Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 paź 2017, o 11:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 390 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26

Czy należy zmienić bądź poprawić obecną siatkę linii autobusowych?
Zdecydowanie Tak. 56%  56%  [ 23 ]
Raczej Tak. 39%  39%  [ 16 ]
Nie, obecna siatka jest b. dobra. 5%  5%  [ 2 ]
Liczba głosów : 41
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sty 2013, o 18:15 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 10:29
Posty: 1571
Lokalizacja: Grzegórzki Wschód
pablo napisał(a):
Propozycja dość interesująca, choć ma jedną wadę, która ją dyskwalifikuje - ulica Prądnicka zostaje jedynie z mikrobusem 154 oraz szczytowym 132. To za mało by ten rejon obsłużyć. Tam już nastąpiły drastyczne cięcia, a zamiana 164 na 154 tylko te cięcia powiększyłaby.


Ale to tylko jeden przystanek, "Lekarska" , więc tragedii nie powinno być. Jeśli chodzi o dojazd do szpitala, to naprawdę niewiele dalej jest od tramwaju - właściwie to jest bardzo blisko. :)

_________________
TAK dla porządnej marszrutyzacji. NIE dla śmieciowych szmatrutyzacji!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sty 2013, o 12:05 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 19:18
Posty: 4357
Lokalizacja: Kraków
Pozbawiasz jedynej porządnej linii (164) całego osiedla Prądnicka (ulice Zdrowa, Siemaszki, Bobrzeckiej itd), więc to nie do końca tak jest, że to jeden przystanek. Z tego drugiego to niby co byś miał - aglo albo 138 do tramwaju na KG i tyle. Mają przynajmniej 164 do centrum, a chciałbyś im dać w zamian 154 do którego z braku alternatywy pchaliby się wszyscy, a nie wsiadłby nikt.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sty 2013, o 14:16 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 10:29
Posty: 1571
Lokalizacja: Grzegórzki Wschód
pablo napisał(a):
Z tego drugiego to niby co byś miał - aglo albo 138 do tramwaju na KG i tyle.


No, jeszcze "137" z porządną f :]

_________________
TAK dla porządnej marszrutyzacji. NIE dla śmieciowych szmatrutyzacji!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwi 2013, o 17:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2011, o 20:53
Posty: 187
Lokalizacja: Huta
A ja przedstawię swoje propozycje:

124/424 Wieczysta/Ugorek - po trasie obecnych 124/424, R. Mogilskie, Lubomirskiego, Pawia, po trasie 179 - Os. Kurdwanów (polepszenie częstotliwości)

179 - likwidacja, pracę przejmuje 124 i 424

193 - likwidacja odcinka Rondo Barei - Wieczysta

154 - zmiana trasy: PRĄDNIK BIAŁY - Pachońskiego, Wyki, Łokietka, Wybickiego, Krowoderskich Zuchów, Fieldorfa Nila, Prądnicka, Pleszowska, Górnickiego, Siewna - KUŹNICY KOŁŁĄTAJOWSKIEJ

137 - zmniejszenie częstotliwości, takt z 154

128 - zmiana trasy: MISTRZEJOWICE - ... - R. Mogilskie, Lubomirskiego - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD, zwiększenie liczby kursów

482 lub 182 - zwiększenie liczby kursów

163 - linia całotygodniowa z f=40 min

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwi 2013, o 18:39 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 10:29
Posty: 1571
Lokalizacja: Grzegórzki Wschód
Podoba mi się pomysł na "124" - linia ta wymaga "przeróbki", gdyż obecnie w większym lub mniejszym stopniu dubluje się z innymi liniami (głównie "2", "18", "52", "184"), co ma odzwierciedlenie w spadku napełnień.
Reszta mocno dyskusyjna, głównie wycięcie "128" z Grzegórzeckiego i kolejne skrócenie (dla mieszkańców PB) trasy "154".

Do moderatorów: prośba o przeniesienie postów z tego wątku do "Propozycje zmian w komunikacji autobusowej", skoro taki istnieje. Już sama nazwa tego wątku budzi zastrzeżenia (Nowa Huta - Kraków? :O ), ponadto zaczęły pojawiać się w nim propozycje rozwiązań dla innych dzielnic..


Przeniesione! - mod. K


Ostatnio edytowano 14 kwi 2013, o 20:16 przez rogow153, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwi 2013, o 20:10 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 9 sty 2013, o 23:07
Posty: 409
edek3253 napisał(a):
154 - zmiana trasy: PRĄDNIK BIAŁY - Pachońskiego, Wyki, Łokietka, Wybickiego, Krowoderskich Zuchów, Fieldorfa Nila, Prądnicka, Pleszowska, Górnickiego, Siewna - KUŹNICY KOŁŁĄTAJOWSKIEJ
Myślę, że to zły pomysł. Nie ma potrzeby ciągnięcia 154 do Kuźnicy, tym bardziej, że z Prądnika została by wtedy jedna linia do Centrum, a 154 do Kleparza często jeździ zapchane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwi 2013, o 20:23 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20371
edek3253 napisał(a):
163 - linia całotygodniowa z f=40 min

Wtedy nie można by było utrzymać synchronizacji ze "125" i "183", które obie kursują co 24 min.

Albert napisał(a):
edek3253 napisał(a):
154 - zmiana trasy: PRĄDNIK BIAŁY - Pachońskiego, Wyki, Łokietka, Wybickiego, Krowoderskich Zuchów, Fieldorfa Nila, Prądnicka, Pleszowska, Górnickiego, Siewna - KUŹNICY KOŁŁĄTAJOWSKIEJ
Myślę, że to zły pomysł. Nie ma potrzeby ciągnięcia 154 do Kuźnicy, tym bardziej, że z Prądnika została by wtedy jedna linia do Centrum, a 154 do Kleparza często jeździ zapchane.

Też do końca nie rozumiem, po co łączyć "154" ze "137"? Nie lepiej dwie krótkie linie, każda żyjąca swoim życiem?

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 14 kwi 2013, o 22:00 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwi 2013, o 21:05 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 10:29
Posty: 1571
Lokalizacja: Grzegórzki Wschód
Dla "163" widzę f~60 poza szczytami i w weekendy - myślę, że taka f odpowiadałaby zapotrzebowaniom, a jednocześnie kursowanie całotygodniowe podniosłoby jej rangę i zwiększyło frekwencję. I byłaby świetna weekendowa koordynacja z "125'.

_________________
TAK dla porządnej marszrutyzacji. NIE dla śmieciowych szmatrutyzacji!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwi 2013, o 21:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2011, o 20:53
Posty: 187
Lokalizacja: Huta
Kaszmir napisał(a):
Też do końca nie rozumiem, po co łączyć "154" ze "137"? Nie lepiej dwie krótkie linie, każda żyjąca swoim życiem?
Chodziło o to, żeby "154", skoro obsługuje Prądnik i widać z jaką frekwencją, to by nabrała pasażerów dzięki Kuźnicy albo Górce Narodowej.

Kaszmir napisał(a):
Wtedy nie można by było utrzymać synchronizacji ze "125" i "183", które obie kursują co 24 min.
Wiem, ale jak pogodzić koszta z potrzebami? Ta linia poza szczytem i w weekendy chyba nie będzie potrzebować dużej częstotliwości.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 14 kwi 2013, o 22:01 przez edek3253, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwi 2013, o 22:02 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20371
edek3253 napisał(a):
Chodziło o to, żeby "154", skoro obsługuje Prądnik i widać z jaką frekwencją, to by nabrała pasażerów dzięki Kuźnicy albo Górce Narodowej.

Nie jestem pewny, czy mieszkańcy Kuźnicy potrzebują połączenia w tamtą stronę, zwłaszcza naokoło przez KG (?)

rogow153 napisał(a):
Dla "163" widzę f~60 poza szczytami i w weekendy - myślę, że taka f odpowiadałaby zapotrzebowaniom, a jednocześnie kursowanie całotygodniowe podniosłoby jej rangę i zwiększyło frekwencję. I byłaby świetna weekendowa koordynacja z "125'.
edek3253 napisał(a):
Wiem, ale jak pogodzić koszta z potrzebami? Ta linia poza szczytem i w weekendy chyba nie będzie potrzebować dużej częstotliwości.

Na dzień dzisiejszy ~f=30 albo 60 poza szczytem - tak jak napisał rogow153 - pozwalałaby na synchronizację :)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwi 2013, o 22:35 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 16:37
Posty: 2639
Lokalizacja: zawsze Kraków
"154" zostawcie w spokoju , jest to jedyne połączenie ludzi z Łokietka z "centrum" , duzo ludzi też na Wybickiego z tej linii korzysta , bo dojście do "18" i jej częstotliwość co 20-min z Kleparzem jest bez sensu.

_________________
Numery taborowe lepiej by wyglądały na Krakowiaku gdyby były "księgowe"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2013, o 12:32 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 19:18
Posty: 4357
Lokalizacja: Kraków
Arsents napisał(a):
"154" zostawcie w spokoju , jest to jedyne połączenie ludzi z Łokietka z "centrum" , duzo ludzi też na Wybickiego z tej linii korzysta , bo dojście do "18" i jej częstotliwość co 20-min z Kleparzem jest bez sensu.


Przychylam się do powyższego - zostawmy 154 w spokoju. Ostatnio odkryłem, że ten autobus jest najlepszym połączeniem zachodniej części KG z NK, zwłaszcza jak ktoś się tam przesiada na autobus w stronę Mostu Dębnickiego.


Ostatnio edytowano 15 kwi 2013, o 12:32 przez pablo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 12:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2010, o 19:22
Posty: 299
Lokalizacja: Skawina
A ja mam pytanie, które już kiedyś zostało zadane, czy zostały poczynione jakieś działania w kierunku przesunięcia szczytu popołudniowego? Bo jak już ktoś na forum zauważył szczyt zaczyna się zbyt wcześnie, jak i kończy się już koło 17. Przykładem z mojego rejonu jest choćby szczytowa linia 429, która powinna zdecydowanie później, nawet o godzinę, zaczynać kursować. Dzięki temu po godzinie 17 w dalszym ciągu kursy 129/429 byłyby częste. A przykładów jest zdecydowanie więcej.


Ostatnio edytowano 21 kwi 2013, o 12:33 przez Guliver, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 12:37 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 19:18
Posty: 4357
Lokalizacja: Kraków
Też bardzo mnie to interesuje. Mam nadzieję, że po rzetelnym przeanalizowaniu badań napełnień (a problem z pewnością wyjdzie), pójdą po rozum do głowy i szczyt popołudniowy przeniosą o godzinę - półtorej później. Nie wiem, jak Wy, ale ja mam o wiele lepsze warunki podróżowania między 15-16 niż między 18-20. Okolice wieczornej siódmej zaczynają przypominać okolice porannej siódmej jeśli chodzi o poziom przepełnienia. Z porankiem niewiele można zrobić, bo taboru by trzeba dołożyć, ale popołudniem/wieczorem km można łatwo poprawić przesuwając szczyt.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 13:00 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 03:47
Posty: 5013
Lokalizacja: - KrK
Jeśli chodzi o "50" może tak być, natomiast jeśli chodzi o "52" na części Huckiej to bardziej pełniejsze są te przed 14 tą niż te po 18 tej przy f~10. To samo tyczy się linii "21". Dlatego w przypadku tej linii jestem na nie z uwagi na dwie linie, które miałyby problemy po 14 godzinie. Oczywiście chodzi mi o odcinek Andersa -> Piastów.
Może przy większej ilości linii sens szczytów późniejszych i bliżej centrum miała by rację bytu, natomiast przypadku dwóch linii takiego sensu nie widzę.


Dyskusja przeniesiona tutaj - mod. K

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Ostatnio edytowano 19 sie 2013, o 23:13 przez brovar, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 390 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL