która byłaby stratna i pewnie gdybym zaproponował przeniesienie wzkm z innego rejonu, choćby Kurdwanowa, Prądnika Czerwonego czy jakiegokolwiek rejonu, to też stanąłbyś w jego obronie. Tak więc nie mów mi, że można przenieść wzkm z innego rejonu, albo zaproponuj wprost jaki rejon masz na myśli.

Wg mnie po prostu znalazłeś złego dawcę. Huta i tak zaliczyła sporo cięć, więc w mojej opinii nie powinno się jej ciąć jeszcze bardziej. To tak, jakby postulować kolejne ograniczenia na Mistrzejowicach czy w Bieżanowie. Tymczasem w mojej opinii jest wiele innych rejonów/linii, które mogłyby być dawcami. Wspominałem o nich tutaj:
https://krabok.wordpress.com/2015/08/23 ... za-milion/

Cukier napisał(a):
Ano bylibyśmy. Bo gdyby zwiększyła się punktualność czy zmniejszyłby się czas przelotu, to generalnie efekt byłby taki, że linia ta stałaby się sensowną alternatywą dla samochodu (krótszy czas przelotu, omija korki) więc wybrałoby ją jeszcze więcej pasażerów niż obecnie. Oczywiście mówię hipotetycznie, bo praktycznie więcej niż obecnie osób do "139" fizycznie nie wejdzie.

Za to miałbyś więcej rzeczywistych kursów/h, bo obecnie z powodu korków sporo ich wypada.

Cukier napisał(a):
To niewiele zmienia, bo to "439" jest równie załadowane jak "139".

Nie wszystkie. Zdarzało mi się spokojnie w popołudniowym szczycie wsiadać do pustych "139" czy "439" na Kleparzu (kier. Huta). Oczywiście, sporo kursów jest przetłoczonych, jednak zdarzają się i pustaki - właśnie te, które jadą na końcu stada.

Cukier napisał(a):
Generalnie w przypadku autobusów w skali miasta jest przyjętych kilka bazowych schematów częstotliwości (f~15, f~12, f~20 itd.) więc można płynniej wszystko przestawiać. Do tego autobusy częściej grzęzną w korkach, więc teoretyczny rozkład nie jest taż tak ważny, można więc robić dogęszczenia kursów w konkretnych godzinach jak ma to miejsce na "x39" czy "304" o poranku. Jest też wreszcie w autobusach parę linii których nie trzeba synchronizować z niczym bo tworzą unikalne relacje.

Tu jednak masz te same problemy, co z tramwajami. Na większości linii nie da się ograniczyć lekko częstotliwości poza szczytem, bo popsuje to koordynację z innymi.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL