Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 paź 2017, o 14:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 423 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 kwi 2010, o 23:23 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Projekt zmian - po powstaniu tramwajów na Płaszów i Ruczaj, włączeniu tramwaju wodnego w skład KM, ale jeszcze przed powstaniem "Dworca Wschodniego" i ul. Lema
TRAMWAJE:
"1" - Wzg. Krzesławickie – Kocmyrzowska – Bieńczycka – Al. Pokoju – Grzegórzecka – Dietla – Starowiślna – Św. Gertrudy - Dominikańska – Franciszkańska – Zwierzyniecka – Kościuszki - Salwator
"2" - Salwator – Kościuszki – Zwierzyniecka – Straszewskiego – Podwale – Dunajewskiego – Basztowa – Lubicz – Rakowicka – Cmentarz Rakowicki
"3" - Bieżanów Nowy – Teligi – Ćwiklińskiej – Wielicka – Limanowskiego – Kalwaryjska – Legionów Piłsudskiego – Krakowska – Stradomska – Dominikańska – Franciszkańska – Straszewskiego – Podwale – Dunajewskiego – Basztowa – Długa – Al. Słowackiego – Kamienna – Twardego – Krowodrza Górka
"4" - Wzgórza Krzesławickie – Kocmyrzowska – Łowińskiego – Ujastek – Al. Solidarności – Al. Jana Pawła II – Mogilska – Lubicz – Basztowa – Dunajewskiego – Karmelicka – Królewska – Podchorążych – Bronowicka – Balicka – Bronowice Małe
"5" - Kampus UJ – Bobrzyńskiego – Grota-Roweckiego – Kapelanka – Monte Casino – Dietla – Grzegórzecka – Al. Pokoju – Bieńczycka – Andersa – Broniewskiego – Mikołajczyka – Piasta Kołodzieja – Os. Piastów
"6" - Kurdwanów – Witosa – Nowosądecka – Wielicka – Limanowskiego – Kalwaryjska – Legionów Piłsudskiego – Krakowska – Stradomska – Św. Gertrudy – Dominikańska – Franciszkańska – Zwierzyniecka – Kościuszki - Salwator
"7" - Mały Płaszów – Lipska – Kuklińskiego – Klimeckiego – Herlinga-Grudzińskiego – Kotlarska – Al. Powstania Warszawskiego – Lubicz – Basztowa – Długa – Al. Słowackiego – Kamienna – Dworzec Towarowy
"8" - Borek Fałęcki – Zakopiańska – Wadowicka – Kalwaryjska – Legionów Piłsudskiego – Krakowska – Stradomska – Św. Gertrudy – Dominikańska – Franciszkańska – Straszewskiego – Podwale – Karmelicka – Królewska – Podchorążych – Bronowicka – Balicka – Bronowice Małe
"9" - Wzg. Krzesławickie – Kocmyrzowska – Bieńczycka – Al. Jana Pawła II – Mogilska – Lubicz - Westerplatte – Starowiślna – Na Zjeździe – Limanowskiego – Wielicka – Nowosądecka – Witosa - Kurdwanów
"10" - Kampus UJ – Bobrzyńskiego – Grota-Roweckiego – Brożka – Wadowicka – Kalwaryjska – Legionów Piłsudskiego – Krakowska – Stradomska – Św. Gertrudy – Westerplatte – Lubicz – Mogilska – Jana Pawła II – Bieńczycka – Andersa – Broniewskiego – Mikołajczyka – Srebrnych Orłów – Jancarza - Mistrzejowice
"11" - Bieżanów Nowy – Teligi - Ćwiklińskiej - Wielicka – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna – Dietla – Grzegórzecka – Al. Powstania Warszawskiego – Tunel KST – Pawia – Twardego – Krowodrza Górka
"12" - Kurdwanów – Witosa – Nowosądecka – Wielicka – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna – Dietla – Grzegórzecka – Al. Powstania Warszawskiego – Tunel KST – Pawia – Twardego – Krowodrza Górka
"13" - Bieżanów Nowy – Teligi – Ćwiklińskiej – Wielicka – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna – Westerplatte – Basztowa – Dunajewskiego – Karmelicka – Królewska – Podchorążych – Bronowicka – Balicka – Bronowice Małe
"14" - Walcownia – Mrozowa – Ujastek – Al. Solidarności – Al. Jana Pawła II – Mogilska – Lubicz – Basztowa – Dunajewskiego – Karmelicka – Królewska – Podchorążych – Bronowicka – Balicka – Bronowice Małe (linia wspomagająca do 4)
"15" - Cichy Kącik – Al. 3 Maja – Piłsudskiego – Straszewskiego - Podwale – Dunajewskiego – Basztowa – Lubicz – Al. Powstania Warszawskiego – Al. Pokoju – Jana Pawła II – Ptaszyckiego – Igołomska - Pleszów
"16" - Mistrzejowice – Jancarza – Srebrnych Orłów – Mikołajczyka – Broniewskiego – Andersa – Al. Solidarności – Ujastek Mogilski – Igołomska – Pleszów
wybrane kursy do Walcowni (przez: Ujastek, Mrozową)
"17" - Os. Piastów – Piasta Kołodzieja – Mikołajczyka – Broniewskiego – Andersa – Jana Pawła II – Ptaszyckiego – Kopiec Wandy
"18" - Borek Fałęcki - Zakopiańska – Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna – Westerplatte – Pawia – Dworzec Towarowy
"19" - Borek Fałęcki – Zakopiańska – Brożka – Kapelanka – Monte Casino – Dietla – Starowiślna – Westerplatte – Pawia – Twardego – Krowodrza Górka
"20" - Mały Płaszów – Lipska – Kuklińskiego – Klimeckiego – Herlinga-Grudzińskiego – Kotlarska – Grzegórzecka - Dietla - Monte Casino - Kapelanka - Grota-Roweckiego - Bobrzyńskiego - Kampus UJ.

zmiany obecnych numerów:
nowe - stare
"5" - zmienione "22" (KST)
"11" - zmienione "51"
"12" - "50"
"14" - przekształcone wybrane kursy "4"
"16" - połączona "16" z "21"
"18" - przekształcona "11"

częstotliwości:
10' wszystkie z wyjątkiem: 20' - "2", "4", "14", "15", "16", "17".

AUTOBUSY MIEJSKIE (trwają prace) - w skrócie:
"100" - obecne "101" <co 30 minut>
"101" - obecne "192" <co 30 - 40 minut>
"102" - wydłużenie do Bielan <bez zmian>
"103" - przekierowanie przez Na Błonie i Zarzecze <20 minut>
"104" - numer zmieniony z "184" <bez zmian>
"105" - bez zmian <bez zmian>
"106" - do Kampusu UJ <bez zmian>
"107" - bez zmian <bez zmian>; docelowo do Dworca Wschodniego
"108" - bez zmian <bez zmian>; docelowo do Dworca Wschodniego
"109" - bez zmian <bez zmian, ale dłuższe kursowanie>
"110" - bez zmian <zmniejszenie>
"111" - uruchomienie kursów wariantowych przez Cło do Wolicy Mostu <zmniejszenie sumy>
"112" - bez zmian <bez zmian>
"113" - przez Zagłoby <bez zmian>
"114" - skrócenie do Ronda Grunwaldzkiego <bez zmian>
"115" - skrócenie do Dworca Gł. Wsch. <bez zmian>
"116" - połączenie z "194" jako nowe "116" <co 12 minut>
"117" - bez zmian <zmniejszenie>
"118" - numer zmieniony z "178" oraz przez Wydz. Zarządzania <regularniej>
"119" - numer zmieniony z "179"
"120" - bez zmian <kilka kursów więcej>
"121" - bez zmian <bez zmian>
"122" - bez zmian <bez zmian>
"123" - skrócenie do Małego Płaszowa <bez zmian>
"124" - tylko do Ronda Grunwaldzkiego <bez zmian w szczycie, co 15 minut poza>
"125" - przez Ofiar Dąbia, Al. Pokoju <bez zmian>
"126" - numer zmieniony z "182" <bez zmian>
"127" - Bagry - Saska - Przemysłowa - Krakowska Akademia <co 25 minut>
"128" - przez Kobierzyńską do Borku Fałęckiego <bez zmian>
"129" - bez zmian <bez zmian>
"130" - bez zmian <raczej bez zmian> - robocza nazwa: Metrobus
"131" - numer zmieniony z "183" - wydłużenie przez Aleksandry, Wielicką do Prokocimia UJ <20 minut>
"132" - bez zmian <bez zmian>
"133" - bez zmian <bez zmian>
"134" - w wakacyjne soboty i święta do Dworca Głównego Zachód (Galeria) <10 minut>
"135" - wydłużenie do Łagiewnik <bez zmian>
"136" - zmiana numeru z "166", wydłużenie części kursów do Sidziny Lasu, przekierowanie na Kampus UJ <bez zmian>
"137" - bez zmian <bez zmian>
"138" - do Os. Na Stoku <bez zmian>
"139" - bez zmian <bez zmian>
"140" - zmiana numeru z "175" <bez zmian>
"141" - zmiana numeru z "173" <bez zmian>
"142" - bez zmian <bez zmian>
"143" - bez zmian <zmniejszenie>
"144" - bez zmian <bez zmian>
"145" - bez zmian <bez zmian>
"146" - uruchomienie kursów wariantowych do Chałupek <zmniejszenie w stosunku do sumy rozkładów "131" i "146">
"147" - zmiana numeru z "172" <poza dniami powszednimi co 20 minut>
"148" - zmiana numeru z "174" <bez zmian>
"149" - od Kombinatu do Wańkowicza bez zmian, dalej przez Makuszyńskiego,Nowolipki, Jagiełły, Poległych w Krzesławicach, Kocmyrzowską, Archtektów do Os. Na Stoku <poszerzenie ramowego czasu kursowania i częstotliwości co 25 minut>
"150" - zmiana numeru z "162" wraz z wydłużeniem do Kampusu UJ <bez zmian>
"151" - skierowanie przez Borek w drugą stronę (Zbrojarzy, Montwiłła-Mireckiego) <bez zmian>
"152" - bez zmian <bez zmian>
"153" - wydłużenie części kursów do Prądnika Czerwonego <bez zmian/co ok.80 minut>
"154" - bez zmian <bez większych zmian>
"155" - zmiana numeru z "163" <bez zmian>
"156" - zmiana numeru z "164" <bez zmian>
"157" - Os. Kurdwanów - Halszki - Witosa - Piaski Nowe <linia szyczytowa dowożąca do tramwaju w 'dziurach' w rozkładzie>
"158" - skrócenie do Małego Płaszowa <bez zmian>
"159" - bez zmian <bez zmian>
"160" - Kurdwanów Osiedle - Stojałowskiego - Herberta - Turowicza - Al. Powstańców Śląskich - Powstańców Wielkopolskich <co 20 minut>

"405" - bez zmian <bez zmian>
"409" - bez zmian <bez zmian>
"424" - analogicznie do "124" <analogicznie>
"425" - analogicznie do "125" <analogicznie>
"431" - Bieżanów N.<T> - Ćwiklińskiej - Aleksandry - Rżąka <co 20 minut>
"437" - trasa okrężna Witkowice - Witkowice <jak remontowy co ok. 30 minut>
"439" - przekształcone obecne "169" do Ronda Grunwaldzkiego <analogicznie do dzisiejszego "169" <bez zmian>
"451" - analogicznie do "151" <bez zmian>
pozostałe linie nie wymienione idą do likwidacji

Komunikacja Przyspieszona Miejska i Aglo:
"501" - bez zmian <bez zmian>
"502" - przez: Dobrego Pasterza, Wiślicką, Andersa w okresie letnim do ZOO <co 11 minut max>
"503" - Azory - Weissa - Radzikowskiego - Głowackiego - Piastowska - Nawojki - Czarnowiejska - Aleje - Pawia - Tunel WZ - Lubomirskiego
- Mogilska - Meissnera - Młyńska - Lublańska - Dobrego Pastera - Bohomolca - Jancarza - Srebrnych Orłów - Piasta Kołodzieja - Os. Piastów <co 10 minut>
"304" - bez zmian <bez zmian>
"305" - linia Kraków - Niepołomice <około 20 minut>
"307" - obecna linia 257 <bez zmian>
"308" - linia dodatkowa Kraków Bussiness Park - Bronowice Małe <co 3 minuty, ale 2 razy dziennie przez około 30 minut>
"316" - obecna linia K ZKKM w Chrzanowie <bez zmian>
"317" - obecna linia 277 <bez zmian>

Linie aglo:
<bez zmian>
"203" - wydłużenie do Tyńca Promu
"213" - skrócenie do Kampusu UJ
"223" - skrócenie do Kampusu UJ
"224" - skrócenie do Małego Płaszowa
"239" - urochomienie kursów przez: Piekary, Ściejowice do Jeziorzan
"243" -wydłużenie do Niepołomic
"253" - skrócenie do Kampusu UJ
"263" - skrócenie do Kampusu UJ
"287" - skrócenie do Dworca Głównego Wschód
Likwidacja "228" i "259"
inne linie aglo bez zmian.

Uruchomienie:
-sieci Telebus (roboczo - czerwony) na Wadowie, Łuczanowicach, Pleszowie i okolicach
-linia tramwaju wodnego "81"

Poszerzenie zasięgu Telebus na Płaszowie i o Złocień.

Linie Cmentarne:
"C1"- obecne "91"
"C2"- obecne "92"
"C3"- obecne "93"
"C4"- obecne "94"
"C5"- obecne "95"
"C6"- obecne "96"
"C7"- Kampus UJ - Cmentarz Rakowicki (trasą "18" do Dworca)
"C11"- obecne "901" (tzn. "921"+"931")
"C12"- obecne "912"
"C13"- "163" wydłużone do Cmentarza Grębałów
"C14"- obecne "904"
"C15"- obecne "105"/"405"
"C16"- obecne "906"
"C17"- "174" wydłużone do Cmentarza Grębałów
"C18"- obecne "938"
"C19"- obecne "909"
"C20"- obecne "910"
"C21"- obecne "911"
"C22"- obecne "184" na wszystkich świętych
"C23"- Mały Płaszów - Cmentarz Batowice
"C24"- obecne "903"
Zawieszone: "9", "14", "16","17","18","105","405","184"
Dodatkowa: "76" - Walcownia - Pleszów p. Kopiec Wandy

Komunikacja nocna na grudzień.


Ostatnio edytowano 6 sie 2012, o 01:14 przez LK, łącznie edytowano 81 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwi 2010, o 00:47 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 16:37
Posty: 2638
Lokalizacja: zawsze Kraków
Już na pierwszy rzut oka nie pasi mi
'416" po co ten stwór lepiej dodać kursów do "116"
Likwidacja '169" kiedy już na moście Grunwaldzkim cieżko do niego wejść
"439" komletnie niepotrzebne te 4XX , żadne odciązenie "139"
"199" linia dla nikogo
jutro dalej "postudiuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwi 2010, o 09:38 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Arsents napisał(a):
Już na pierwszy rzut oka nie pasi mi
'416" po co ten stwór lepiej dodać kursów do "116"

Po pierwsze linia ta miałaby wspomóc najbardziej obciążony odcinek na Ruczaju Nowym: od Torfowej do Ruczaju I.
Po drugie obsługiwałaby ulicę Lubstroń, gdzie budują się/ będą budowały się nowe bloki.
Po trzecie Pod Fortem wystarczy obecna częstotliwość, bo przeciążone tam one nie są.
Linia w docelowym wyglądzie dowoziłaby do tramwaju na Ruczaj z dwóch stron.
Arsents napisał(a):
Likwidacja '169" kiedy już na moście Grunwaldzkim cieżko do niego wejść
"439" komletnie niepotrzebne te 4XX , żadne odciążenie "139"
Ciężko mi było znaleźć miejsce przy Rondzie Grunwaldzkim, gdzie by ta linia mogła nawracać - obecna "169" marnuje się na nowym odcinku (maksymalnie 1 pasażer na kurs). Utworzenie "439" umożliwiłoby dojazd na bilecie na "139" także do Cracovii. Można by wydłużyć "439" do Rynku Dębnickiego.
Arsents napisał(a):
"199" linia dla nikogo
jutro dalej "postudiuje
Linia ma istnieć do powstania tramwaju na Ruczaj (później likwidacja) - ma wspomóc obecne autobusy i dowozić do tras linii tramwajowych w Łagiewnikach. Miałaby być (razem z "166") to rekompensata za utratę linii "104".


Już teraz wyjaśnię o co chodzi mi z liniami "100" i "101" - obecnie bardzo mało osób z nich korzysta. Wielu turystów nawet nie wie, że one istnieją, albo gdzie kończą. Wydłużenie "100" mogłoby oznaczać, że linia kończy przy Błoniach, a więc turyści wiedzieliby, gdzie ona kończy bieg i linia (prawdopodobnie) stałaby się turystyczną linią.
Podobnie "101" - linia ta obsłużyłaby rejon Kazimierza i kładki, co mogłoby poprawić dostęp do niej i ukazać stojedynkę jako linię turystyczną "sightseeing line". Zobaczyliby Kazimierz, Dębniki i okolice Kopca.
Obie linie miałyby charakter turystyczny.


Ostatnio edytowano 3 kwi 2010, o 09:46 przez LK, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwi 2010, o 14:12 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Dodałem linie przyspieszone. Zapraszam do komentowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwi 2010, o 15:42 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 19:52
Posty: 367
Lokalizacja: aglo
W "195" masz błąd - Grzegórzeckie a nie Grunwaldzkie.
Poza tym powiedz, jaki jest ogólny cel tego Planu? Chcesz zracjonalizować obecny budżet czy też snujesz fantazje jak by można KM ulepszyć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwi 2010, o 18:45 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Flover napisał(a):
W "195" masz błąd - Grzegórzeckie a nie Grunwaldzkie.
Poza tym powiedz, jaki jest ogólny cel tego Planu? Chcesz zracjonalizować obecny budżet czy też snujesz fantazje jak by można KM ulepszyć?

Jeśli chodzi o rondo to dzięki one zawsze mi się mylą i mówię na odwrót.
Częściowo to, częściowo to, jeśli chodzi o linie przyspieszone to moje propozycje zwiększenia dostępu niektórych dzielnic do Centrum oraz zwiększenie udziału turystów w użytkowaniu KM.
Proponuje układ częściowo docelowy, który można by osiągnąć odpowiednio wydając pieniądze. Wszystkie zmiany są prowadzone moimi obserwacjami i rozmyślaniami. Nie fantazjuje, lecz myślę w tym wypadku logicznie. Obecny budżet jak zapisałem nie daje, ani jednej możliwości zmian bez cięcia w innych miejscach, dlatego jest to propozycja, którą można by zrealizować po tzw. kryzysie.
Jak brzmi hasło tego forum: "Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót" proponuję poprawić części z mieszkańców komunikację. Utworzenie sightseeing line, zwiększenie obszaru obsługiwanego itp.
Linie przyspieszone sprawdzają się w wielu miastach np. Warszawie. Obecnie Kraków ma trzy... trzy i pół linii przyspieszonych, a idąc za wielkością miasta to stanowczo za mało, dodatkowo takie linie kursują w większości (2,5/3,5) do Nowej Huty, a władze zapomniały o Ruczaju, ostatnio o Bieżanowie, Kurdwanowie, Prądniku Czerwonym, Azorach i można tak dalej wymieniać.
Wracając do budżetu - część z moich propozycji jest możliwa teraz i byłaby nawet wskazana: zmiany na Ruczaju i "136".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwi 2010, o 21:01 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Dodałem linie aglomeracyjne. Ponownie zapraszam do oddawania swoich opinii na proponowane przeze mnie zmiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwi 2010, o 10:16 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:09
Posty: 843
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny
Cytuj:
"558" -Krzeszowice - DK79 - Radzikowskiego - Conrada - Opolska - Batalionu Skała AK - Fieldorfa-Nila - Krowodrza Górka (linia kursuje tylko do Zintegrowania Taryfy z PR)***

To niezbyt rozumiem. Po co komu taka linia? Nie lepiej dawać ją dalej przez Opolską, Lublańską, Andersa do Nowej Huty?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwi 2010, o 10:26 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
bombka napisał(a):
Cytuj:
"558" -Krzeszowice - DK79 - Radzikowskiego - Conrada - Opolska - Batalionu Skała AK - Fieldorfa-Nila - Krowodrza Górka (linia kursuje tylko do Zintegrowania Taryfy z PR)***

To niezbyt rozumiem. Po co komu taka linia? Nie lepiej dawać ją dalej przez Opolską, Lublańską, Andersa do Nowej Huty?

Po co ją dawać do Nowej Huty :?: - nie ma takiej potrzeby, mało osób z Krzeszowic i gminy Zabierzów chce się tam dostać (wystarczy "5"), a linia jest lekko mówiąc warunkowa, albo powstanie tej linii i zmiany w gminie Zabierzów, albo większe zmiany tam. Linia pełniłaby pewne funkcje turystyczne i byłaby też konkurencją dla busów, dla pociągów PR i dla linii K (obsługiwanej przez ZKKM, która ostatecznie też mogłaby zostać zintegrowana taryfowo) - byłaby średnicą gminy i najszybszym połączeniem z Krakowem, kończenie na Krowodrzy zostało przeze mnie wybrane z powodu małej liczby autobusów tam kończących i wygodnej przesiadki do tramwajów do Centrum miasta. Autobus ten mógłby wjeżdżać do Rudawy pod Kościół, aby przesiadka w kierunku Krzeszowic była wygodna. W razie zintegrowania taryfy (całkowicie) linia zostałaby zlikwidowana, aby nie podbierać niepotrzebnie pasażerów pociągów.


Ostatnio edytowano 4 kwi 2010, o 10:28 przez LK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwi 2010, o 10:59 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:35
Posty: 2574
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Cytuj:
"81" - Os. Lipska - Klimeckiego - Al. Powstania Warszawskiego - Tunel - Twardego - Krowodrza Górka (linia tramwajowa/testowa)


Przydała by się nawet taka linia, ale znając nasz "wspaniałomyślny ZIKiT" i mieszkańców którzy całe życie na coś narzekają niezależnie od wariantu - powstanie takiej linii jest nikłe. I jak już, to powinna mieć numerację analogiczną do autobusowej, czyli 60 albo 61. Chyba, że 6x mają być używane jako kontynuacja 5x, ale nic mi o tym nie wiadomo :)

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwi 2010, o 12:29 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
czatowiec napisał(a):
Przydała by się nawet taka linia, ale znając nasz "wspaniałomyślny ZIKiT" i mieszkańców którzy całe życie na coś narzekają niezależnie od wariantu - powstanie takiej linii jest nikłe. I jak już, to powinna mieć numerację analogiczną do autobusowej, czyli 60 albo 61. Chyba, że 6x mają być używane jako kontynuacja 5x, ale nic mi o tym nie wiadomo :)
W zamyśle linia miałyby otrzymać numery powyżej 8X z powodu możliwej dużej liczby tramwajów obsługujących odnogi KST. Dodatkowo wybrałem umyślnie trasę na Płaszów, linia taka ma bardzo mało koligacji z zbudowaniami w okolicy, są one lekko oddalone. Przebiegłaby przez tunel do Krowodrzy, gdzie bloki też są oddalone, a zjazdy odbywają się też w nocy.
Specjalnie podałem tez informację, że linia jest testowa, gdyż w razie zbyt małego zainteresowania tramwajem, linia uległaby likwidacji, a na oba kierunki zostałaby skierowana linia autobusowa.

Reszta linii nocnych już wkrótce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwi 2010, o 14:13 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:10
Posty: 40
Lokalizacja: Kraków/DH Wanda
Mam propozycję, żebyś się zastanowił jeszcze nad ewentualnymi liniami "zjazdowymi" i "wyjazdowymi".

_________________
Darzę serdeczną antypatią straż miejską!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwi 2010, o 14:16 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
jez12 napisał(a):
Mam propozycję, żebyś się zastanowił jeszcze nad ewentualnymi liniami "zjazdowymi" i "wyjazdowymi".
Już się zastanawiałem i mam pewien projekt, ale nie uwzględnia osobnych linii, ale rozkłady na przystankach ...
choć mogę pomyśleć też o ponumerowaniu ich.
Jednak wpierw napiszę linie nocne, a to już jest rewolucja.


Ostatnio edytowano 4 kwi 2010, o 14:17 przez LK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwi 2010, o 16:38 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Dodałem linie nocne.
Zasady ich działania:
Główną osią miasta jest tramwaj linii "81", za to głównym węzłem okolice Dworca Głównego.
Linie rozpoczynają bieg w kilku miejscach, ale odjeżdżają co 40 minut, a nie jak jest to dzisiaj co 60 minut. W noce z: pt. na sob., sob. na św. i św. na poniedziałek linie odjeżdżają co 20 minut.
Linie rozwożące rozpoczynają bieg na końcach tras autobusów i tramwai, działają na zasadzie Telebusa, ale podróż trzeba zamówić przynajmniej 40 minut wcześniej, za to przesiadając się na nie z linii do Centrum podchodzi się do kierowcy, który dostaje określone przystanki i wybiera najprostszą trasę.
Tramwaj jest nowością, linia kursuje z Dworca na Krowodrzy (gdzie kończy część linii nocnych) do Centrum, a następnie do Płaszowa (na obecnie budowanej linii).
Rozdzieliłem większość obecnie jeżdżących linii nocnych na pół otrzymując dwie niezależne linie. Uwaga! Bilet skasowany w nocy liczyłby się na dwóch liniach.
Część linii rozpoczyna bieg na RDA lecz są to głównie linie podmiejskie i linia do Portu Lotniczego. Wymagałoby to rozmów z zarządem Dworca i odpowiedniej opłaty, ale myślę, że by się to opłacało.
Linia "600" funkcjonowałaby jako linia turystyczna - nocne sightseeing line oraz jako linia dla przemieszczania się między Starym Miastem, a Kazimierzem, czyli miejscami randek i zabawy.

Zapraszam gorąco do komentowania i życzę SZCZĘŚLIWYCH ŚWIĄT.


Ostatnio edytowano 4 kwi 2010, o 21:28 przez LK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwi 2010, o 22:28 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 19:27
Posty: 16
Lokalizacja: Kraków-Nowa Huta
Nocny na Pleszów, jestem jak najbardziej za. Choć wg mnie lepsza by była trasa Niepołomice (ewentualnie Wolica Most) - Brzeska - Cło - Igołomska i dalej wg założeń LK.

_________________
Metanol buch, silnik w ruch, pierwszy łuk... Speedway Wanda Kraków!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 423 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL