Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 gru 2017, o 04:25

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 wrz 2016, o 19:10 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 16:40
Posty: 304
Lokalizacja: Kielce / Kraków
Znalazłem w necie taki oto projekt zmian.

http://kmkkm.tk.krakow.pl/komentarze/tr ... ekt_04.pdf

Co o tym myślicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2016, o 20:55 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:03
Posty: 1310
Lokalizacja: WDZ
Że dyskusja o tym powinna być w "naszych projektach"? Bo tu to raczej o bieżących planach ZIKiTu...

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2016, o 20:57 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3281
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
karolak napisał(a):
Znalazłem w necie taki oto projekt zmian.

http://kmkkm.tk.krakow.pl/komentarze/tr ... ekt_04.pdf

Co o tym myślicie?

Trasy i częstotliwości: Nie rozumiem, po co zamieniać 3-ce i 6-tce południowe końcówki. Tak jak teraz 3-ka jeździ na Bieżanów a 6-tka na Kurdwanów, tak jest dobrze i nie ma co tu zmieniać. 9-tka niech sobie wraca na Wzgórza - chyba najsłabsze obecnie ogniwo komunikacji tramwajowej na Mistrzejowicach, ale w zamian powinniśmy odzyskać jedynkę, która przez lata docierała na Mistrzejowice. Dobry pomysł przywrócenia 10tki na dawną trasę. Do Pleszowa ona nigdy nie jeździła i w mojej opinii się tam nie sprawdziła. Dobrze, że wedle tego projektu miałbym tramwaj co 10 minut, a jeszcze lepiej byłoby, gdyby ta 12-stka nie kursowała przez Rondo Grzegórzeckie a przez Dworzec Główny i Pocztę Główną. Dobrze, że 14-stka zostałaby wydłużona do Widoku a jeszcze lepiej byłoby, gdyby miała podniesioną częstotliwość do f~10 lub chociaż f~15. Dobry pomysł z powrotem 15-stki, jednak powinna ona jeździć tak jak dawniej - na Cichy Kącik, nie na Dworzec Towarowy. 18-stka sprawdziła się na swojej obecnej trasie na Krowodrzę przez Plac Wszystkich Świętych, a 3-ka pod Dworcem - tu bym przy tych linach nic nie ruszał. 13-tki też bym w ogóle nie ruszał, ponieważ sprawdziła się na nowej trasie pod Magistratem. Głupi jest jak dla mnie pomysł z uruchamianiem 42 i 49 - te powinny zostać wcielone kolejno do 12 i 19. 20-stka powinna wrócić na Bronowice, choć myślę, że za kilka lat wyląduje na Azorach. 21-ka powinna wrócić na swoją dawną trasę Salwator-Dworzec Towarowy, a 2-ka powinna jeździć przez Pocztę Główną. Trochę dziwny jak dla mnie jest pomysł z tą 25-tką, ale nich będzie. Dobry pomysł jak dla mnie jest z podziałem 50 na 50 i 51, obie co 10 minut. Mam tylko nadzieję, że na wspólnym odcinku są zsynchronizowane i dają tramwaj co 5 minut. W przyszłości może być opcja wydłużenia jednej na Górkę Narodową, a drugiej na Azory.

Rozdysponowanie taboru: Czy ja wiem, czy na 1-ke starczy i jest potrzeba obsadzać ją w całości NGT6? Na 3-kę z resztą też nie te powinny kursować, ani tym bardziej 2014N na 18-tce. Jak 14 kursowałaby co 10 minut, a szkoda, że w projekcie tego nie uwzględniono to powinno być po połowie - NGT6 i NGT8. Na 12-ce właśnie powinny być 2014N i NGT8,a nie wiednie. No i na 50 i 51 powinny był po połowie NGT8 i 2014N, a nie tak posegregowane. Zatem z mojej strony tyle.

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2016, o 22:04 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2276
Lokalizacja: Kraków
Te 20 minutówki to mnie przerażają...

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2016, o 22:10 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2576
Lokalizacja: Krowodrza Górka
DaroKRK napisał(a):
Te 20 minutówki to mnie przerażają...


Mnie też...

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2016, o 22:51 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 2 lis 2009, o 16:24
Posty: 764
Lokalizacja: Krowodrza Górka
To projekt autorski. Ten pan miał już kilka propozycji zmian:
http://kmkkm.tk.krakow.pl/komentarze/tr ... ekt_01.pdf
http://kmkkm.tk.krakow.pl/komentarze/tr ... ekt_02.pdf
http://kmkkm.tk.krakow.pl/komentarze/tr ... ekt_03.pdf
http://kmkkm.tk.krakow.pl/komentarze/tr ... ekt_04.pdf


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2016, o 23:19 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1194
Lokalizacja: Kraków
karolak napisał(a):
Znalazłem w necie taki oto projekt zmian.

http://kmkkm.tk.krakow.pl/komentarze/tr ... ekt_04.pdf

Co o tym myślicie?


Sprawę wydzielenia wątku "projekt J.Osmana" pozostawiam administratorom

Projekt zawiera bardzo ciekawe rozwiązania na bazie pączkowania linii. Czyli podziału linii na dwie przy zachowaniu wspólnej częstotliwości. W praktyce takie rozwiązanie się sprawdza lub częściej nie. Już w 2010 a następnie w 2011 autor próbował zainteresować ze swoimi ciekawymi rozwiązaniami (min. pętla przy pl. Centralnym) tworząc projekt nowej marszrutyzacji z niezbyt udaną propozycją częstotliwości 8/16. Te projekty można znaleźć na kmk.krakow.pl . Obecnie autor zmienił filozofię i stworzył projekt o obecnej częstotliwości 10/20 rezygnując z linii o obecnej częstotliwości co 5 min. Wprawdzie pary linii powinny uzyskać taki interwał, ale w krakowskich warunkach (duża ilość skrzyżowań ze światłami) może być trudny do wykonania. Na pewno ilość linii i ich połączenia sprawiają że niemal wszędzie dojedziemy prawie bezpośrednio. Niemniej ilość pociągów została zaniżona np. 8 ma obecnie 11 brygad a w projekcie 10, 1 ma dwanaście a nie 11 a 3 po zaproponowanej okrężnej trasie musi mieć więcej brygad niż 11 brygad. Skąd wezmą się środki na linie dodatkowe typu 25, 21, 15. Światowe tendencje to minimalizacja linii o precyzyjnym współczynniku interwału jak najniższym na wzór metra. Pociąg tramwajowy ma precyzyjnie się pojawiać jak najczęściej i równomiernie. Tego nie da się uzyskać niestety przy nadmiernym pączkowaniu linii. W planach ZIKiT i Urzędu Miasta Krakowa jest wprowadzenia projektu nowej marszrutyzacji bazujący na interwale 6/12 czyli modyfikacji wariantu I z 2011 roku. Są opracowywane modyfikacje tego projektu i sprawa została nagłośniona przez media. Natomiast od października ma nastąpić poprawa częstotliwości linii 18(58) i 9. Zatem w planach ludzi zarządzających komunikacją jest zachowanie możliwie jak największej struktury siatki i niewielkie modyfikacje poprawiające interwał pojawiających się linii. Oczywiście przy większym budżecie na komunikację. Już na początku 2011 tworząc swój własny projekt (ogłoszonym przed W1) stwierdziłem że Kraków powinien mieć od 18-20 linii przy interwale 6/12 min. Ten interwał daje znakomity podział i koordynacje linii co 2,3,4 czy 6 minut. Liczba trzy jest jak trinum perfectum daje znakomity podział czasowy. W historii krakowskiej komunikacji było kilka marszrutyzacji. Co 10 lub co 12 a nawet co 15 min. Była też co 6/12 minut szkoda że krótko pomiędzy rokiem 1989-90. Wtedy linie 3, 4, 18 kursowały co 6 minut. Później nastąpiło pączkowanie linii, kryzys itd. Na koniec chciałbym pochwalić projekt J.Osmana za stronę graficzną, za całość przemyślanych rozwiązań siatki linii, także rozwiązań w przydziale taboru. Całość jest jak najbardziej spójna i jak najbardziej możliwa w realizacji pod warunkiem dość poważnego zwiększenia i znalezienia środków.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 wrz 2016, o 08:59 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2576
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Szczerze mówiąc, myślałem o przeniesieniu tych postów, ale nie wiem czy powinniśmy umieszczać w "nasze projekty" projekt, który należy do kogoś nie z forum.


Mimo wszystko wydzielam ;) - adm. K

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL