Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 lip 2018, o 06:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49  Następna strona

Jaka trasa "304" jest lepsza?
Stara - przez Piłsudskiego i T. Bagatela 42%  42%  [ 25 ]
Nowa - przez Aleje, Nowy Kleparz i Politechnikę 49%  49%  [ 29 ]
Nie mam zdania 8%  8%  [ 5 ]
Liczba głosów : 59
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wieliczka
PostNapisane: 13 lip 2018, o 08:01 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 08:24
Posty: 6788
Lokalizacja: Kraków
Autobus MPK dotrze do gminy Biskupice. Wracają apele o transport publiczny do Gdowa

No to trzymamy kciuki, aby wszystko poszło zgodnie z planem :thumbup:

Cytuj:
- Na 17 lipca jesteśmy umówieni na pierwszą rozmowę w tej sprawie w krakowskim Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Natomiast na sesji zaplanowanej na 30 lipca Rada Gminy podejmie uchwałę intencyjną dotyczącą uruchomienia u nas takiej komunikacji - powiedział nam wczoraj wójt Biskupic Henryk Gawor.


Cytuj:
Taki właśnie projekt zatwierdzili wstępnie biskupiccy radni. - Planujemy, że autobus do Trąbek pojedzie na początek testowo, raz na godzinę (szacunkowy koszt tych kursów dla gminy Biskupice to 0,5 mln zł w skali roku - red.). Zakładam, że novum sprawdzi się, bo z wyliczeń w naszym planie mobilności wynika, że na tej trasie korzysta codziennie z busów około 1000 osób - mówi wójt Biskupic.


http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosc ... ,13335687/

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wieliczka
PostNapisane: 13 lip 2018, o 14:05 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 14:19
Posty: 287
Ciekawe czy będzie to linia przyszpieszona ("314") czy może zwykła ("234"/"274").


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wieliczka
PostNapisane: 13 lip 2018, o 14:17 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 22:15
Posty: 2545
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Stawiam na przyspieszoną tylko w granicach Krakowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wieliczka
PostNapisane: 13 lip 2018, o 15:25 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 14:19
Posty: 287
A czy "301" i "304" poza Krakowem są przyspieszone czy zwykłe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wieliczka
PostNapisane: 13 lip 2018, o 16:12 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2014, o 14:54
Posty: 561
Lokalizacja: Kraków-Bronowice
obserwator napisał(a):
A czy "301" i "304" poza Krakowem są przyspieszone czy zwykłe?

"304" zatrzymuje się na wszystkich przystankach poza miastem, a "301" pomija jeden (Wieliczka Kościół), ewentualnie 2 bo nie wjeżdża na pętlę Wieliczka Kampus. Jeżeli ta nowa linia pojedzie jak "301" to pewnie też pominie ten przystanek, jeżeli tak samo jak "304" to stawiałbym że zatrzyma się na wszystkich. Ale konsekwencja nie jest mocną stroną organizatorów KMK :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wieliczka
PostNapisane: 16 lip 2018, o 17:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21489
Cukier napisał(a):
A ja się zgadzam ze Sgriffinem, że przy budowaniu komunikacji aglomeracyjnej przy użyciu miejskich autobusów powinno się zacząć od docierania do zadu*iów do których busiarzowi nigdy nie będzie się opłacać jeździć, a dopiero potem, ewentualnie pokrywać główny ciąg busiarski, gdzie busiarze dają często bardzo dużą liczbę kursów/h.

No nie wiem... wg takiego rozumowania "304" nie ma sensu bo zamiast docierać do rejonów słabo skomunikowanych to jedzie przez centrum Wieliczki. A przecież wszyscy się chyba zgodzimy, że to właśnie "304" pokazało jak popularna może być linia aglomeracyjna (do tego stopnia, że autobusy wiecznie nie wyrabiają).

Ja chyba uważam na odwrót. Komunikacja miejska powinna najpierw dotrzeć do głównych potoków, bo tam jest w stanie uzasadnić swoje istnienie a przede wszystkim przyczynić się do zmniejszenia korków i liczby samochodów. Jasne, busy, lecz to nie to samo - nie ten komfort o czym przekonuję się ile razy takowym busem muszę jechać, a do tego generalnie droższe koszty przejazdu. No i dla wózków dziecięcych czy osób niepełnosprawnych na wózkach też poza zasięgiem. (Bym nie został źle zrozumiany: nie neguję busów, zdaję sobie też sprawę że w Warszawie mają linie podmiejskie obsługiwane maluteńkim taborem.)

Locutus napisał(a):
Czterysetki informują, że linia przynajmniej częściowo pokrywa się z linią podstawową o numerku na sto i dwóch ostatnich cyferkach identycznych. Owszem, nie informują w jakim zakresie, ale informują przynajmniej, że coś jest na rzeczy. Wyjątków od tej reguły brak. Nie ma ani jednej czterysetki, której trasa nie miałaby nic wspólnego z trasą linii podstawowej na sto.

Tylko co konkretnie Ci z tej zasady? Wychodząc na przystanek "1xx" i "4xx" nie masz żadnej gwarancji co do trasy czy rozkładu tejże "czterysetki". Nie wiesz, czy za przystanek się ona nie rozjedzie w inną stronę niż linia bazowa. Nie wiesz czy ma te same godziny funkcjonowania ani nawet czy jest z nią skoordynowana (jest w Krakowie przynajmniej jedna "4xx" która nie jest zsynchronizowana z linią podstawową).

I do tego zmierzam - numer "4xx" w praktyce nie mówi Ci nic, bo informacja, że linia gdzieś tam na którymś odcinku się pokrywała z bazową nic nie znaczy. Numeracja "4xx" ma po prostu ułatwić zapamiętanie szczegółów tak samo, jak w przypadku zgodności ostatnich cyfr takiego "204/244", "173/503" itd.

Jestem na Prokocimiu i nie mam problemu by sobie przypomnieć która z tych wszystkich linii aglomeracyjnych ("204", "224", "244", "301", "304", "904") jako jedyna jedzie do Niepołomic.
Jestem w Bronowicach Małych i od razu mogę sobie łatwo przypomnieć które z tych wszystkich linii jadą w stronę Bronowic Wielkich ("120", "210", "230", "910").
Itd. :)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wieliczka
PostNapisane: 16 lip 2018, o 23:06 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10160
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kaszmir napisał(a):
No nie wiem... wg takiego rozumowania "304" nie ma sensu bo zamiast docierać do rejonów słabo skomunikowanych to jedzie przez centrum Wieliczki. A przecież wszyscy się chyba zgodzimy, że to właśnie "304" pokazało jak popularna może być linia aglomeracyjna (do tego stopnia, że autobusy wiecznie nie wyrabiają).

Ja zawsze uznawałem i uznaję "304" za linię miejską. Może i ta linia wyjeżdża poza Kraków, ale nigdzie nie wyjeżdża poza obszary miejskie i powiedziałbym nawet, że jest dużo bardziej miejska niż "139" w Mydlnikach czy "112" w Tyńcu, a o liniach zapleszowskich nawet nie wspomnę. Do tego Wieliczka posiada zabytek wpisany na listę UNESCO - jeden z zaledwie 14 w Polsce, do tego położony w bardzo bliskiej odległości od drugiego zabytku z tej listy - krakowskiego Starego Miasta. To wszystko sprawia, że "304" jako połączenie bezpośrednio łączące te punkty jest istnym bastionem zagranicznych turystów, którzy o Polsce nie wiedzą nic i jedyne co robią to właśnie zaliczają kolejne punkty z listy UNESCO.

Linia "304" ma też na tyle duże potoki wewnątrz Krakowa, że nawet gdyby Wieliczka nie dołożyła do tej linii ani grosza, to Kraków i tak by ją utrzymywał na odcinku do Bieżanowa, a może i nawet do Wieliczki, bo wpływy z turystów czyniłyby to i tak intratnym biznesem. Tak jak wiele śląskich PKMów niezrzeszonych w ramach KZK wjeżdża na jego teren.

