Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 gru 2017, o 00:46

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 423 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lis 2012, o 23:03 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4388
Lokalizacja: Kraków
wincent napisał(a):
Pocięcie 194

Wariant I : skrócenie do trasy Pawia- Rondo Grunwaldzkie i puszczenie w ramach tych samych wkm ze zmienionym taktem (f=5 ? ). Myślałem o Nowym Kleparzu ale 1) jest buspas na Pawiej od niedawna 2) mógłby być problem na skrzyżowaniu Długiej z Alejami.

Wariant II

Pocięcie na 2 linie.
194A KG-Kijowska-Nawojki-CK z f=15 (czy 12)
194B Pawia- Rondo Grunwaldzkie j/w z takim f jakie dałoby się wyciągnąć ( f=8?) z pozostałych wkm


Zaraz zaraz. Czy Ty masz w ogóle pojęcie komu służy 194? Co chcesz zaproponować mieszkańcom KG, Azorów i Kijowskiej w zamian? Czym chcesz obsłużyć potok pasażerów między Alejami a Łobzowem, Azorami i Krowodrzą? Rikszą czy helikopterem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lis 2012, o 23:27 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1275
Lokalizacja: Kraków
pablo napisał(a):
wincent napisał(a):
Pocięcie 194

Wariant I : skrócenie do trasy Pawia- Rondo Grunwaldzkie i puszczenie w ramach tych samych wkm ze zmienionym taktem (f=5 ? ). Myślałem o Nowym Kleparzu ale 1) jest buspas na Pawiej od niedawna 2) mógłby być problem na skrzyżowaniu Długiej z Alejami.

Wariant II

Pocięcie na 2 linie.
194A KG-Kijowska-Nawojki-CK z f=15 (czy 12)
194B Pawia- Rondo Grunwaldzkie j/w z takim f jakie dałoby się wyciągnąć ( f=8?) z pozostałych wkm


Zaraz zaraz. Czy Ty masz w ogóle pojęcie komu służy 194? Co chcesz zaproponować mieszkańcom KG, Azorów i Kijowskiej w zamian? Czym chcesz obsłużyć potok pasażerów między Alejami a Łobzowem, Azorami i Krowodrzą? Rikszą czy helikopterem?


W stronę Alej? Przesiadką na tramwaj pod Biprostalem? Albo - przesiadką na tramwaj na KG?

Tak puszczone linie nie obsłużą bezpośrednio odcinka Czarnowiejska-Mickiewicza-RG. Wszystko co idzie dalej niż RG obsłuży 18 (bezpośrednio z KG, lub z przesiadką jadąc od Bronowic), z KG i Bronowic dojazd tramwajem w każdą stronę miasta. Okolicę Cracovii obsłuży np. 8ka po przesiadce na CK. Na ATW można się dostać 3 (przesiadka pod dworcem) lub (sensowniej) liniami z Bronowic z przesiadką na Placu Inwalidów. Jaką relację pominąłem?

Gdyby to ode mnie zależało zwyczajnie zamknąłbym Czarnowiejską dla samochodów osobowych i wtedy niech sobie 194 jedzie z KG na RG. Ale bardzo brakuje linii autobusowej jeżdżącej właśnie po ATW z f=5/10


Ostatnio edytowano 15 lis 2012, o 00:08 przez wincent, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lis 2012, o 23:36 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4388
Lokalizacja: Kraków
wincent napisał(a):
Gdyby to ode mnie zależało zwyczajnie zamknąłbym Czarnowiejską dla samochodów osobowych


Tu mamy podobne zdanie :)

Reszty doprawdy nie pojmuję. Czyli chcesz tak: Azory - Biprostal, przesiadka, Biprostal - Plac Inwalidów, przesiadka, Plac Inwalidów - Aleje Krasińskiego? Trzy środki lokomocji zamiast jednego? Tak to można do cioci w niedzielę na imieniny raz w roku jechać, a nie codziennie do pracy.

wincent napisał(a):
Ale bardzo brakuje linii autobusowej jeżdżącej właśnie po ATW z f=5/10


Tu też mamy podobne zdanie. Na razie muszą nam wystarczyć linie co 12 minut ^^"


Ostatnio edytowano 15 lis 2012, o 00:09 przez pablo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2012, o 23:07 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1275
Lokalizacja: Kraków
Dobra, to wersja alternatywna: skrócenie 194 ... na Zielińskiego jak swego czasu 169. Powinno wystarczyć spokojnie na poniesienie ilości kursów z 5(f=12) do 8(f=7,5)/h i byłaby wygodna przesiadka na Szwedzkiej i RG (bo nie wiem czy obecnie pętla na RG wyrobi z dodatkową linią). Na SSC wyliczono że 194 na trasie RG-CM kosztować będzie ... 2 mln/rocznie :sugoi:

Cytuj:
Odcinek Rondo Grunwaldzkie - Czerwone Maki po trasie autobusu linii 194 wynosi 6 km. W dniu powszednim wykonywane jest dokładnie 79 kursów, w dni świąteczne 46, a w soboty 48. W ciągu roku jest około 261 dni roboczych. Po wymnożeniu daje nam około 51200 kursów rocznie, licząc w obie strony. Miasto płaci MPK 7,01 zł za wozokilometr. W sumie dostajemy roczny koszt funkcjonowania linii na trasie Rondo Grunwaldzkie - Czerwone Maki w wysokości ponad 2 mln zł.


Więc uważam że dużo lepszym wykorzystaniem tej kasy jest zwiększenie ilości kursów na krótszej trasie.


Ostatnio edytowano 19 lis 2012, o 01:28 przez wincent, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lis 2012, o 10:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 5891
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Czemuście się tak uwzięli na Ruczaj i koniecznie chcecie go odciąć od dojazdu do Alej – podczas gdy większość wielkich osiedli uszlachconych tramwajem mimo wszystko taki dojazd autobusowy jednak posiada?

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2012, o 21:40 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 14 lip 2011, o 07:59
Posty: 427
Lokalizacja: Nowy Prokocim
brovar napisał(a):
Zauważ, że tylko negatywnie panowie i panie z Bieżanowa się wypowiadają na temat linii "52" ?


A ja to niby skąd jestem? Może nie Bieżanów, ale najbliższe osiedle. Czy piszę coś negatywnego na temat "52"? Stwierdzam, że ma zapełnienie wręcz idealne i nic nie trzeba zmieniać. Dziadowską frekwencję ma "11", dodatkowo "2". Na "3" jest po prostu za duży tabor, a nie słaba frekwencja. Najlepszym pomysłem byłoby skierowanie na "3" wysokich 8-osiowców, a na "13" NGT8.

Przepraszam za offtopic.

offtopic przeniesiony. mod: pawelenator


Ostatnio edytowano 22 lis 2012, o 23:39 przez Killeroth, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lis 2012, o 22:29 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 02:47
Posty: 5044
Lokalizacja: - KrK
Killeroth napisał(a):
A ja to niby skąd jestem? Może nie Bieżanów,


Ty to jesteś człowiek z Prokocimia. :)

Suchy i takie obserwacje twoje są jak najbardziej prawidłowe. Opisujesz sytuacje w samym centum. :)
A może z 3 znieść uffoki i skierować na 20 ?


Ostatnio edytowano 22 lis 2012, o 22:30 przez brovar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lis 2012, o 23:21 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 15 maja 2011, o 14:35
Posty: 1257
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brovar napisał(a):
A może z 3 znieść uffoki i skierować na 20 ?

To nie takie proste, ponieważ "3" obsługuje w całości Podgórze, "20" - Huta. Jedyne rozwiązanie, jeżeli nie ruszamy "11", to poczekać na kolejne E1+c3 (jeżeli z kolei "1" nie woła o pomoc).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lis 2012, o 07:39 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1573
Lokalizacja: Grzegórzki Wschód
rodan napisał(a):
brovar napisał(a):
A może z 3 znieść uffoki i skierować na 20 ?

To nie takie proste, ponieważ "3" obsługuje w całości Podgórze, "20" - Huta. Jedyne rozwiązanie, jeżeli nie ruszamy "11", to poczekać na kolejne E1+c3 (jeżeli z kolei "1" nie woła o pomoc).


Nie woła. Na "1" w taborze 2x 105Na jest ok, czasem w porywach do 80 %, z reguły jednak mniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2012, o 21:08 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1573
Lokalizacja: Grzegórzki Wschód
Moja propozycja na poprawę komunikacji Prądnika Białego, a przy okazji także i Złocienia:

"154" i "185" - likwidacja linii.

"125" - nowa trasa: Złocień - (bez zmian) - Rondo Mogilskie - Dworzec Gł. Wschód - Politechnika - Nowy Kleparz - Prądnicka - Wybickiego - Łokietka - Batalionu "Skała" - Wyki - Pachońskiego - Prądnik Biały. f= obecna "154".

"128" f=12/24.


Ostatnio edytowano 16 gru 2012, o 21:20 przez rogow153, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2012, o 21:24 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20574
rogow153 napisał(a):
"154" i "185" - likwidacja linii.

"125" - nowa trasa: Złocień - (bez zmian) - Rondo Mogilskie - Dworzec Gł. Wschód - Politechnika - Nowy Kleparz - Prądnicka - Wybickiego - Łokietka - Batalionu "Skała" - Wyki - Pachońskiego - Prądnik Biały. f= obecna "154".

"128" f=12/24.

Primo, nie sądzę aby ta opcja zamykała się w obecnych finansach. Zresztą nie wyobrażam sobie kolejnych cięć na Al. Andersa, a i brak linii pod Szpital Rydygiera może wzbudzić protesty.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2012, o 21:38 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9952
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kaszmir napisał(a):
rogow153 napisał(a):
"154" i "185" - likwidacja linii.

"125" - nowa trasa: Złocień - (bez zmian) - Rondo Mogilskie - Dworzec Gł. Wschód - Politechnika - Nowy Kleparz - Prądnicka - Wybickiego - Łokietka - Batalionu "Skała" - Wyki - Pachońskiego - Prądnik Biały. f= obecna "154".

"128" f=12/24.

Primo, nie sądzę aby ta opcja zamykała się w obecnych finansach. Zresztą nie wyobrażam sobie kolejnych cięć na Al. Andersa, a i brak linii pod Szpital Rydygiera może wzbudzić protesty.


Zgadzam się... zabieranie bezpośredniego dobrego połączenia to kolejne udu*ianie Huty...


Ostatnio edytowano 16 gru 2012, o 22:09 przez Mseifer, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2012, o 21:53 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1573
Lokalizacja: Grzegórzki Wschód
Mseifer napisał(a):
zabieranie bezpośredniego dobrego połączenia


Nie wiem, czy chodzi Ci o połączenie z Rondem Grzegórzeckim, ale jeśli tak, to problem dotyczy tylko przystanków Na Lotnisku i os. Strusia. Nie ma tu jednak porównania do skali strat, jakie dotknęły Prądnik Biały, a kombinuję jak odbudować porządną komunikację na to osiedle.


Ostatnio edytowano 16 gru 2012, o 22:09 przez rogow153, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2012, o 22:12 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20574
rogow153 napisał(a):
Nie wiem, czy chodzi Ci o połączenie z Rondem Grzegórzeckim, ale jeśli tak, to problem dotyczy tylko przystanków Na Lotnisku i os. Strusia. Nie ma tu jednak porównania do skali strat, jakie dotknęły Prądnik Biały, a kombinuję jak odbudować porządną komunikację na to osiedle.

Na Al. Andersa było mnóstwo cięć w przeciągu ostatnich lat:
> likwidacja "425"
> pocięcie "132" do szczytówki
> pocięcie "172" (podczas gdy rekompensujące "572" nie zatrzymuje się choćby na Os. Strusia)
> pocięcie "152" w szczycie
> drobne cięcia na "123", "125", "502" itd.
> skrócenie "172", "501" - czyli mniejsza oferta połączeń

To nie są małe straty.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 16 gru 2012, o 22:13 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2012, o 22:31 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1573
Lokalizacja: Grzegórzki Wschód
Kaszmir napisał(a):
Na Al. Andersa było mnóstwo cięć w przeciągu ostatnich lat:
> likwidacja "425"
> pocięcie "132" do szczytówki
> pocięcie "172" (podczas gdy rekompensujące "572" nie zatrzymuje się choćby na Os. Strusia)
> pocięcie "152" w szczycie
> drobne cięcia na "123", "125", "502" itd.
> skrócenie "172", "501" - czyli mniejsza oferta połączeń

To nie są małe straty.


Tak, ja to wszystko wiem i życzę tym rejonom również wszystkiego dobrego. Nie zmienia to jednak faktu, że stamtąd można dojechać bezpośrednio do ścisłego centrum miasta, w przeciwieństwie do warunków panujących na PB i Złocieniu, którym chciałem to zapewnić wprowadzając nową trasę "125". :)

_________________
TAK dla porządnej marszrutyzacji. NIE dla śmieciowych szmatrutyzacji!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 423 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL