Strefa Płatnego Parkowania / SCT / centrum wolne od aut

Sprawy polityczne, działalność spółek miejskich, tematy niezwiązane z komunikacją i transportem

Moderator: Moderatorzy

Czy jesteś za wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego wokół Plant?

Tak, z nakazem prawoskrętów
64
58%
Tak, ze strefą B zamiast nakazu prawoskrętów
30
27%
Nie
16
15%
 
Liczba głosów: 110

Tytek80
Miłośnik
Posty: 77
Rejestracja: 8 lut 2013, o 12:51
Lokalizacja: Tytek80

Strefa Płatnego Parkowania / SCT / centrum wolne od aut

#1 Post autor: Tytek80 » 21 lut 2013, o 12:49

Osobiście uważam że:

1. Centrum Krakowa (obszar ograniczony II obwodnicą) powinien być przekształcony w strefę wolną od ruchu drogowego (z wyłączeniem przelotowych ul. Dietla, Grzegórzecka ). Ulice powinny być przekształcone w deptaki i profesjonalne trasy rowerowe (szerokie ulice, dobrze oznakowane nie konkurujące z ruchem pieszych).

Jedyny dopuszczony ruch w tym rejonie to:
a. Komunikacja miejska
b. Służby techniczne
c. Służby porządkowe, pogotowie, straż, przewóz osób niepełnosprawnych.
d. Dowóz towarów do sklepów w wyznaczonych godzinach pojazdami z napędem elektrycznym o ograniczonej masie całkowitej np. do 3,5 T.
e. Taxi samochody z napędem elektrycznym w wyznaczonych godzinach.

2. Wzdłuż II obwodnicy w węzłach przesiadkowych z komunikacją miejską powinny być obszerne darmowe parkingi.

3. Wzdłuż II obwodnicy powinny powstać centra logistyczne, które wykonywałyby samochodami z napędem elektrycznym usługi (na zlecenie) dowozu towaru do sklepów.

4. II obwodnica i drogi do niej dojeżdżające powinny posiadać pass busy promujące komunikację zbiorową kosztem indywidualnej.

5. Obwodnica III i IV oraz główne drogi przelotowe powinny być jak to tylko możliwe maksymalnie przepustowe.

6. W pozostałej części Krakowa powinny powstać profesjonalne trasy pieszo-rowerowe tj. prawdziwe ulice z szerokimi chodnikami tylko dla ruchu pieszo-rowerowego z kładkami nad ruchliwymi ulicami usytuowane możliwie z dala od tradycyjnych ulic rozchodzące się promieniowo od centrum miasta.

Co z mieszkańcami centrum. Coś za coś. Mam tu pogląd radykalny. Będzie to koszt przywileju mieszkania w centrum. Prestiżowo, ale bez własnego samochodu.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2013, o 20:26 przez Tytek80, łącznie zmieniany 2 razy.
Tytek80

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#2 Post autor: pablo » 21 lut 2013, o 13:03

Brzmi utopijnie, ale niektóre utopie z czasem stają się rzeczywistością. Ja jestem za! :thumbup:

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

#3 Post autor: Castaway » 21 lut 2013, o 14:56

Proponuję przeniesienie tego tematu do działu "Pośmiejmy się" - dostawczaki i taksówki z napędem elektrycznym :rotfl:

I hit świadczący o tym, że kolega nie jest Polakiem/nie zna mentalności - mieszkańcy centrum mają w imię roweroterrotystycznych idei pozbyć się aut i radośnie przesiąść do km.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#4 Post autor: pablo » 21 lut 2013, o 15:06

Castaway pisze:roweroterrotystycznych idei
Czemu akurat roweroterrorystycznych? Może jeszcze pieszoterrorystycznych? Co Wy macie z tym terrorem?
Ostatnio zmieniony 21 lut 2013, o 15:08 przez pablo, łącznie zmieniany 1 raz.

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

#5 Post autor: wincent » 21 lut 2013, o 16:48

Czemu akurat roweroterrorystycznych? Może jeszcze pieszoterrorystycznych? Co Wy macie z tym terrorem?
Bo wszystko co nie jest samochodoterrorystyczne to faszyzm, terroryzm i lewicowa propaganda ;)
Jedyny dopuszczony ruch w tym rejonie to:
a. Komunikacja miejska
b. Służby techniczne
c. Służby porządkowe, pogotowie, straż, przewóz osób niepełnosprawnych.
d. Dowóz towarów do sklepów w wyznaczonych godzinach pojazdami z napędem elektrycznym o ograniczonej masie całkowitej np. do 3,5 T.
e. Taxi samochody z napędem elektrycznym w wyznaczonych godzinach.
Po pierwsze zapomniałeś o rowerach o których wspomniałeś przy "trasach rowerowych" ;) po drugie co do punktów d i e to jako "terrowerzysta" :lmao: uważam że to przegięcie- taksówki powinny mieć pozwolenie wjazdu 24h/dobę i bez udziwnień typu elektryczne bo to serio niepotrzebne. Co do dowozu towarów to też nie ma sensu się bawić w samochody elektryczne, zresztą nie wiem ile takich samochodów jest w Krakowie. Jak coś to ograniczenie "bez euro5 masz zakaz wjazdu" - tyle że imho takie obostrzenie powinno dotyczyć większości obszarów miasta...
3. Wzdłuż II obwodnicy powinny powstać centra logistyczne, które wykonywałyby samochodami z napędem elektrycznym usługi (na zlecenie) dowozu towaru do sklepów.
Jak wyżej - niepotrzebna komplikacja systemu, ograniczenie pt. "bez euro 5 masz zakaz wjazdu" wystarczy.
1. Centrum Krakowa (obszar ograniczony II obwodnicą) powinien być przekształcony w strefę wolną od ruchu drogowego
Ja bym był za opcją - obszar plant tak jak o tym piszesz (ew. tak jak... w strefie A), reszta w/w obszaru - d40 (strefy zamieszkania) + obostrzenia co do wjazdu jak obecnie w strefie B.


Fajnie by było jakby w Krakowie zrobić w centrum drugi Zermatt, ale bądźmy realistami ;) Strefa B wewnątrz II obwodnicy przejdzie, zakaz ruchu dla mieszkańców ... nie. W dodatku nie ma takiej potrzeby.

Pisałem to ja - terrowerzysta :lmao:
Ostatnio zmieniony 21 lut 2013, o 18:32 przez wincent, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytek80
Miłośnik
Posty: 77
Rejestracja: 8 lut 2013, o 12:51
Lokalizacja: Tytek80

#6 Post autor: Tytek80 » 21 lut 2013, o 21:10

Wizjonerstwo to piękna rzecz, pozwala kreować przyszłość, a szybkość realizacji często nas zaskakuje.

Wyobraźcie sobie system oparty na liczeniu czasu przebywania w strefie płatnego parkowania. Na ulicach wjazdowych do strefy stoją elektroniczne bramki, które identyfikują pojazd i odnotowują czas wjazdu i wyjazdy ze strefy. W zamian likwidujemy parkomaty i kontrolę strefy. Następnie system naliczy opłatę, wystawi i prześle fakturę. Wizja już nie taki system jest już technicznie możliwy.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2013, o 01:35 przez Tytek80, łącznie zmieniany 2 razy.
Tytek80

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#7 Post autor: brovar » 5 kwie 2013, o 20:03

Uwaga mam coś ciekawego ZIKIT będzie w radzie miasta składać projekt zmian wokół plant. Chodzi o wywalenie aut z I obw w tym Wawelu, jak również zrobienia ruchu jednokierunkowego.
Ostatnio zmieniony 6 kwie 2013, o 00:04 przez brovar, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

#8 Post autor: Jopek36 » 5 kwie 2013, o 22:46

brovar pisze:Uwaga mam coś ciekawego ZIKIT będzie w radzie miasta składać projekt zmian wokół plant. Chodzi o wywalenie aut z I obw w tym Wawelu, jak również zrobienia ruchu jednokierunkowego.
Ooo! :O - w końcu krok w dobrym kierunku. :thumbup: Jeżeli będzie to prawda, to polubię ZIKiT na fejsie! Oprócz tego powinni jeszcze dodać wydzielenie torowiska poprzez betonowe separatory na ulicach tj. Starowiślna, wyłączyć zupełnie z ruchu kołowego niektóre ulice, tj. Karmelicka oraz bardziej uprzywilejować tramwaje na skrzyżowaniach tj. Starowiślna/Dietla.
Ostatnio zmieniony 6 kwie 2013, o 00:04 przez Jopek36, łącznie zmieniany 4 razy.

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

#9 Post autor: rafaello » 5 kwie 2013, o 23:16

Urzędniczy absurd czy szansa ?:

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/kr ... omosc.html

Najlepsze są komentarze pod artykułem. :P

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

#10 Post autor: wincent » 5 kwie 2013, o 23:46

brovar pisze:Uwaga mam coś ciekawego ZIKIT będzie w radzie miasta składać projekt zmian wokół plant. Chodzi o wywalenie aut z I obw w tym Wawelu, jak również zrobienia ruchu jednokierunkowego.
Oficjalnie ma być coś wiadomo w poniedziałek, ale poza tym ponoć planowana jest SEKTOROWA ORGANIZACJA RUCHU na obszarze od Dietla do ATW :sweet:
Ostatnio zmieniony 6 kwie 2013, o 00:07 przez wincent, łącznie zmieniany 1 raz.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#11 Post autor: Mseifer » 6 kwie 2013, o 14:07

Mam nadzieję że to nie wejdzie...

Albert
Inspektor
Posty: 409
Rejestracja: 9 sty 2013, o 22:07

#12 Post autor: Albert » 7 kwie 2013, o 20:23

Ruch jednokierunkowy... Czyli rozumiem, że jak ktoś będzie chciał się dostać spod Poczty Głównej na Basztową będzie musiał okrążyć całe Stare Miasto!?

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#13 Post autor: brovar » 7 kwie 2013, o 22:30

Ja jestem za tym by ograniczyć ruch. Wolę ograniczyć ruch samochodom na I obw, niż wywalić "502" z niej.. bo braknie przepustowości.
W czwartek będą składać projekt w radzie miasta.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#14 Post autor: Mseifer » 7 kwie 2013, o 23:17

Wokół Plant w jedną stronę?
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/8 ... ,id,t.html

O koncepcji zmian nic nie wiedzą ani radni miejscy, ani dzielnicowi. - To nieodpowiedzialne. Jeżeli przygotowuje się takie zmiany, to wypada, aby urząd konsultował je z mieszkańcami i radnymi - uważa Wojciech Wojtowicz, przewodniczący Komisji Infrastruktury w Radzie Miasta Krakowa. - Jest taki dobry zwyczaj: nic o nas, bez nas - komentuje Olgierd Sęczek, przewodniczący Komisji Architektury i Infrastruktury Komunalnej w Radzie Dzielnicy I Stare Miasto.

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

#15 Post autor: wincent » 8 kwie 2013, o 00:10

Albert pisze:Ruch jednokierunkowy... Czyli rozumiem, że jak ktoś będzie chciał się dostać spod Poczty Głównej na Basztową będzie musiał okrążyć całe Stare Miasto!?
Jak ktoś chce się dostać z Poczty Głównej na Basztową to ma od tego tramwaje!
Może powinni Sienną otworzyć i Rynek żeby se można było wygodnie autem z Poczty pod Bagatelę podjechać?
Mseifer pisze:Wokół Plant w jedną stronę?
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/8 ... ,id,t.html

O koncepcji zmian nic nie wiedzą ani radni miejscy, ani dzielnicowi. - To nieodpowiedzialne. Jeżeli przygotowuje się takie zmiany, to wypada, aby urząd konsultował je z mieszkańcami i radnymi - uważa Wojciech Wojtowicz, przewodniczący Komisji Infrastruktury w Radzie Miasta Krakowa. - Jest taki dobry zwyczaj: nic o nas, bez nas - komentuje Olgierd Sęczek, przewodniczący Komisji Architektury i Infrastruktury Komunalnej w Radzie Dzielnicy I Stare Miasto.
Spotkanie w tej sprawie z Saponiem było 2 tygodnie temu (26.03) ...

Zreszta, najlepiej zrobić konsultacje z taksówkarzami
rzeczywiście, np. Stanisław Korzeniowski, były krakowski taksówkarz, który jeździ samochodem po mieście od pół wieku, uważa, że zmiany organizacji ruchu w centrum Krakowa powinny iść... dokładnie w odwrotnym kierunku. - Poza sezonem turystycznym od wieczora do rana wpuściłbym nawet samochody na niektóre fragmenty Rynku, z wyłączeniem sobót i niedziel. Centrum bardzo blokuje miasto. Można byłoby przez nie zrobić korytarze przejazdowe. Współczesne samochody są przecież bardzo ekologiczne - mówi Korzeniowski.
:lol-above:
Ostatnio zmieniony 8 kwie 2013, o 10:59 przez wincent, łącznie zmieniany 4 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Kraków w dyskusji”