Kaszmir napisał(a):
Komunikacja miejska powinna najpierw dotrzeć do głównych potoków, bo tam jest w stanie uzasadnić swoje istnienie

To może równie dobrze robić busiarnia, która jest w stanie wyjść na tym na plus. Zaś komunikacja tak czy siak dotowana przez budżet gminy powinna docierać właśnie tam, gdzie busiarzowi nigdy się nie uda wyjść na plus i sam z siebie tamtędy nigdy jeździł nie będzie. I powinna docierać tam dlatego, żeby nie wykluczać komunikacyjnie tamtejszych mieszkańców, którzy z braku JAKIEGOKOLWIEK transportu zbiorowego są skazani na jazdę samochodem - i to oni powodują smog i korki, o których mówisz. W przeciwieństwie do głównych ciągów, gdzie mieszkańcy mają realną alternatywę dla jazdy samochodem, którą są busy - coraz częściej posiadające przyzwoity rozkład jazdy i coraz lepszy tabor. I wciąż też bardzo często jest tak, że busiarze zapewniają dojazd do centrum Krakowa (1) szybciej, (2) bez przesiadek, (3) wygodniej.

I nie mówię, że nie wolno z busami konkurować - owszem, można, ale myślę że należałoby wypełnić społeczną misję komunikacji zbiorowej i najpierw zapewnić do niej dostęp tym, którzy go nie mają w ogóle, a dopiero potem tym, którzy go mają, zapewnić różnorodność.

Kaszmir napisał(a):
(Bym nie został źle zrozumiany: nie neguję busów, zdaję sobie też sprawę że w Warszawie mają linie podmiejskie obsługiwane maluteńkim taborem.)

W Krakowskiej komunikacji BARDZO brakuje mikrobusów - przede wszystkim węższych, do penetrowania wąskich uliczek. Bodzów, Stary Kurdwanów, Nielepice - można dość długo wymieniać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wieliczka
PostNapisane: 17 lip 2018, o 07:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6178
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Kaszmir - jesteś na Alejach. Masz dojechać na Wielicką. Jaka zasada powie Ci, że zrobisz to 144, 173, 304 i 503, ale nie 114, 124, 164 czy 194 (o 179 nie wspominam, bo tu jeszcze inna cyferka na końcu)?

Sorry, ale jest o wiele więcej sytuacji, gdzie próba stosowania Twojej logiki może doprowadzić do katastrofy niż realnie pomóc...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wieliczka
PostNapisane: 17 lip 2018, o 11:06 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 14:19
Posty: 287
@Locutus to dlaczego linia "44" ma taki numer a nie pierwszy wolny z tego zakresu czyli "40"? Przecież co nam daje że numer jest pokrewny z "4" skoro chcąc jechać na Wzgórza zostaniemy wywiezieni na Kopiec?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wieliczka
PostNapisane: 17 lip 2018, o 15:56 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 gru 2016, o 19:59
Posty: 218
Locutus napisał(a):
@ Kaszmir - jesteś na Alejach. Masz dojechać na Wielicką. Jaka zasada powie Ci, że zrobisz to 144, 173, 304 i 503, ale nie 114, 124, 164 czy 194 (o 179 nie wspominam, bo tu jeszcze inna cyferka na końcu)?

Sorry, ale jest o wiele więcej sytuacji, gdzie próba stosowania Twojej logiki może doprowadzić do katastrofy niż realnie pomóc...

Pozdrawiam!
LOKI


Widzisz, w wypadku tych linii 4 na końcu podpowiada właśnie ALEJE, jeśli nie wręcz Rondo Grunwaldzkie - choć są oczywiście 134, 174 czy 184 (choć tutaj Grunwaldzkie wciąż się zgadza) - więc wsiadając na południu miasta w 4 masz dużą szansę dojechać na aleje właśnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wieliczka
PostNapisane: wczoraj, o 08:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6178
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Obserwator - jak już mówiłem, w wypadku linii dublujących generalnie końcówka numeracji oznacza, którą linię dublują, jakkolwiek nie podpowiada na jakim odcinku. Aczkolwiek to można wywnioskować z końcówki podawanej na wyświetlaczu...

@ Pivosh 92 - spróbuj dojechać do Alej 174, 184, 204, 214 i tak dalej... Serio, za mało jest ostatnich cyferek, żeby mogły cokolwiek znaczyć i o czymkolwiek informować. W związku z czym tworzenie rodzin linii nie służy absolutnie niczemu, bo zawsze będzie pełno wyjątków, czasem nawet więcej niż linii związanych z regułą...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wieliczka
PostNapisane: wczoraj, o 16:36 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 18 lip 2016, o 19:39
Posty: 46
Lokalizacja: Bronowice
W przypadku linii miejskich w krakowskiej sieci rzadko występują cyfry znaczące czy pary linii, zgoda. Ale dla aglomeracyjnych - od których zaczęła się ta dyskusja - jest przecież czytelna i oczywista reguła numeracyjna. Nie rozumiem czemu od niej odstępować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wieliczka
PostNapisane: wczoraj, o 18:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6178
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Mówisz, że dla linii aglomeracyjnych jest czytelna i oczywista reguła numeracyjna? To proszę Cię, powiedz mi, jaki numerek jest przyporządkowany do linii jadących do Skawiny. Jedynka? Trójka? Piątka może?

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wieliczka
PostNapisane: wczoraj, o 20:12 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2014, o 14:54
Posty: 561
Lokalizacja: Kraków-Bronowice
Locutus napisał(a):
Mówisz, że dla linii aglomeracyjnych jest czytelna i oczywista reguła numeracyjna? To proszę Cię, powiedz mi, jaki numerek jest przyporządkowany do linii jadących do Skawiny. Jedynka? Trójka? Piątka może?


Dla linii jadących przez Skotnicką 2*3, dla tych obsługujących również wioski na wschód od Skawiny, jadące od strony Zakopianki 2*5. Wyjątki są dwa: "201" będące pewnym reliktem podobnie jak "226" wyjeżdżające z Bronowic oraz "203" z (mówiąc delikatnie) marszrutą nie podlegającą żadnym regułom.

Cukier napisał(a):
W przeciwieństwie do głównych ciągów, gdzie mieszkańcy mają realną alternatywę dla jazdy samochodem, którą są busy - coraz częściej posiadające przyzwoity rozkład jazdy i coraz lepszy tabor. I wciąż też bardzo często jest tak, że busiarze zapewniają dojazd do centrum Krakowa (1) szybciej, (2) bez przesiadek, (3) wygodniej.

Często nie znaczy zawsze, nadal duża część przewoźników reprezentuje standardy trzeciego świata. Bus zabrał full pasażerów? - nie wpuści Cię do środka. Korek na trasie podstawowej? - ominiemy go wraz z kilkoma przystankami. Awaria - nie ma co liczyć na informację, możesz sobie kwitnąć na przystanku i pół godziny. Piękna perspektywa w codziennych dojazdach do pracy.
Druga kwestia to integracja biletowa, która jest przecież istotna nie tylko w relacji SKA <=> KM. Podróż busem może być tańsza, ale jeśli akurat przejeżdża obok ostatecznego celu podróży. Sprintery nie zapewnią także przewozu większych bagaży, w tym rowerów.

Rozumiem co masz na myśli, z podobnego założenia wychodzą też obecnie organizatorzy komunikacji aglomeracyjnej w niektórych gminach (choćby przykład "297", no i "278" :hihi: ) Z jednej strony dobrze, ale pokłosiem tego jest brak cywilizowanego dojazdu do Krzeszowic, a także Skały, Gdowa itd. Ciężko jeszcze wymagać od ludzi żeby się przesiadali na gminnych P&R na busy, sami chcą przecież autobusu miejskiego.
Cukier napisał(a):
W Krakowskiej komunikacji BARDZO brakuje mikrobusów - przede wszystkim węższych, do penetrowania wąskich uliczek. Bodzów, Stary Kurdwanów, Nielepice - można dość długo wymieniać.

Zgadzam się w zupełności. Brakuje też autobusów podmiejskich podobnych do CLL-ek, które w mojej opinii są najbliższe ideału autobusu przeznaczonego na linie aglomeracyjne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wieliczka
PostNapisane: wczoraj, o 21:53 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 27 paź 2017, o 21:36
Posty: 82
Lokalizacja: Skawina
Cytuj:
Korek na trasie podstawowej? - ominiemy go wraz z kilkoma przystankami.
Ale z drugiej strony dzięki temu busy jeżdżą szybciej od autobusów. Poza tym busy te najważniejsze przystanki na trasie obsługują tak czy siak. Mówiąc z punkty widzenia skawinianina - przystanek Skawina Rzepnik bywa omijany, ale Skawina Rynek jest zawsze obsługiwana, więc tam masz pewność przyjazdu busa.
Cytuj:
Awaria - nie ma co liczyć na informację, możesz sobie kwitnąć na przystanku i pół godziny.
A MPK taką informację daje?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL