Cukier pisze:Jak dla mnie z całego tego bajzlu w postaci "104", "135", "155", "455" powinno zostać:
- "135" ŁAGIEWNIKI - Fredry - Turowicza - Witosa - Halszki - [...] - GOLKOWICE z f~30/60/60/60
- "155" ŁAGIEWNIKI - Fredry - Do Sanktuarium - Totus Tuus - CENTRUM JPII - Totus Tuus - Witosa - Halszki - [...] - SWOSZOWICE POCZTA również z f~30/60/60/60.
Obie ładnie zsynchronizowane do 15/30/30/30 a na odcinku Łagiewniki - Fredry dodatkowo synchronizacja ze "133" do 7,5/15/15/15.
Naprawdę nie widzę ani jednego powodu dla którego można by powiedzieć że wersja ZIKiTu jest lepsza od tego co zaproponowałem. W Swoszowicach trzy linie, w CJPII jedna linia z f~60 i druga z f~ co łaska (w porywach od 35 do 50 minut).
Wszystko w porządku, tylko czy jest sens, aby wydłużać czas dojazdu do Łagiewnik dla mieszkańców Swoszowic co drugim kursem (tu: "155") kosztem wjazdu kieszeniowego do Centrum JP2? Wiem że i tak byłoby lepiej niż jest, bo do Łagiewnik obecnie jest tylko "135", ale mimo wszystko, wjazd dla
kilku babć pod Centrum JP2 to strata niepotrzebnych minut. Tym samym będzie strata 3–4 minut na każdym kursie. Imho powinno być coś w stylu:
— "135" ("155") ŁAGIEWNIKI - Fredry - Turowicza - Witosa - Halszki - (...) - GOLKOWICE
— "435" ("455") ŁAGIEWNIKI - Fredry - Turowicza - Witosa - Halszki - (...) - SWOSZOWICE (POCZTA)
— "104" ("195") ŁAGIEWNIKI - Fredry - Do SBM - Totus Tuus - CENTRUM JP2
Dodatkowo, ze względu na czasy postoju na końcówkach (przystanek
Swoszowice to nie jest miejsce, gdzie można mieć baaardzo długą przerwę), częstotliwości proponowałbym następujące:
— "135" ("155") f-30/30/30/30
— "435" ("455") f-30/–/–/–
— "104" ("195") wedle zapotrzebowania
Tym samym mielibyśmy mocną całotygodniową f-30 na linii do Golkowic, wzmacnianą w godzinach szczytu na odcinku do Swoszowic do sumarycznej f-15. No i możliwa jest koordynacja ze "133" (f-15/30), z tym że międzyszczyt musiałby być przesunięty o pół interwału (szczyt: 7:00, 15, 30, 45, międzyszczyt: 10:08, 10:48), ale to chyba żaden problem. Inne plusy rozwiązania: regularne postoje na końcówkach (Łagiewniki 18 min, Golkowice 18 min, Swoszowice 4 min), uniezależnienie obsługi Centrum JP2 (np. możliwość zawieszania "435"/"455" w ferie/wakacje bez uszczerbku dla CJP2). Wady: koszty, duuuuże koszty no i to f-30 w Golkowicach – o ile w dni powszednie ma sens, o tyle w weekendy to dwukrotnie częściej niż jest obecnie, więc opłacalność ekonomiczna i ogólny sens takiego rozwiązania są dyskusyjne.
PS. Przy propozycji Cukra f-30/60/60/60 na obydwóch liniach musielibyśmy mieć w międzyszczycie/weekendy na "135" 2 brygady (przy f-60(!)), 18-minutowy postój w Łagiewnikach i aż 48-minutowy w Golkowicach (żeby zachować taką f, 4-minutowy postój linii wariantowej w Swoszowicach i wspólny takt).