Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 sie 2018, o 00:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1637 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 106, 107, 108, 109, 110  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 lip 2018, o 10:34 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 16:37
Posty: 2855
Lokalizacja: zawsze Kraków
Czyli wszystkie linie pojadą Basztowa - pl.Matejki - Kurniki by dojechać na przystanki początkowe?

_________________
Wzory malowania tramwajów mogą być różne , ale kolor granatowy powinien być jednakowy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lip 2018, o 14:13 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 13:58
Posty: 1625
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
A jak niby inaczej to sobie wyobrażasz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lip 2018, o 19:02 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 13:58
Posty: 1625
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Ma ktoś pomysł co robi liniówka 132 na tymczasowym przystanku końcowym DGZ na Pawiej? Czyżby szykowała się jakaś zmiana trasy po wakacjach?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lip 2018, o 19:47 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10234
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
yosujiro napisał(a):
Ma ktoś pomysł co robi liniówka 132 na tymczasowym przystanku końcowym DGZ na Pawiej? Czyżby szykowała się jakaś zmiana trasy po wakacjach?

Myślę, że to pozostałość, bo przed zamknięciem Warszawskiej była zamknięta Ogrodowa i to "132" miało wówczas dokładnie taki sam objazd.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2018, o 11:15 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3444
Lokalizacja: Kraków
Tymczasowe przeniesienie przystanku Nowy Kleparz
Cytuj:
130, 139, 154, 159, 169, 179, 192, 208, 257, 277, 280, 304, 501, 503, 511, 669, 904
od 13.08.2018
Tymczasowe przeniesienie przystanku Nowy Kleparz


Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że w związku z remontem nawierzchni, od dnia 13.08.2018 r. (poniedziałek) zostanie zawieszone funkcjonowanie przystanku autobusowego "Nowy Kleparz" zlokalizowanego na al. Słowackiego, w kierunku Politechniki i al. 29 Listopada. W tym czasie zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu przedmiotowego przystanku:

  • linie 139, 159, 169, 179, 192, 208, 304, 501, 503, 511 - w kierunku Politechniki i al. 29 Listopada przystanek zostanie przeniesiony do tymczasowej lokalizacji, na al. Słowackiego, za skrzyżowaniem z ul. Żuławskiego;
  • linia 130 - w kierunku Dworca Głównego Zachód będzie funkcjonować tylko przystanek na ul. Wrocławskiej;
  • linie 154 i 669 - w kierunku Dworca Głównego Zachód i Nowego Bieżanowa P+R przystanek zostanie przeniesiony do tymczasowej lokalizacji, na pętlę autobusową;
  • linie 257, 277 i 280 - w kierunku miejscowości podkrakowskich przystanek przelotowy będzie nieczynny. Będzie funkcjonował tylko przystanek początkowy na pętli;
  • linia 904 - w kierunku Wieliczki Kampus przystanek zostanie przeniesiony do tymczasowej lokalizacji, na ul. Wrocławską (jak dla linii 130).
Przywrócenie funkcjonowania przystanku w stałej lokalizacji planowane jest na koniec sierpnia.

Za utrudnienia przepraszamy!

http://kmkrakow.pl/

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2018, o 23:34 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 16:37
Posty: 2855
Lokalizacja: zawsze Kraków
Może po remoncie dadzą na ten przystanek jakąś ławkę albo "cienką wiatę" jak np na Cystersów w stronę Huty?

_________________
Wzory malowania tramwajów mogą być różne , ale kolor granatowy powinien być jednakowy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2018, o 00:06 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 14:19
Posty: 331
Racja przydałoby się, bo obecnie w czasie deszczu jedyne schronienie w tym miejscu to drzewa między przystankiem tramwajowym i autobusowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2018, o 07:29 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10234
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mogliby tam w końcu kosztem za szerokich pasów ruchu zrobić tego przystanku choć dwa metry. A nie jeszcze zwężać ten metr pseudo wiatą chroniącą nie wiadomo przed czym, bo na pewno nie przed deszczem.

Ale zakładam że znów ZiKiT ma totalnie w d*pie takie rzeczy i wstawi krawężniki 1 do 1 tam gdzie były, bo po co się silić na projekt budowlany...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2018, o 13:51 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 09:02
Posty: 120
Cukier napisał(a):
Ale zakładam że znów ZiKiT ma totalnie w d*pie takie rzeczy i wstawi krawężniki 1 do 1 tam gdzie były, bo po co się silić na projekt budowlany...

Patrząc na wymianę nawierzchni na ulicy Ćwiklińskiej, to wręcz nie ma złudzeń co do tego, czego można oczekiwać po panach w ZIKiT...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2018, o 08:51 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3444
Lokalizacja: Kraków
Przywrócenie ruchu na ul. Warszawskiej
Cytuj:
105, 129, 130, 154, 179, 304
od 18.08.2018
Przywrócenie ruchu na ul. Warszawskiej


Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że w związku z przywróceniem ruchu pojazdów na ul. Warszawskiej, od dnia 18.08.2018 r. (sobota) linie 105, 129, 130, 154, 179, 304 w tym rejonie zostaną przywrócone na swoje stałe trasy.

Jednocześnie, informujemy, że przystanek końcowo-początkowy Dworzec Główny Zachód dla linii 304 zostanie na stałe przeniesiony na ul. Ogrodową (do lokalizacji, jak dla obecnie zawieszonej linii 132).

http://kmkrakow.pl/

Trochę dziwne, że „304”, które ma wspólną trasę z „179”, będzie miał inny przystanek początkowy. A przecież mają wspólną trasę aż do Bonarki!

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2018, o 09:23 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 3 paź 2017, o 19:57
Posty: 271
tomta1 napisał(a):
Trochę dziwne, że „304”, które ma wspólną trasę z „179”, będzie miał inny przystanek początkowy. A przecież mają wspólną trasę aż do Bonarki!

Mało tego to będzie dodatkowy problem dla turystów, których przecież wcale mało 304 nie jeździ. Już teraz nie raz widziałem jak mieli problem ze znalezieniem przystanku pod Florianem. Według mnie 304 powinna odjeżdżać z przystanku 105, 129, 179, albo chociaż z obecnego przystanku 130 (a 130 przenieść na Ogrodową).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2018, o 09:52 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 gru 2013, o 22:02
Posty: 198
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Jamnik napisał(a):
tomta1 napisał(a):
Trochę dziwne, że „304”, które ma wspólną trasę z „179”, będzie miał inny przystanek początkowy. A przecież mają wspólną trasę aż do Bonarki!

Mało tego to będzie dodatkowy problem dla turystów, których przecież wcale mało 304 nie jeździ. Już teraz nie raz widziałem jak mieli problem ze znalezieniem przystanku pod Florianem. Według mnie 304 powinna odjeżdżać z przystanku 105, 129, 179, albo chociaż z obecnego przystanku 130 (a 130 przenieść na Ogrodową).


Mało tego na Ogrodowej nie ma stacjonarnego automatu biletowego. Już widzę zadowolonych kierowców. Decyzja bez najmniejszego sensu!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2018, o 10:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21566
Pewnie brakowało miejsca na Kurnikach, zwłaszcza że "304" dostało swojego czasu wzmocnienie w szczycie (~f=10 zamiast ~f=12-15), a "130" dłuższy tabor. I oczywiście macie rację, że wybór akurat "304" to decyzja bardzo niefortunna.

Osobiście bym w ogóle przemodelował układ przystanków:
- na Ogrodowej "132" i "154" (jako linie jadące w stronę Dr Twardego, do tego obie mające mniejszą popularność na Dworcu Głównym Zachód niż reszta),
- na Kurnikach "105/405" i "129/429" (linie jadące w stronę UR),
- na Pawiej "130", "179" i "304" ("179" i "304" jako dublujące się do Bonarki, do tego bonusowo "304" obok przystanku "3" jako dubli aż do Prokocimia, a "130" tam bo po prostu tak zostało miejsce).

PS. Skierowanie "304" na Ogrodową skróci jej trasę o ok. 350 metrów. Uwzględniając stawkę dla linii aglo (6,14 zł/km) daje to rocznie... ok. 54000 zł oszczędności :twisted: Jeśli jednak jest liczona jako miejska, daje to jeszcze więcej, ok. 68000 zł.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2018, o 11:05 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3444
Lokalizacja: Kraków
Też myślałem nad takim układem, ale problemem jest dostępność stacji ładowania autobusów elektrycznych dla linii „154” – stacja ta jest na Pawiej tuż przed skrzyżowaniem z Ogrodową. Więc kurs, po którym następuje ładowanie:
  • gdyby jechał Ogrodową, musiałby potem jeszcze raz objechać: Ogrodowa — Pawia — Szlak — Warszawska — Kurniki — Pawia, naładować się, po czym wrócić Pawia — Szlak — Warszawska — Ogrodowa,
  • albo musiałby wjechać nie w Ogrodową, tylko w Kurniki (przez co zatrzymywałby się na innym przystanku), podjechać na stanowisko ładowania, po czym znowu zrobić rundkę Pawia — Szlak — Warszawska — Ogrodowa.
O ile autobusy te robią taką rundkę już dziś (po naładowaniu), to okrążanie przed naładowaniem byłoby dosyć dziwne.

Cóż, mści się brak porządnej „pętli” po zachodniej stronie dworca. Jako „pętlę” nie mam koniecznie na myśli klasycznej pętli, bo na to nie ma miejsca w ścisłym centrum. Wystarczyłoby odpowiednio dobrane kryterium uliczne, ale po wybudowaniu Galerii Krakowskiej nic już nie da się z tym zrobić. I to się właśnie teraz mści.

Kaszmir napisał(a):
PS. Skierowanie "304" na Ogrodową skróci jej trasę o ok. 350 metrów. Uwzględniając stawkę dla linii aglo (6,14 zł/km) daje to rocznie... ok. 54000 zł oszczędności :twisted: Jeśli jednak jest liczona jako miejska, daje to jeszcze więcej, ok. 68000 zł.

To jest linia aglo. Więc 54k zł. Pokłosie dziwnego rozliczania się miasta z MPK.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2018, o 11:44 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 14:19
Posty: 331
Kiedyś był na forum wymieniony taki absurd, że gdyby linię 139 wydłużyć do lotniska to dla miasta koszt byłby podobny do obecnego, właśnie przez różne stawki wzkm.

Swoją drogą ciekawe jak w dni powszednie rozliczana jest linia "254" :hmm:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1637 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 106, 107, 108, 109, 110  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL