Francja

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Francja

#1 Post autor: Locutus » 21 gru 2009, o 10:04

Niech żyje śnieg. We Francji sypie sobie po trochu już od środy… Efekt? Część autobusów ma poskracane trasy (m.in. linia, którą codziennie dojeżdżam do stacji, jak mi się nie chce pedałować na butach), kierowcy jeżdżą w tempie kalekiego ślimaka, a po chodnikach chodzić się nie da, bo nikt ich ani nie odśnieża, ani też nie posypuje i jest jedno wielkie lodowisko...

Poza tym wyszła wada fabryczna pociągów Eurostar (łączących Paryż z Londynem przez tunel pod kanałem La Manche) – jak sypie śniegiem, to śnieg jest zasysany do układu wentylacji, osiada na elektronice silnika i jak tylko się stopi pod wpływem ciepłego powietrza (na przykład w tunelu, gdzie temperatura jest wysoka), powoduje zwarcie. W efekcie już od kilku dni kursowanie pociągów Eurostar zostało zawieszone, a niektóre zepsute pociągi przestały sobie szesnaście godzin w tunelu, zanim udało się je stamtąd wyciągnąć (szczerze współczuję uwięzionym pasażerom).

Wniosek – nie tylko Polacy bywają zaskoczeni atakiem zimy w środku grudnia. :-P

Pozdrawiam!
LOKI
Ostatnio zmieniony 21 gru 2009, o 10:34 przez Locutus, łącznie zmieniany 1 raz.
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#2 Post autor: Mseifer » 11 wrz 2010, o 21:44

Paryż zamawia dodatkowe tramwaje Citadis
http://infotram.pl/text.php?id=34996

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#3 Post autor: Kaszmir » 20 sty 2014, o 17:35

System Chronobus w Nantes
http://infobus.pl/text.php?from=main&id=61434
W zeszłym roku francuskie Nantes znacząco rozbudowało system Chronobus, czyli siatkę autobusowych linii dojazdowych, który zapewniają szybką komunikację z satelickich miejscowości do ścisłego centrum metropolii. System powstał w 2012 r. i pierwotnie składał się z czterech linii (C1-C4). W 2013 r. dodano do niego trzy kolejne połączenia (C5-C7), które zyskały już sporą popularność wśród pasażerów i stały się integralną częścią systemu transportu publicznego
Ostatnio zmieniony 20 sty 2014, o 17:36 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2359
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Francja

#4 Post autor: DaroKRK » 9 kwie 2015, o 22:21

Nowe tramwaje Citadis Alstomu dla Bordeaux
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... deaux.html

Widziałbym takie u nas :) podobają mi się.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Francja

#5 Post autor: Locutus » 12 kwie 2015, o 12:08

Sztywne wózki, człony wiszące... Ryje toto torowisko, że aż strach.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Francja

#6 Post autor: tomek_m » 17 kwie 2015, o 21:07

Ile to ma członów? :O naliczyłem siedem.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Francja

#7 Post autor: Lw25 » 18 kwie 2015, o 00:34

tomek_m pisze:Ile to ma członów? :O naliczyłem siedem.
Bo jest 7. Szkoda, że Warszawa woli zakonserwować obecny stan, a nie pójdą w dłuższe tramwaje...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Francja

#8 Post autor: Locutus » 18 kwie 2015, o 09:31

W bardzo wielu francuskich miastach kursują siedmioczłonowe Citadisy.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2359
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Francja

#9 Post autor: DaroKRK » 18 kwie 2015, o 14:37

Lw25 pisze:Bo jest 7. Szkoda, że Warszawa woli zakonserwować obecny stan, a nie pójdą w dłuższe tramwaje...
Chyba dlatego, że nie byłaby wtedy możliwa obsługa dwóch tramwajów jednocześnie na przystankach, co dzieje się obecnie.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Francja

#10 Post autor: Lw25 » 18 kwie 2015, o 14:47

DaroKRK pisze:Chyba dlatego, że nie byłaby wtedy możliwa obsługa dwóch tramwajów jednocześnie na przystankach, co dzieje się obecnie.
Co jest dla mnie debilnym wytłumaczeniem, bo można z 60 metrowego przystanku zrobić 80...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2359
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Francja

#11 Post autor: DaroKRK » 18 kwie 2015, o 14:55

Lw25 pisze:Co jest dla mnie debilnym wytłumaczeniem, bo można z 60 metrowego przystanku zrobić 80...
Tak jak w Krakowie można zamówić przecież tramwaje 50 metrowe, ale przystanki nie są odpowiednie i też przecież można wydłużyć, ale raz nikt takich tramwajów nie zamówi, a dwa nie przebuduje przystanków. Może w Warszawie myślą podobnie i lepiej im wcisnąć dwa tramwaje na tym co mają niż przedłużać przystanek po to by dostosować go do większego taboru.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Francja

#12 Post autor: Locutus » 19 kwie 2015, o 10:51

Ano... Nie można zapominać, że francuskie sieci tramwajowe zostały wszystkie (z wyjątkiem Saint-Etienne) odbudowane od zera, więc można było takie przystanki walnąć jak się chciało... ;-)

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

CzynDobro4Fun
Dyrektor
Posty: 1098
Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00

Francja

#13 Post autor: CzynDobro4Fun » 19 kwie 2015, o 12:13

Locutus pisze:Ano... Nie można zapominać, że francuskie sieci tramwajowe zostały wszystkie (z wyjątkiem Saint-Etienne) odbudowane od zera, więc można było takie przystanki walnąć jak się chciało... ;-)
U nas nawet na nowo otwieranych (Czerwone Maki), czy remontowanych (Mogilska) odcinkach nie da się zrobić odpowiedniej wysokości perony, a co dopiero mówić o zwiększeniu długości.

Festence
Dyspozytor
Posty: 590
Rejestracja: 8 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Francja

#14 Post autor: Festence » 15 lis 2015, o 00:16


Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Francja

#15 Post autor: Lw25 » 18 lis 2015, o 20:29

http://rynek-kolejowy.pl/60255/wypadek_ ... 6_km_h.htm
Bardziej to tutaj pasuje. Wklejam w miarę aktualne info, bo już wiadomo, że wykolejenie nie było wynikiem zamachu. Od dyskusji o wydarzeniach z 13 listopada z Paryża proszę się powstrzymać.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Na świecie”