Man/Düwag N8S-NF, N8C-NF

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

N8S-NF, N8C-NF

#451 Post autor: Cukier » 5 lut 2017, o 14:43

Locutus pisze:A, bo rozumiem, że zmniejszenie ilości siedzonek automatycznie zwiększa częstotliwość kursowania pojazdów... Z tych wyjętych siedzonek robi się całkiem nowego, drugiego N8S-NF, dzięki czemu linia może pojechać dwa razy częściej?
Nie, z tych wyjętych siedzonek robi się miejsce do stania, więc można wsiąść i dojechać gdzie się chce. A częstotliwość kursowania nie zawsze da się zwiększać, wiesz doskonale że wiele ciągów jest już na granicy Dnia Pieszego Pasażera.
Locutus pisze:Ideałem w rozplanowaniu wnętrza są dla mnie skunksy... Dużo miejsc siedzących, co daje nadzieję, że nawet jak będzie tłok, to i tak po kilku przystankach uda się posadzić zadek...
Jak czasem stoję na Dworcu Głównym i czekam na "4" żeby podjechać na Urzędniczą i akurat podjedzie "14" to niemal zawsze moja pierwsza myśl jak zobaczę tego skunksa do***anego po sam dach, to "nie, pier**lę, czekam na czwórkę".

Skuksy to są spoko na linie o niskich potokach pasażerskich. Na taką "5", "6", "11" czy "23" w sam raz. Ale na każdą inną linię są beznadziejne, bo nawet nie ma w nich gdzie stać, jeśli już jakimś cudem uda się przepchnąć przez ten sztuczny tłok w drzwiach. Skunksy byłyby fajnymi uniwersalnymi tramwajami gdyby z nich wywalić ten durny fotel spomiędzy drzwi a po drugiej stronie zrobić tylko jeden rząd foteli.

Fajnie rozplanowane wnętrze ma właśnie Nevelo, bo przy każdych drzwiach ma rzeźnię a między drzwiami zamiast jednego fotela są dwa rozkładane. Szkoda tylko w tym wagonie tych durnych ścinek pudła w dolnej części oraz mniejszej liczby siedzeń nad wózkami. Choć z drugiej strony dzięki temu są tam fajne miejsca na bagaż, którego można sobie pilnować siedząc, co jest istotnym plusem względem pes czy U18 z "łóżkiem".
tomta1 pisze:Idealny jest układ 2+1 – jest sporo miejsc siedzących, ale i jest dostatecznie szerokie przejście, ażeby też było sporo miejsc stojących.
Nierealne w pojazdach niskopodłogowych. Dlatego w nich właśnie powinno się realizować takie coś, że przy drzwiach jak najwięcej miejsc stojących, zaś nad wózkami jak najwięcej siedzących.
tomta1 pisze: No i należy pamiętać o rzeźni, przynajmniej vis-à-vis drugich drzwi, choć pomysł z podwójną rzeźnią na wzór najnowszych hybryd jest wart zastanowienia.
No właśnie w hybrydach jest ciekawe to że z przodu jest bardzo fajny duży przedział dla stojących, z kolei z tyłu jest w zasadzie tylko przedział dla siedzących bo wydostanie się z przegubu do trzecich drzwi już niestety graniczy z cudem...

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7982
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

N8S-NF, N8C-NF

#452 Post autor: Locutus » 7 lut 2017, o 16:38

Wiem, że z punktu widzenia kompromisu pomiędzy pojemnością a komfortem 2+1 wygląda najsensowniej, ale tak czy siak, zupełnie subiektywnie naprawdę cenię sobie skunksy - bo w nich, nawet jak jest spory tłok, można w zasadzie mieć pewność, że po kilku przystankach i tak się uda wyrwać miejsce siedzące... Wolę przejechać trzy przystanki na glonojada a resztę trasy na siedząco, niż całą trasę na stojąco przy umiarkowanym zatłoczeniu ogólnym...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

N8S-NF, N8C-NF

#453 Post autor: Cukier » 7 lut 2017, o 17:40

Locutus pisze:Wolę przejechać trzy przystanki na glonojada a resztę trasy na siedząco, niż całą trasę na stojąco przy umiarkowanym zatłoczeniu ogólnym...
Ja z kolei wolę przejechać całą trasę w wygodnym miejscu stojącym niż nawet myśleć o jeździe przyklejonym do szyby / drzwi / innego pasażera. Dlatego po pierwszej nie najlepszej ocenie z czasem naprawdę zacząłem doceniać te stojaki rowerowe w PESAch, gdzie można sobie wejść i nawet zasnąć a w razie gwałtownego hamowania daleko się nie poleci i krzywdy nie zrobi sobie ani innym. Ewentualnie przeguby, tam też można sobie stanąć i objąć rurkę i jechać w podobnych warunkach. To nawet ciekawsze opcja bo zapewnia budzenie na ostrzejszych łukach - jadąc na ciąg bronowicki można sobie "zamówić" budzenie na Dunajewskiego / pod Bagatelą :hihi:

krakus
Kierownik
Posty: 794
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

N8S-NF, N8C-NF

#454 Post autor: krakus » 20 lut 2017, o 18:56

W TR jest już #HK456. To ostatni N8S, który będzie modernizowany.

krakus
Kierownik
Posty: 794
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

N8S-NF, N8C-NF

#455 Post autor: krakus » 21 paź 2017, o 13:47

Wagon HK456 już zmodernizowany, wkrótce pojawi się w ruchu liniowym. Jak wspominałem wcześniej miał to być ostatni modernizowany N8S. Okazuje się jednak, że MPK rozważa remont pozostałych N8S.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1561
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

N8S-NF, N8C-NF

#456 Post autor: Impuls » 21 paź 2017, o 14:32

Tylko dlaczego ciągle mają po modernizacji takie długie przestoje. Obecnie od kilku tygodni wagony HK451 i HK452 się nie pojawiają. Wagon HK454 bardzo rzadko kursuje na 5-ce.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

N8S-NF, N8C-NF

#457 Post autor: Arsents » 21 paź 2017, o 14:45

A TR przerobi te remonty, w końcu ma dużo GT8S do modernizacji, a jeszcze MPK planuje zakup następnych?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Kitek
Dyspozytor
Posty: 566
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

N8S-NF, N8C-NF

#458 Post autor: Kitek » 25 gru 2017, o 19:43

Czy jest szansa, że od stycznia będzie więcej N8S/N8C w ruchu, bo obecnie jeździ ich 6, maksymalnie 7 a jest ich 12 sztuk, więc zastanawia mnie dlaczego nie jeździ ich np. 9/10 w dzień powszedni?

Impuls
Dyrektor
Posty: 1561
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

N8S-NF, N8C-NF

#459 Post autor: Impuls » 25 gru 2017, o 21:21

Przeważnie w DP jest 4-5 piątek N8C tych po modernizacji i 3 dwójki od HK457-462. Być może marszrutyzacja spowoduje wyjazd 9-10 wagonów dziennie. Obecnie nie było takiej potrzeby.

kucyk
Dyrektor
Posty: 3393
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

N8S-NF, N8C-NF

#460 Post autor: kucyk » 26 gru 2017, o 18:21

Kitek pisze:Czy jest szansa, że od stycznia będzie więcej N8S/N8C w ruchu, bo obecnie jeździ ich 6, maksymalnie 7 a jest ich 12 sztuk, więc zastanawia mnie dlaczego nie jeździ ich np. 9/10 w dzień powszedni?
Bo niestety padają jak muchy. Są zresztą poważne problemy z ich uruchamianiem. Wątpię aby nastąpiły kiedykolwiek czasy, że będzie w ruchu jednocześnie 9-10 sztuk. Może zastanówcie się dlaczego pozbyto się ich z zajezdni na Brożka? :wow:

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

N8S-NF, N8C-NF

#461 Post autor: Arsents » 26 gru 2017, o 21:43

Padają te po remoncie czy te #457-461?
Jak te pierwsze to chyba nie będą dawać kasy na dalsze przeróbki.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

krawczyk99
Inspektor
Posty: 389
Rejestracja: 2 lis 2017, o 15:11
Lokalizacja: Rondo Piastowskie

Man/Düwag N8S-NF, N8C-NF

#462 Post autor: krawczyk99 » 18 sie 2018, o 21:23

Panowie - co się dzieje z większością N8C - na trasy wyjeżdżają codziennie tylko 2 (pomijając HK462) mianowicie- HK451 i HK456.
Od miesiąca nie widzę reszty floty bowiem zniknęły tak nagle.
Jeśli ktoś ma info to pisaś :thumbup:
Instagram : foto_passion_krk

obserwator
Dyspozytor
Posty: 566
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19

Man/Düwag N8S-NF, N8C-NF

#463 Post autor: obserwator » 19 sie 2018, o 10:02

Może po prostu stoją przez wakacje na zajezdni, żeby się pasażerowie nie przyzwyczaili do niskiej podłogi? :hihi:

krawczyk99
Inspektor
Posty: 389
Rejestracja: 2 lis 2017, o 15:11
Lokalizacja: Rondo Piastowskie

Man/Düwag N8S-NF, N8C-NF

#464 Post autor: krawczyk99 » 17 wrz 2018, o 17:18

Ktoś coś wie na temat HK452 i HK453? Bowiem nie wyjeżdżają od dłuższego czasu (od początku wakacji?)
Instagram : foto_passion_krk

kucyk
Dyrektor
Posty: 3393
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Man/Düwag N8S-NF, N8C-NF

#465 Post autor: kucyk » 17 wrz 2018, o 19:36

Poważne awarie. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”